    Subject: Re: Przejście dla pieszych i BMW
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Kviat
    Date: Mon, 21 Oct 2019 19:15:27 +0200

    W dniu 21.10.2019 o 18:03, z pisze:
    > Właśnie wysłuchałem długiego wykładu w tokfm jakiego młokosa co zrzucał
    > wszystkie winy tego świata na kierowców.

    https://oko.press/pedzacy-kierowca-staranowal-piesze
    go-na-pasach-piesi-na-polskich-ulicach-nie-sa-bezpie
    czni/

    "Na Twitterze posłankę ganił także Przemysław Szubartowicz, były
    dziennikarz Polskiego Radia.(...) Ale choć część opinii publicznej
    chętnie przyznałaby rację Szubartowiczowi, badania pokazują, że za
    śmiertelne wypadki na pasach w znakomitej większości odpowiadają
    kierowcy. Przyczyną jest nadmierna prędkość.

    Wynika to jasno raport Instytutu Transportu Samochodowego zamówiony
    przez Ministerstwo Infrastruktury. Badacze ITS dowiedli, że zdecydowana
    większość kierowców przekracza prędkość, gdy zbliża się do pasów. W
    terenie zabudowanym to 85 proc., poza nim - aż 90 proc.

    (tabelka zachowania kierowców w rejonie przejść dla pieszych 2015/2018)

    Zarejestrowano natomiast znikomą liczbę wtargnięć na jezdnię, czyli
    zachowania zmuszającego kierowcę do gwałtownego hamowania - to zaledwie
    0,43 proc. badanych.

    Wbrew często podnoszonym argumentom problem ,,wpatrzenia w smartfony"
    jest marginalny. 5 proc. badanych rozmawiało przez telefon przy
    przechodzeniu przez jezdnię, ale zaledwie 1 proc. miało w uszach
    słuchawki lub pisało wiadomości."

    Pozdrawiam
    Piotr