  • Data: 2019-10-21 18:37:20
    Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    pl...
    [...]
    >Ja zrobiłem inny eksperyment.
    >Jechałem ile się dało*, ale tak, aby spalanie było jak najmniejsze.
    >Przejechałem tak 3 tankowania, czyli niecałe 3000km. Efekt tego jest
    >taki, że o mało nie dostałem nerwicy, zapchałem DPF-a i
    >zaoszczędziłem około 300PLN na paliwie. 3 litrowy dizel zamiast
    >typowych 9.5/100 zadowalał się okolicami 7.5/100. Da się? DA SIĘ!,
    >ale to kompletnie bez sensu.

    No - wynik zachecajacy, jak Ci sie to udalo ? Jednak wolniej ?

    >Z ciekawostek wyszło mi, że z górki nie warto hamować silnikiem,
    >lepiej się lekko rozpędzać przed kolejną górką.

    Zawsze mi sie wydawalo, ze to dziwna oszczednosc, ale ... ruch teraz
    duzy, nie da sie z gorki pojechac ile sie chce :-)
    Albo jeszcze na dole wiocha i 50.

    Fajne gorki sa miedzy Kłodzkiem a Bardem, potrafilem przejechac dajac
    gazu tylko na zjazdach, reszte na luzie,
    ale niestety - postawili FR i sie skonczylo.
    FR juz zlikwidowany, ale ludziom nawyki zostaly ... a moze tempomaty
    maja.

    >* zazwyczaj byłem w okolicach ograniczenia lub lekko powyżej, bardzo
    >sporadycznie dużo poniżej.

    No coz - im wolniej tym mniejsze spalanie ... ale jak rozumiem to
    jechales tak szybko, jak sie dało/ten przed Tobą ?

    J.