  • 61. Data: 2014-10-16 21:06:03
    Temat: Re: Przejście dla pieszych
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl>

    > Dobrze, wydaje ci się.

    Wiem, Tobie wydaje się, że uchybiła.

    > Nie każdemu jednak zdarzyło się to robić, gdy pieszy był w obrębie lub na
    > samym przejściu dla pieszych.

    A gdzie niby im się to miało przytrafić ?

    > Jaki jest koń, każdy widzi. Więc ona jest winna omijania/wyprzedzania
    > pojazdu gdy na przejściu znajdują się piesi.

    Byli na przejściu jacyś piesi ??? Widziałem tylko, że ktoś zatrzymał się
    przed przejściem. Pewnie za słabo oglądałem.

    > Ale na twoje szczęście
    > kaganiec już się robi i niedługo nie będziesz miał podobnych rozterek w
    > takich sytuacjach. Ciesz się. :P

    Twoich rozterek ?

  • 62. Data: 2014-10-16 22:22:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Oct 2014 21:06:03 +0200, John Kołalsky

    > Pewnie za słabo oglądałem.

    Zdecydowanie. Zmień sobie okulary.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 63. Data: 2014-10-16 23:07:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Oct 2014, Myjk wrote:

    > Thu, 16 Oct 2014 18:42:02 +0200, mk4

    Od jutra wtargiwujący na drogę podporządkowaną z poprzecznej drogi
    z pierwszeństwem jest winien ewentualnego wypadku.
    To tak nie działa.

    > Oczywiście, że tak jest lepiej.

    Nie jest - bo w odróżnieniu o obawy o własne życie, lakier na
    samochodzie albo "tylko" stratę czasu na spisanie oświadczeń
    związanych z kolizją, samousprawiedliwiające tłumaczenie
    "bo tamtemu nie wolno <tu czego nie wolno>" prowadzi z *obu* stron
    do usiłowania skorzystania z obowiązków drugiej strony.

    Ile znasz przepisów "obubezpiecznych", przy których OBIE strony
    stosują się do wymogu z częstością zblizoną do 100%?

    > Widać jednak po tym wątku, że niektórych
    > kierowców obowiązki nie obowiązują.

    No i wystarczy promil tłumaczących (sobie) jak wyżej, żeby "obubezpieczny"
    przepis okazał się wypadkogenny.
    Bo w końcu wypadki są rzadkie i promil to DUŻA liczba.

    [...]
    > To nie, muszą mieć NAKAZ albo ZAKAZ w przepisach opisany jak krowie na rowie.

    Skrajna postać (nie piszę o przywołanych przypadkach, mam na myśli tego
    "gościa z radia" przyznającego, że WIE że NIE CHCE sam z siebie zwolnić
    aby zmieścić się z hamowaniem na żółtym świetle) którzy żądają zakazu
    *dla siebie*.
    No, chyba że z obawy że "następca" zaparkuje mu w bagażniku (ale przecież
    na to ograniczenie nie pomoże, chyba nikt na grupie nie odważy się
    stwierdzić że w "strefie 90" zapodanie znaku "70" spowoduje jazdę
    z "70").

    > Chyba trzeba im pogratulować działaności.

    Dotyczy chyba wszystkich grup - bo to pewnie obawy o nadużywanie
    są powodem braku popularności przepisu o niekaralności przejścia
    "bez powodowania utrudnienia" na czerwonym (nie tylko w Polsce).

    pzdr, Gotfryd

  • 64. Data: 2014-10-16 23:11:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Oct 2014, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Gadasz bzdury. Nawet nie wiesz czy nie było dobrze widać z tamtego miejsca.

    Przeciwnie, bo mówię że NIE MA ZNACZENIA czy kierujący go
    widział czy nie (wg przepisu Konwencji liczy się, czy był).

    > Jak sam piszesz musi być czyn, czyli nie wystarczy zjawisko wyprzedzania dwu
    > samochodów.

    Przecież zgadzasz się, że zaniechanie JEST czynem.
    Zaniechanie polega właśnie na "nicniezrobieniu" wtedy, kiedy trzeba
    (w tym w wyniku zachowań innych kierujących).
    A wyprzedzanie NIE JEST warunkowane przyspieszaniem, lecz WYŁĄCZNIE
    jazdą z prędkością większą od pojazdu obok.

    pzdr, Gotfryd

  • 65. Data: 2014-10-16 23:18:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Oct 2014, John Kołalsky wrote:

    > Ale zrozum ... wyprzedzają się samochody. Kierowca może jedynie spowodować
    > wyprzedzanie, ale nie robiąc nic nigdy go nie powoduje.

    Mylisz się.
    Na tym właśnie polega zaniechanie - na niehamowaniu kiedy trzeba.

    > A gdzie tu jest jakieś przyspieszanie ?

    Właśnie go NIE MA, a Ty się go DOMAGASZ.
    Bo twierdzisz że hamowanie (czyjeś!) nie powoduje wyprzedzania
    (Twojego).

    > Nie czytasz co piszę. Wyprzedzanie ma miejsce, ale winnego wyprzedzania nie
    > ma

    Ależ jest.

    > bo nie ma "twojej" definicji "braku wyprzedzania" polegającej na
    > hamowaniu
    > by mogło wchodzić w grę zaniechanie tego hamowania.

    Co Ty o żądaniu przepisu o hamowaniu?
    Wyprzedzanie polega na jeździe *szybciej* od pojazdu obok, i NIKOGO
    nie obchodzi przyczyna tej różnicy prędkości.
    Zaniechanie dotyczy niedopilnowania aby do wyprzedzania nie doszło,
    to że "praktycznie" sprowadza się do konieczności hamowania to
    inna sprawa - ale nikt nie zabrania kierowcy teleportować się :>

    > Ale Ty podaj podstawę prawną, że kierujący musi hamować.

