  • 71. Data: 2009-07-18 16:31:15
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    greenman wrote:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał ...

    > Sorry, ale akurat nie ja go projektowalem...
    > A poza tym - czy 24megapiksele waza wiecej niz 3, 6 czy 12,
    > w czym one niby przeszkadzaja?

    waża więcej! zajmują przestrzeń na dysku, mało kóre obiektywy na rynku
    potrafią wycisnąc z tego 24Mpx pełnię rozdzielczości, obróbka takich
    kolumbryn zajmuje więcej czasu.

    > Wybacz, ale najpierw sprobuj, pozniej opowiadaj,
    > bo inaczej dyskusja jest bezprzedmiotowa.
    kurna ale ja zaczynałem od D70 przeszedłem potem przez kodaka DCS14n i
    skończyłem na razie na D300 z dobrą szklarnią Nikona.

    > A np. kupowanie porzadnych szkiel do 6 megapikselowego
    > sprzetu to DZISAJ grube nieporozumienie.

    dobre szkła zawsze warto kupować! i nawet na 6Mpx widać zwykle różnicę

    > Sam powoli dochodzisz do zalet 25 megapikseli...

    zaletą jest mozliwość tak grubego kadrowania? moze lepiej jednak sie nauczyć
    fotografować?

    > (Chcialbym, ale nie mam na wlasnosc A900 - za drogi,
    > poz tym - wybralbym 5DII)
    a ja D700 lub D3

    > Spoko, kazdy kiedys zrozumie, ze megapiksele to nie wszystko
    > - obojetnie czy jest ich "na oko" za duzo, czy za malo.
    > Ja chetnie doplacilbym jeszcze tysiac zeby zamienic moj 400D
    > na A900, nawet gdyby mial on tylko 16 Mpx.

    i tak tej róznicy nei zobaczysz na LCD 1920 x 1080

  • 72. Data: 2009-07-18 16:32:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    greenman wrote:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał

    > Coz, jakos nie zauwazylem, zapewne dlatego, ze obracam sie w
    > srodowisku, ktore ma zupelnie inne standardy prostactwa...

    no widzisz poobracaj sie wśród fotografów a nie komputerowych geków to
    zmienisz zdanie :)

  • 73. Data: 2009-07-18 20:48:27
    Od: scorpion <s...@w...pl>

    Dnia Sat, 18 Jul 2009 11:42:15 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > może pracuje dla NG? albo jakeigos innego slynnego magazynu fotograficznego.
    >
    > robi rolki i odaje do agencji i dalej strzela.

    No ale wtedy nie jest amatorem :-)

    Pozdrawiam,
    Lukasz

    --
    Zapraszam do mojej galerii!
    http://www.kuczkowski.net

  • 74. Data: 2009-07-18 20:57:31
    Od: scorpion <s...@w...pl>

    Dnia Sat, 18 Jul 2009 12:25:19 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Daje to skromne 2200 za rok pstrykania. Nie licząc ewentualnego
    > skanowania i odbitek. Dochodzą jeszcze takie duperele jak czas czekania
    > na wołanie, dojazdy lub kurierzy etc. Taniocha, nie?

    Tak, taniocha, bo w cyfrze musze dodac jeszcze kupe innego sprzetu, ktorego
    przy analogu nie potrzebuje. A jesli chce to ogladac na dobrym rzutniku to
    rzeczywiscie cyfra wychodzi super tanio. Zarowki w takich cackach tez sa
    super tanie :-). O pelnej klatce nie wpominam (no i na wyjazdy zawsze
    przyda sie drugie body, no nie?
    Nie zebym bym przeciwko cyfrze, ale argumenty typu "bo cyfra jest tania" sa
    demagogiczne i czesto nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia. Kiedys sam
    dla siebie zrobilem porownanie i za nic nie chcialo mi wyjsc ta taniosc.
    (przy moim foceniu).
    Jesli czas czekania na wolanie traktujesz jako wade, to co powiesz o
    godzinach spedzonych nad rawami, kalibracja monitora, bakapami, itp.
    Wychodzi o wiele dluzej (wiem z doswiadczenia, bo tez mam cyfre). Wielu
    moich znajomych (czesto z niezlym dorobkiem) najczesciej wlasnie narzeka na
    ten feler cyfry - zdjecie to dopiero wstep do zabawy.

    Pozdrawiam,
    Lukasz

  • 75. Data: 2009-07-18 21:08:50
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    > no sprawdź, mądralo :)

    http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra900/page35.
    asp
    Tak na szybko, kilka fotek tablic testowych z FF.
    http://www.dpreview.com/reviews/nikond5000/page31.as
    A tutaj, chyba okulary mi zaparowaly...

    > mały tip obiektywy zwykle gorzej rysują na brzegach pola obrazowego :-)

    I to ma byc powazny argument za wybieraniem aparatow "polklatkowych"
    zamiast FF?
    To moze uzytkownicy FF powinni kupowac szkla ze sredniego formatu,
    bo nawet najlepsze mydla po naroznikach?
    " nie idz ta droga"...
    ---

  • 76. Data: 2009-07-18 21:17:48
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-18 22:57:31 +0200, scorpion <s...@w...pl> said:

    > Tak, taniocha, bo w cyfrze musze dodac jeszcze kupe innego sprzetu, ktorego
    > przy analogu nie potrzebuje.

    Jakiego?

    > A jesli chce to ogladac na dobrym rzutniku to
    > rzeczywiscie cyfra wychodzi super tanio.

    A to przymus jakieś jest oglądać na rzutniku w przypadku cyfry? Bo
    slajdy trochę trudniej pokazać szerszemu gronu w inny sposób.

    > O pelnej klatce nie wpominam (no i na wyjazdy zawsze
    > przyda sie drugie body, no nie?

