  • Data: 2014-01-17 09:50:55
    Temat: Re: Przejsciowki 230 Volt -> 115 Volt ?
    Od: " 666" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Musiałem założyć mocne okulary żeby zobaczyć (czarny druk na czarnym tle, taka
    ostatnio moda), iż zasilacz impulsowy (do tego samego
    kompletu) jest na prąd stały 6V 600 mA i służy do zasilana bazy telefonu, a drugi
    (transformatorowy) na prąd zmienny AC 6V 300 mA i
    przez wtyk/gniazdo rurkowe fi 2,4 mm długość rurki 9,5 mm służy do zasilania drugiej
    "bazy" pełniącej fukcję wyłacznie ładowarki
    przenośnej słuchawki.
    W środku tej bazy/ładowarki jakaś drobna elektronika (płytka z czterema diodami i
    kondensatorem).

    Spotkałem się wcześniej z zasilaczami o wtyku fi 2,4 mm dług. 9,5 mm do
    walkmanów/dyktafonów (Sony, Olympus), ale na 3 V prądu
    stałego.
    Oczywiście też ładowarki do komórkowców, ale wtyk od ładowarki Nokii jest za króki
    (ma tylko 6 mm dług.).

    PS. Podobnie "dziwne" są zasilacze do Siemensa (Gigaset 3010), info od sprzedawcy:

    "Co do wtyczki do telefonu, to wygląd ona jak wtyczka telefoniczna RJ-11, z tym że ma
    po bokach małe rowki prowadzące.
    Zasilacz ma podwójne napięcie na wyjściu :
    - 7,5 V = 260 mA
    - 9 V ~ 260 mA
    Jest zakończony wtykiem czerwonym z wycieciami i wchodzi na czerwone gniazdo".

    -----
    > Niemieckie konstrukcje są dziwaczne.
    > Ja miałem Audioline zasilany +8 V i -6 V, w dodatku z wtyczką niby jak RJ11, ale z
    przesuniętym zatrzaskiem.