-
Data: 2019-10-22 15:07:31
Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 22.10.2019 o 14:17, WS pisze:
> On Tuesday, October 22, 2019 at 1:33:01 PM UTC+2, Kviat wrote:
>
>> Ale taka argumentacja nie jest logiczna.
>>
>> "facet zdazyl zauwazyc, (...) A wystarczylo, zeby ona tez popatrzyla"
>>
>> To się kupy nie trzyma. Może być miliard powodów dlaczego nie zauważyła.
>> Może przez jezdnię przechodzi z facetem, bo sama ma słaby wzrok? Może
>> wracać od lekarza z opaską na oczach i dlatego przechodzi z facetem.
>> Może facet przeprowadzać niewidomą staruszkę przez jezdnię i on zauważy,
>> a ona nie. I co teraz? Pretensje do niewidomej staruszki, że też nie
>> popatrzała?
>
> Moze byc i kilka miliardow potencjalnych powodow, ale nie zmienia to faktu, iz
najczestszy jest taki, ze piesi zamiast patrzec na droge i myslec leza jak barany,
czesto jeszcze wpatrzeni w smartfona :(
No nie jest najczęstszy. Nie można przeczyć faktom. Najczęstszym
potencjalnym powodem jest nadmierna prędkość kierowców.
Już raz wklejałem:
https://oko.press/pedzacy-kierowca-staranowal-piesze
go-na-pasach-piesi-na-polskich-ulicach-nie-sa-bezpie
czni/
"Badacze ITS dowiedli, że zdecydowana większość kierowców przekracza
prędkość, gdy zbliża się do pasów. W terenie zabudowanym to 85 proc.,
poza nim - aż 90 proc.
(tabelka zachowania kierowców w rejonie przejść dla pieszych 2015/2018)
Zarejestrowano natomiast znikomą liczbę wtargnięć na jezdnię, czyli
zachowania zmuszającego kierowcę do gwałtownego hamowania - to zaledwie
0,43 proc. badanych.
Wbrew często podnoszonym argumentom problem ,,wpatrzenia w smartfony"
jest marginalny. 5 proc. badanych rozmawiało przez telefon przy
przechodzeniu przez jezdnię, ale zaledwie 1 proc. miało w uszach
słuchawki lub pisało wiadomości." "
> Co z tego, ze maja pierwszenstwo? Zdrowia, zycia nikt im nie zwroci...
To z tego, że najczęstszą przyczyną wypadków na przejściach dla pieszych
nie jest pierwszeństwo pieszych, lecz nadmierna prędkość kierowców przed
i na przejściach dla pieszych.
Logika podpowiada, że powinno się eliminować przyczyny wypadków, a nie
czepiać się pieszych.
Pozdrawiam
Piotr
Następne wpisy z tego wątku
- 22.10.19 15:21 WS
- 22.10.19 15:36 Myjk
- 22.10.19 15:48 Marcin Debowski
- 22.10.19 16:01 Kviat
- 22.10.19 16:22 Shrek
- 22.10.19 16:22 Shrek
- 22.10.19 16:24 Shrek
- 22.10.19 16:26 Shrek
- 22.10.19 16:28 Shrek
- 22.10.19 16:30 Shrek
- 22.10.19 16:57 Cavallino
- 22.10.19 16:58 Cavallino
- 22.10.19 17:09 WS
- 22.10.19 17:12 Myjk
- 22.10.19 18:14 Kviat
Najnowsze wątki z tej grupy
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- 2024-12-11 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-10 sprężyny przednie ściśnięte
- 2024-12-10 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-12-10 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=