  • 31. Data: 2019-07-02 18:25:04
    Temat: Re: Przejscia dla pieszych trwa edukacja suwerena :-)
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-02 o 17:37, Irek.N. pisze:
    [...]
    > ps. to o czym piszesz, nie do uniknięcia jest. Przecież nie będziesz się
    > gapił cały czas na bok, czy przypadkiem sąsiad nie hamuje! Podobnie w
    > sytuacji zapchanej drogi, jadą 2 lub więcej pasów, zderzak w zderzak i
    > jest przejście. Czysta ruletka kto kogo wyprzedza :( Przejść po prostu
    > czasami nie widać.

    Hmm, widząc D-6 wystarczy zwolnić a nie patrzeć na inne samochody.

    Zgodzę się, że D-6 stojący tuż przed pasami jest niewidoczny jak
    jedziesz za autobusem czy TIRem ale w sumie nie wyprzedzasz jadąc za
    kimś...no i D-6 stawiany jest często po obu stronach drogi, zebyś go
    widział jak jedziesz pasem obok a na drugim pasie jedzie wyższy/większy
    pojazd. Zgodnie z PoRD i definicją tego znaku (jak zwolnisz)...wyjdzie
    że inni Cię wyprzedzają i zwyczajnie "wtopią" jak ich policjant namierzy
    :] Jeśli więcej osób podejmie taką filozofię to ryzyko wzięcia na rogi
    przebiegającego debila na pasach, staje się znacznie mniejsze :)
    ...a głównie o to chodzi.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 32. Data: 2019-07-02 18:33:30
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-02 o 13:53, J.F. pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > no wlasnie - 2:15 - linii ciaglej nie ma.
    > No i zaraz - gdzie na filmie jest o tych 10m, czy o linii ... czy
    > jakakolwiek inna definicja ...

    Przecież napisałem wyżej :>

    Wynika to z art 49 (podane 10m) jako "strefa bezpośrednia".

    > Nie - zawsze nakłada obowiazek zwolnienia.

    No to dlaczego 99% nie zwalnia?

    > Manewr jest niebezpieczny, ale przed przesciem nie potrzebujesz 180 stopni,
    > ile stopni to zalezy od odleglosci.

    Albo od prędkości a w zasadzie sciśle od niej. Jeśli 10m przed pasami
    masz 50km/h to jebniesz pieszego/nagłego i Ci nic nie pomoże. Jak masz
    5km/h to się zatrzymasz.

  • 33. Data: 2019-07-02 18:56:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niby proste z tym patrzeniem lewo-prawo-lewo. Ale nie jest ujete w przepisach. A
    powinno byc.

  • 34. Data: 2019-07-02 19:08:44
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Niby proste z tym patrzeniem lewo-prawo-lewo. Ale nie jest ujete w przepisach. A
    powinno byc.

    No jest ujęte :)
    Dziwne że jak srasz w kiblu to nie ma przepisów jak srać żeby się nie
    osrać a wiele osób to potrafi :] Z sikaniem to już różnie bywa :D Niby
    wiadomo ale i tak powinny być ustanowione przepisy żeby sobie butów czy
    nogawki nie osikać. Sądzę że gdyby ktoś to wprowadził do prawa, to wiele
    osób przestanie sikać niepoprawnie :)

    Zenuś, znasz przepis o unikaniu wypadku?
    https://www.lexlege.pl/prawo-o-ruchu-drogowym/art-3/

  • 35. Data: 2019-07-02 19:29:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dawaj przepis w ktorym jest napisane ze trzeba glowa krecic przed wejsciem albo
    wypierdalaj.

  • 36. Data: 2019-07-02 19:41:02
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Dawaj przepis w ktorym jest napisane ze trzeba glowa krecic przed wejsciem albo
    wypierdalaj.

    Dawaj przepis, że trzeba użyć mózgu żeby zrozumieć PoRD albo wypierdalaj :]

  • 37. Data: 2019-07-02 19:45:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dawaj paragraf z kodeksu drogowego o obopolnej zgodzie. Polski system prawny oparty
    jest na sprawdzaniu czy zachowanie albo zdarzenie bylo zgodne z przyjetymi
    przepisami. Kierowcy nic nie zakazuje jechac a pieszemu wszystko zakazuje wejscia na
    jezdnie bez sprawdzenia czy moze wejsc. Nawet ustawienie przed przejsciem znaku stop
    nie sprawia ze pieszy moze wejsc na przejscie bez zachowania szczegolnej ostroznosci.
    Znasz jeszcze jakis znak nakazujacy zatrzymania pojazdu przed przejsciem? Znaku nie
    znajdziesz na taka okolicznosc ale znajdziesz definicje wymuszenia/wtargniecia.
    Burdel z przejsciami nie wynika z winy kierowcow tylko z winy ustawodawcy bo nie
    stworzyl przepisow okreslajacych precyzyjnie zachowanie pieszego przed przejsciem.
    Szczegolna ostroznosc bez opisania co znaczy nic nie znaczy.

    I właśnie przez takich debili jak ty trzeba wpisać jak krowie na rowie -
    peszy ma pierwszeńtwo i koniec.

    --
    Shrek

  • 38. Data: 2019-07-02 21:27:43
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Dawaj przepis w ktorym jest napisane ze trzeba glowa krecic przed wejsciem albo
    wypierdalaj.

    Jednak ci zacytuję z drobną przeróbką dla niedojeba :]

    "3.
    Jeżeli uczestnik ruchu lub inna osoba spowodowała jednak zagrożenie
    bezpieczeństwa ruchu drogowego (nie rozejrzała się w prawo i w lewo),
    jest obowiązana przedsięwziąć niezbędne środki w celu niezwłocznego
    usunięcia zagrożenia (rozejrzeć się w prawo i w lewo), a gdyby nie mogła
    tego uczynić, powinna o zagrożeniu uprzedzić innych uczestników ruchu.

    - rozejrzeć się w prawo i w lewo!
    - podrapać się po dupie!
    - użyć szyi celem pokręcenia głową!
    - otworzyć oczy!
    - Jeśli samymi oczami i szyją nie idzie spojrzeć w prawo i w lewo nalezy
    to uczynić całym ciałem a w przypadku wózka ręcami za kułka się obrócić :]

    i jeszczy bym mógł wymieniać milion sposobów...ale USTAWODAWCA zawarł to
    w prostym sformuowaniu (wszystko naraz)
    "PRZEDSIĘWZIĄĆ NIEZBĘDNE ŚRODKI"

    jprd jaki tympy PiSior :>

  • 39. Data: 2019-07-03 00:25:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Twoja swobodna interpretacja nikogo nie interesuje. Dawaj przepis albo wypierdalaj.

  • 40. Data: 2019-07-03 00:38:13
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Twoja swobodna interpretacja nikogo nie interesuje. Dawaj przepis albo wypierdalaj.

    To nie jest moja swobodna interpretacja. PiSiory takie jak ty, nie
    ogarniajo zapisu kumulatywnego :] Muszo mieć napisane:

    Aby oddychać, należy wciągnąć powietrze (tutaj definicja składu
    powietrza) i wypuscić...(tutaj definicja składu wypuszczanego powietrza).
    Jeśli jednak przekroczysz dafkę większą CO2 niż dopuszczalna (...),
    musisz sie powstrzymać przed pierdem z zawartoscią powyżej 70%
    siarkowodoru żeby nie spowodować eksplozji w przypadku temperatury
    odbytu powyżej 1292 stopni Fahrenheita :)