  • Data: 2019-11-03 19:33:08
    Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.11.2019 o 19:10, J.F. pisze:

    > Nie o to chodzi.
    > 54km/h to 15m/s. Droga hamowania - ok 12m.
    >
    > Wiec patrzysz, ze samochod jest w odleglosci 30m, wchodzisz ... i
    > kierowca hamuje i cie przepuszcza.
    > Chyba ze:
    > -wezmiesz go z zaskoczenia, i sekunde mu zajmie wcisniecie hamulca,
    > -samochod w gorszym stanie, zaladowany, itp - i calkiem legalnie
    > potrzebuje 25m na hamowanie,
    > -na drodze mokra kostka ...
    >
    > I witaj szpitalu, bo ci sie nie chcialo 2s poczekac.

    Dobra. A teraz bierzemy 100km/h 7metrów szerokość jezdni. 1,1m/s pieszy.

    7/1.1=6,63sekundy - tyle potrzeba na przejście przez jedną jezdnię na
    wysepkę. Zdało by się jakieś 2 sekundy zapasu, żeby ci po piętach nie
    przejeżdzali. Powiedzmy 8 sekund. W tym czasie samochód jadacy 100
    przejeżdza 222 metry. W takiej odległości musi być, żeby przejść
    bezpiecznie zakładając, że się nie będzie chciał zatrzymać. Ćwierć
    kilosa. Albo 110 meterów przy przepisowym 50km/h (normą jest tam 70).
    Czyli względnie bezpiecznie to będzie 200 metrów, ale jak krtoś będzie
    zapierdalał 130 to i tak "wtargniesz". Spójrz w mapsy - 250 metrów to
    następne przejście - nie nie to co ci się wydaje - następne za nim.

    https://www.google.com/maps/@52.2831592,20.9265102,3
    a,28.5y,29.6h,89.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1skeyxBZS8A1n
    t14LamImWrQ!2e0!7i13312!8i6656

    > A z drugiej kierowca jedzie te 90, jak mu nie wejdziesz blizej niz 50m
    > przed maska, to ma szanse zahamowac, choc oczywiscie warunki i
    > koncentracja musza byc idealne.
    > Czas przejazdu przy mocnym hamowaniu ok 3s - wiec masz szanse opuscic
    > pas. Chyba, ze za toba inne lemingi pojda.
    >
    > i znow - a wystarczylo poczekac 2 sekundy i przejsc bezpiecznie za
    > nim.

    Ale wiesz, że za dwie sekundy to ktoś inny będzie w zasięgu tych 200 metrów?

    > Do pieszych nic, ale ciekawe.

    Nic tam ciekawego specjalnie nie ma. Owszem efektowne, ale żeby jakoś
    ciekawe? Wszedł za szybko w zakręt, nie potrafił się złożyć mocniej w
    zakręcie, zamiast tego heblował co powoduje jeszcze lepszy wylot z
    zakrętu. Klasyka.

    > Tylko w samochodach to sie chyba w miare bezpiecznie konczy.

    Różnie chyba bywa. Wydaje mi się, że widziałem jakieś ujęcia ze
    śmigłowcem z tego zakrętu.

    > Tu nie chodzi o przewidzenie, tylko o upewnienie sie.

    A jak się upewni, że nie 130 to ktoś poleci 150 i dyskusja od nowa.
    Zasada ograniczonego zaufania to nie zasada nieograniczenej paranoi.
    Nikt normalny takich zachowań nie przewiduje. Podobnie jak przechodząc
    pod budową nie upewniasz się, ze z dzwigu nic nie leci ci na łeb.

    > Wolisz byc zywy czy niewinny ?

    Wracamy do tirów?

    > Zastanawiac to sie mozemy jaką tam predkosc ustalą i czy wyrok bedzie
    > w zawiasach. Przy tej nagonce medialnej moze byc pudlo ... ale nagonka
    > zelzeje przez rok.
    > Tylko czy mu wpisza 130 czy 90 ... choc i 90 moze wystarczyc.

    Prok już wie.

    --
    Shrek