-
Data: 2014-10-16 23:07:10
Temat: Re: Przejście dla pieszych
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Thu, 16 Oct 2014, Myjk wrote:
> Thu, 16 Oct 2014 18:42:02 +0200, mk4
>
>> W zwiazku z tym duzo lepsze sa przepisy nakladajace obowiazki na obie
>> strony - czyli tak jak jest w tej chwili a nie swiete krowy jak zaklada
>> projekt.
Od jutra wtargiwujący na drogę podporządkowaną z poprzecznej drogi
z pierwszeństwem jest winien ewentualnego wypadku.
To tak nie działa.
> Oczywiście, że tak jest lepiej.
Nie jest - bo w odróżnieniu o obawy o własne życie, lakier na
samochodzie albo "tylko" stratę czasu na spisanie oświadczeń
związanych z kolizją, samousprawiedliwiające tłumaczenie
"bo tamtemu nie wolno <tu czego nie wolno>" prowadzi z *obu* stron
do usiłowania skorzystania z obowiązków drugiej strony.
Ile znasz przepisów "obubezpiecznych", przy których OBIE strony
stosują się do wymogu z częstością zblizoną do 100%?
> Widać jednak po tym wątku, że niektórych
> kierowców obowiązki nie obowiązują.
No i wystarczy promil tłumaczących (sobie) jak wyżej, żeby "obubezpieczny"
przepis okazał się wypadkogenny.
Bo w końcu wypadki są rzadkie i promil to DUŻA liczba.
[...]
> To nie, muszą mieć NAKAZ albo ZAKAZ w przepisach opisany jak krowie na rowie.
Skrajna postać (nie piszę o przywołanych przypadkach, mam na myśli tego
"gościa z radia" przyznającego, że WIE że NIE CHCE sam z siebie zwolnić
aby zmieścić się z hamowaniem na żółtym świetle) którzy żądają zakazu
*dla siebie*.
No, chyba że z obawy że "następca" zaparkuje mu w bagażniku (ale przecież
na to ograniczenie nie pomoże, chyba nikt na grupie nie odważy się
stwierdzić że w "strefie 90" zapodanie znaku "70" spowoduje jazdę
z "70").
> Chyba trzeba im pogratulować działaności.
Dotyczy chyba wszystkich grup - bo to pewnie obawy o nadużywanie
są powodem braku popularności przepisu o niekaralności przejścia
"bez powodowania utrudnienia" na czerwonym (nie tylko w Polsce).
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 16.10.14 23:11 Gotfryd Smolik news
- 16.10.14 23:18 Gotfryd Smolik news
- 17.10.14 07:46 Myjk
- 17.10.14 09:29 Myjk
- 17.10.14 09:55 RoMan Mandziejewicz
- 17.10.14 17:07 Gotfryd Smolik news
- 17.10.14 18:18 RoMan Mandziejewicz
- 17.10.14 19:39 Gotfryd Smolik news
- 17.10.14 19:20 John Kołalsky
- 17.10.14 23:46 Witolko
- 17.10.14 23:53 John Kołalsky
- 18.10.14 00:19 Witolko
- 18.10.14 00:49 Czesław Wiśniak
- 18.10.14 01:14 Witolko
- 18.10.14 01:49 Witolko
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS