-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin1!goblin.st
u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Przejście dla pieszych i BMW
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <qohu7s$soa$1$Janusz@news.chmurka.net>
<5dadc614$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@g...com>
<5dadf8b1$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<5dae12cc$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<5daed0d4$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5daee8cf$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@g...com>
<5daeff13$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<5NDrF.429969$ON7.85993@fx08.ams1>
<5daf1180$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<5dbdab9c$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
<5dbdb5ca$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
<10ks9iwjy3faw$.8ok8bk3bb12v.dlg@40tude.net>
<5dbef71c$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
<31z5z2mvs0j$.6za0gv57vze2.dlg@40tude.net>
From: Shrek <...@w...pl>
Date: Sun, 3 Nov 2019 19:33:08 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.9.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <31z5z2mvs0j$.6za0gv57vze2.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 95
Message-ID: <5dbf1d64$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
X-Trace: 1572805988 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17361 83.142.196.21:17881
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2665224
[ ukryj nagłówki ]W dniu 03.11.2019 o 19:10, J.F. pisze:
>> Ciekawa argumentacja - im szybciej zapiedala zapierdalacz tym mniej
>> winien, bo pieszy bardziej wtargnął.
>
> Nie o to chodzi.
> 54km/h to 15m/s. Droga hamowania - ok 12m.
>
> Wiec patrzysz, ze samochod jest w odleglosci 30m, wchodzisz ... i
> kierowca hamuje i cie przepuszcza.
> Chyba ze:
> -wezmiesz go z zaskoczenia, i sekunde mu zajmie wcisniecie hamulca,
> -samochod w gorszym stanie, zaladowany, itp - i calkiem legalnie
> potrzebuje 25m na hamowanie,
> -na drodze mokra kostka ...
>
> I witaj szpitalu, bo ci sie nie chcialo 2s poczekac.
Dobra. A teraz bierzemy 100km/h 7metrów szerokość jezdni. 1,1m/s pieszy.
7/1.1=6,63sekundy - tyle potrzeba na przejście przez jedną jezdnię na
wysepkę. Zdało by się jakieś 2 sekundy zapasu, żeby ci po piętach nie
przejeżdzali. Powiedzmy 8 sekund. W tym czasie samochód jadacy 100
przejeżdza 222 metry. W takiej odległości musi być, żeby przejść
bezpiecznie zakładając, że się nie będzie chciał zatrzymać. Ćwierć
kilosa. Albo 110 meterów przy przepisowym 50km/h (normą jest tam 70).
Czyli względnie bezpiecznie to będzie 200 metrów, ale jak krtoś będzie
zapierdalał 130 to i tak "wtargniesz". Spójrz w mapsy - 250 metrów to
następne przejście - nie nie to co ci się wydaje - następne za nim.
https://www.google.com/maps/@52.2831592,20.9265102,3
a,28.5y,29.6h,89.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1skeyxBZS8A1n
t14LamImWrQ!2e0!7i13312!8i6656
> A z drugiej kierowca jedzie te 90, jak mu nie wejdziesz blizej niz 50m
> przed maska, to ma szanse zahamowac, choc oczywiscie warunki i
> koncentracja musza byc idealne.
> Czas przejazdu przy mocnym hamowaniu ok 3s - wiec masz szanse opuscic
> pas. Chyba, ze za toba inne lemingi pojda.
>
> i znow - a wystarczylo poczekac 2 sekundy i przejsc bezpiecznie za
> nim.
Ale wiesz, że za dwie sekundy to ktoś inny będzie w zasięgu tych 200 metrów?
>>> https://www.youtube.com/watch?v=27Xp3QZ2_7w
>>> Dobrze, ze zachowali bezpieczny odstep ...
>>
>> Ale co to ma do tematu?
>
> Do pieszych nic, ale ciekawe.
Nic tam ciekawego specjalnie nie ma. Owszem efektowne, ale żeby jakoś
ciekawe? Wszedł za szybko w zakręt, nie potrafił się złożyć mocniej w
zakręcie, zamiast tego heblował co powoduje jeszcze lepszy wylot z
zakrętu. Klasyka.
>> Wyjebał się na zakręcie i tyle (BTW ten zakręt
>> ma swoją nazwę i motocykliści akurat nie są tam nadreprezentowani na
>> barierkach).
>
> Tylko w samochodach to sie chyba w miare bezpiecznie konczy.
Różnie chyba bywa. Wydaje mi się, że widziałem jakieś ujęcia ze
śmigłowcem z tego zakrętu.
>>> Ale akurat to, ze ktos bedzie omijal drugim pasem, to jest tak czeste,
>>> ze trzeba sie upewnic.
>>
>> Ale bez paranoi, że winny jest pieszy bo nie przewidział, że ktoś jedzie
>> 130@50
>
> Tu nie chodzi o przewidzenie, tylko o upewnienie sie.
A jak się upewni, że nie 130 to ktoś poleci 150 i dyskusja od nowa.
Zasada ograniczonego zaufania to nie zasada nieograniczenej paranoi.
Nikt normalny takich zachowań nie przewiduje. Podobnie jak przechodząc
pod budową nie upewniasz się, ze z dzwigu nic nie leci ci na łeb.
>> A może ty chcesz się założyć, kto zostanie uznany winnym?
>
> Wolisz byc zywy czy niewinny ?
Wracamy do tirów?
> Zastanawiac to sie mozemy jaką tam predkosc ustalą i czy wyrok bedzie
> w zawiasach. Przy tej nagonce medialnej moze byc pudlo ... ale nagonka
> zelzeje przez rok.
> Tylko czy mu wpisza 130 czy 90 ... choc i 90 moze wystarczyc.
Prok już wie.
--
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.19 20:31 J.F.
- 03.11.19 20:33 ąćęłńóśźż
- 03.11.19 20:39 ąćęłńóśźż
- 03.11.19 20:44 ąćęłńóśźż
- 03.11.19 20:46 Shrek
- 03.11.19 21:04 J.F.
- 03.11.19 21:16 Shrek
- 03.11.19 22:08 J.F.
- 04.11.19 06:27 Shrek
- 04.11.19 08:37 Kris
- 04.11.19 10:20 Maciek
- 04.11.19 10:32 ąćęłńóśźż
- 04.11.19 12:59 J.F.
- 04.11.19 18:53 Shrek
- 04.11.19 19:05 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973
- 2025-01-28 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-01-28 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-01-28 Poznań => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-28 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-27 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 nr KW to jednak dana osobowa
- 2025-01-27 Lokalizacja telefonu
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=