    Najfajniej to mieć ze 3. I z 10 obiektywów. No i tragarz by się do
    kompletu przydał.

    > Nie zebym bym przeciwko cyfrze, ale argumenty typu "bo cyfra jest tania" sa
    > demagogiczne i czesto nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia.

    Fajnie, bo ja dokladnie to samo chciałem powiedzieć o "taniości"
    analoga. Przez 3 czy 4 lata (mam wrażenie że co tyle zwykle pstrykacze
    zmieniają aparaty) ile wydasz w analogu na materiały?

    > Kiedys sam
    > dla siebie zrobilem porownanie i za nic nie chcialo mi wyjsc ta taniosc.
    > (przy moim foceniu).

    Napisz o tym coś więcej.

    > Jesli czas czekania na wolanie traktujesz jako wade, to co powiesz o
    > godzinach spedzonych nad rawami, kalibracja monitora, bakapami, itp.

    A jest obowiązek? Można jechać na jotpegach, można oglądać na szajsowym
    monitorze z marketu, można na telewizorze - kto co lubi. A jaki wybór
    masz przy slajdach? Co, jeśli chcesz poprawić fotkę cykniętą na
    slajdzie? A nawet darujmy sobie slajdy, jak łatwe i wygodne jest
    dłubanie odbitek na powiększalnniku? Ile kosztuje?
    I BTW - przy slajdach zapomnieliśmy jeszcze o ramkowaniu :-P

    > Wychodzi o wiele dluzej (wiem z doswiadczenia, bo tez mam cyfre). Wielu
    > moich znajomych (czesto z niezlym dorobkiem) najczesciej wlasnie narzeka na
    > ten feler cyfry - zdjecie to dopiero wstep do zabawy.

    Naprawdę - nikt nikogo nie zmusza do obróbki. A że można stosunkowo
    łatwo i wygodnie w zaciszu domowym zrobić coś, co kiedyś wymagało
    dobrze wyposażonej ciemni (raczej niedostępnej dla zwykłych
    śmiertelników) i lat doświadczenia, to ma być wada?

    de Fresz

  • 77. Data: 2009-07-18 21:34:22
    Od: "Gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > co potem robisz z tymi zdjęciami?
    > robisz wydruki wielkoformatowe?
    > czy oglądasz w albumie czy na ekranie komputera?

    Dokładnie tak. Szkoda, że tak późno to celne pytanie.
    Na marginesie dodam, że nieraz całe życie swoje trzeba przestawić. Zmienić
    pracę i miejsce zamieszkania bo tak trzeba. I po co jojczyć o wywaleniu na
    złom starego aparatu. Albo i szkieł choć kiedyś były drogie to teraz są warte
    po 300 zł.

  • 78. Data: 2009-07-18 21:44:01
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    > waża więcej! zajmują przestrzeń na dysku, mało kóre obiektywy na rynku potrafią
    > wycisnąc z tego 24Mpx pełnię rozdzielczości, obróbka takich kolumbryn zajmuje
    > więcej czasu.

    Jesli kto robi tysiac fotek na sesji to rzeczywiscie problem
    - tylko kiedy to wszystko obejrzy - na emeryturze?
    Dla takich, nawet 10 megowe pliki beda zbyt wielkie...

    > kurna ale ja zaczynałem od D70 przeszedłem potem przez kodaka DCS14n i skończyłem
    > na razie na D300 z dobrą szklarnią Nikona.

    A ja, po porownaniu A900 i swojego 400D najchetniej rzucilbym swoj
    o najblizsza sciane, ale oszczedny jestem...

    > dobre szkła zawsze warto kupować! i nawet na 6Mpx widać zwykle różnicę

    Przeciez nie mowie, ze nie widac, mowie, ze to strata pieniedzy
    - sam zrobilem ten blad i dzisiaj postapilbym inaczej.
    Tak jak kupowanie 40 tonowej ciezarowki do przewozu styropianu.
    To moja opinia, a oczywiscie kazdy ma prawo wozic swoj styropian taka
    piekna i wygodna ciezarowka na jaka tylko go stac.

    > zaletą jest mozliwość tak grubego kadrowania? moze lepiej jednak sie nauczyć
    > fotografować?

    Nawet jesli nauczysz sie, to mozliwosc mocnego kadrowania
    dalej jest powaznym argumentem ZA wieksza iloscia pikseli.
    Nikt rozsadny nie ceni aparatu za megapiksele, tylko za ogolna jakosc
    mozliwa do uzyskania bez zbednych ceregieli.

    > i tak tej róznicy nei zobaczysz na LCD 1920 x 1080

    Problem w tym, ze juz ja widzialem, bo nie teoretyzuje
    tylko opisuje wrazenia z takiego porownania. Tyle, ze te
    megapiksele ktorych sie czepiasz sa tu akurat najmniej istotne
    - matryca A900 i bez przewagi megapikseli jest znacznie lepsza od 400D
    a o innych - poza matryca, przewagach A900 nawet nie wspomne.
    ---

  • 79. Data: 2009-07-18 21:47:52
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    > no widzisz poobracaj sie wśród fotografów a nie komputerowych geków to zmienisz
    > zdanie :)

    Nie watpie!
    ---

  • 80. Data: 2009-07-18 21:50:55
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał

    > Jaaaassssne, bo 3:2 wręcz oszałamiają na panoramie.

    Duzo lepsze niz 4:3.
    A gdybys nie wiedzial, A900 robi tez 16:9...

    > Albo wogóle lepiej nie robić zdjęć. Kamera jest jeszcze fajniejsza.

    To byla lekka ironia, ale tylko dla tych, ktorzy juz zdjeli krawaty...
    ---