    NIE MUSI.
    Może się teleportować, skręcić (o ile można), ustawodawca w PoRD
    w to nie wnika. JAK to zrobi to JEGO sprawa.

    > Inaczej jest tylko, że nie ma wyprzedzać.

    Starczy.

    > Zdecydowanie.

    No to ja się wyprowadzam z tej gałęzi.
    EOT.

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2014-10-17 00:02:42
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl>

    > Zdecydowanie. Zmień sobie okulary.

    Przestań już pieprzyć od rzeczy

  • 67. Data: 2014-10-17 07:46:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 Oct 2014 00:02:42 +0200, John Kołalsky

    > Przestań już pieprzyć od rzeczy

    Przecież jesteś ewidentnie ślepy.

    --
    Pozdor Myjk

  • 68. Data: 2014-10-17 09:29:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 Oct 2014 00:38:24 -0700 (PDT), uciu

    > A ja z innej beczki... co to za model kamerki?
    > Jak się spisuje gdy jest ciemno?

    To, zgodnie z podpisem w narożniku filmu,
    rejestrator eeyelog FHD z GPS i GS.

    Jest oparty na Ambarelli, więc w nocy radzi sobie już całkiem nieźle. Mój
    model nieco gorzej, bo zleciłem podmianę obiektywu na węższy kąt, co
    zaskutkowało niestety zmniejszeniem światła. Ale ogólnie nie jest źle.

    --
    Pozdor Myjk

  • 69. Data: 2014-10-17 09:55:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gotfryd,

    Thursday, October 16, 2014, 11:18:38 PM, you wrote:

    > Mylisz się.
    > Na tym właśnie polega zaniechanie - na niehamowaniu kiedy trzeba.

    Jasne. Jadę drogą jednokierunkową z dwoma pasami ruch. Jadę prawym
    pasem i jestem wyprzedzany. Dojeżdżamy do przejścia dla pieszych, na
    którym nie ma pieszych. Wyprzedzający mnie kierowca dostaje nagłego
    ataku miłości bliźniego na widok zbliżającej się do przejścia nastki w
    mini i staje na hamulcu. Zanim zdążę zareagować jestem już dawno na
    przejściu i hamowanie sensu nie ma, tym bardziej, że zaskoczona wyciem
    zarzynanych opon nastka stoi jak wryta 5 metrów od przejścia i wcale
    nie zamierza przejść.

    Patrząc z punktu widzenia formalnego - wyprzedzałem. Czy wyprzedzanie
    wynikało z mojego zamiaru lub świadomego zaniechania? Czy powinno być
    ukarane?

    [...]

    Opole, ul. Reymonta przy dojeździe do Targowej - mandatu nie
    dostałem, bo akurat w pobliżu policji nie było
    https://www.google.pl/maps/@50.6646163,17.9298499,3a
    ,75y,351.21h,97.38t/data=!3m4!1e1!3m2!1sgQiGvv24VrB1
    bT1TwznoUA!2e0?hl=pl

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 70. Data: 2014-10-17 17:07:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Oct 2014, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > nie zamierza przejść.
    >
    > Patrząc z punktu widzenia formalnego - wyprzedzałem. Czy wyprzedzanie

    Nie. Nie ma znaczenia.

    > lub świadomego

    Nie :>
    Cały pic w tym, że nie ma mowy o UMYŚLNOŚCI, więc wtrącanie
    "świadomości" jest bezprzedmiotowe.
    Nieostrożność polega właśnie na BRAKU świadomości co się dzieje
    dookoła.

    > zaniechania?

    Tak :P, oczywiście.

    > Czy powinno być ukarane?

    Podobnie jak przejechanie ciągłej na pustej drodze czy przejściu
    na czerwonym świetle (takoż na pustej na ćwierć kilometra wokół
    drodze).
    Wg polskiego prawa - tak.

    Tu mamy dwie sprawy.
    Pierwsza - to konwencja i wymóg zwolnienia aż do "zdolności do
    natychmiastowego zatrzymania". Sorry, nie spełniłeś.
    Zgadza się?
    Ubocznie jest fakt, że zza pojazdu innego niż jednoślad
    (i to taki bez przyczepki) zawsze JEST kawałek drogi, którego
    NIE WIDAĆ. Może tam być pies, może być dziecko.
    Drugie to sprawa ukarania w warunkach "braku zagrożenia, w tym
    potencjalnego zagrożenia". Co do tego ostatniego, z powodu
    wyżej mam wątpliwości (a jakby powodem hamowania był pies? :>)

    Co do ukarania w warunkach "nikłej szkodliwości" to już pisałem:
    mam zastrzeżenia do prawa (treści kodeksu).
    Ale jest stosowany i co zrobisz.

    Dodać trzeba, że o ile nadmierna restrykcyjność niektórych przepisów
    może być wywołania oporem materii (znaczy w tym przypadku kierowców,
    którzy nie zwolnią również jak pieszy jest "tuż przy" przejściu
    i być może to było powodem wpisania 40 lat temu TAKIEGO wymogu
    do konwencji, w wyniku czego w części krajów o kwestii wyprzedzania
    już zapomniano), to "mniejsza restrykcyjność" KK wobec KW jest czymś
    ogólnym. IMVHO narusza art.2 Konstytucji :>

    > [...]
    >
    > Opole, ul. Reymonta przy dojeździe do Targowej - mandatu nie
    > dostałem, bo akurat w pobliżu policji nie było

    Ufff ;)

    pzdr, Gotfryd