  • 1. Data: 2009-09-14 02:22:30
    Temat: Re: Przegląd motocykla pogwarancyjny. Poczekać do wiosny?
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 18:41:34 +0200, Adrian napisał(a):

    > Czy mogę jechać do przeglądu w
    > autoryzowanym serwisie SUZUKI początkiem wiosny przyszłego roku?

    A czemu nie chcesz jechać jak dojedziesz do odpowiedniego przebiegu? W
    serwisach w październiku/listopadzie większy luz, więc i
    prawdopodobieństwo że potraktują Cię bardziej przychylnie większe.

    > Czy roczna
    > przerwa od ostatniego przeglądu w 2007 spowoduje że zapłacę za rok więcej?

    A czym miałaby być spowodowana taka zależność? Przegląd to przegląd -
    przy odpowiednim przebiegu/czasie producent przewiduje odpowiednie
    wymiany/sprawdzenia i tyle. Jak nie masz nic nadmiarowo uszkodzonego to
    koszt będzie tożsamy - no chyba że wynegocjujesz w serwisie 'rabat
    posezonowy' to może być taniej niż wiosną.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 2. Data: 2009-09-14 16:41:34
    Od: "Adrian" <b...@b...pl>

    W zeszłym roku skończyła mnie się gwarancja SUZUKI na Bandita. Mam obecnie
    przejechane 16 500 km. W książeczce serwisowej pisze że kolejny przegląd po
    18 000 km bądź po 12 miesiącach. W związku z tym że jeszcze w tym sezonie
    przejadę ok 1 000 km mam do Was pytanie. Czy mogę jechać do przeglądu w
    autoryzowanym serwisie SUZUKI początkiem wiosny przyszłego roku? Czy roczna
    przerwa od ostatniego przeglądu w 2007 spowoduje że zapłacę za rok więcej?

  • 3. Data: 2009-09-14 17:12:18
    Od: "Adrian" <b...@b...pl>

    > A czemu nie chcesz jechać jak dojedziesz do odpowiedniego przebiegu? W
    > serwisach w październiku/listopadzie większy luz, więc i
    > prawdopodobieństwo że potraktują Cię bardziej przychylnie większe.

    Nie chcę gdyż wiem że nie dostukam równe 18 000 km. A poza tym wydaje mnie
    się że lepiej jak wymienią mi płyny na wiosnę niż na zimę. Pytam głównie dla
    tego bo miałem niemiłą przygodę pogwarancyjną z samochodem. 6 lat po
    gwarancji zrobiłem sobie przerwę roczną na przegląd i co się później okazało
    przez to straciłem gwarancję na perforację podwozia. A że akurat drzwi lekko
    zaczęły rdzewieć musiałem płacić za ich naprawę. Wiem wiem samochód to nie
    motocykl ale może akurat salony motocykli mają też jakieś ukryte gwarancje
    które szary kierujący może łatwo wpaść w pułapkę.

  • 4. Data: 2009-09-14 17:43:58
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Adrian napisał(a):

    > Nie chcę gdyż wiem że nie dostukam równe 18 000 km. A poza tym wydaje
    > mnie się że lepiej jak wymienią mi płyny na wiosnę niż na zimę. Pytam

    Opinie są różne. Ja uważam, że lepiej wymienić olej (bo co do
    pozostałych płynów nie mam zdania) po sezonie przed zimowaniem.
    Jeśli zostawisz na zimę przepracowany olej to pewnie będzie większa
    szansa na wytrącenie się osadów i "oblepienie" elementów. A tak -
    zlewasz olej razem z powstałą zawiesiną, nalewasz nowy i tyle.

    --
    M.

  • 5. Data: 2009-09-14 17:52:37
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 19:12:18 +0200, Adrian napisał(a):

    > Nie chcę gdyż wiem że nie dostukam równe 18 000 km.

    Toć przecież będziesz blisko tego przebiegu.

    > A poza tym wydaje mnie
    > się że lepiej jak wymienią mi płyny na wiosnę niż na zimę.

    Czemu? Całą zimę nie jeździsz i np. trzymasz moto na dworze na okres
    'zimowania'? IMO lepiej wymienić płyny ustrojowe w moto przed zimą -
    zlejesz wszystko co napsułeś w ciągu sezonu i na wiosnę wystartujesz
    gotowym do jazdy moto - nie będziesz musiał np. żebrać o wolny termin w
    serwisie.

> [...]
    > gwarancji zrobiłem sobie przerwę roczną na przegląd i co się później okazało
    > przez to straciłem gwarancję na perforację podwozia.

    To inna historia - nie dopełniłeś wymogów gwaranta. A wystarczyło zrobić
    sam przegląd powłoki lakierniczej za kilkadziesiąt złotych (jak nie
    chciałeś/mogłeś wydawać więcej funduszy) i miałbyś z głowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 6. Data: 2009-09-15 08:12:13
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 14 Wrz, 19:43, Shreek <p...@M...onet.pl> wrote:

> [...]
    > szansa na wytrącenie się osadów i "oblepienie" elementów. A tak -
    > zlewasz olej razem z powstałą zawiesiną, nalewasz nowy i tyle.

    Współczesne oleje to nie Lux10 więc za bardzo nie ma co się w nim
    wytrącać :-) A jak producent nakazuje zmianę oleju co pół roku? To co
    nalejesz oleju przed zimą i po zimie zmienisz? :-)

    --
    Artur

  • 7. Data: 2009-09-17 09:41:51
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 15 Wrz, 10:12, Artur Zabroński <a...@g...com> wrote:

    > Współczesne oleje to nie Lux10 więc za bardzo nie ma co się w nim
    > wytrącać :-) A jak producent nakazuje zmianę oleju co pół roku? To co
    > nalejesz oleju przed zimą i po zimie zmienisz? :-)

    Aha no i zapomniałem dodać, że dla oleju też nie jest dobre
    wymieszanie się z resztkami starego oleju i później stanie przez pare
    miesięcy, taki olej może stracić część swoich właściwości. U mnie
    zostaje starego oleju ok 0.6l a wlewam 3.6l.

    --
    Artur

  • 8. Data: 2009-09-17 10:52:39
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    Artur Zabroński napisał(a):
    > Aha no i zapomniałem dodać, że dla oleju też nie jest dobre
    > wymieszanie się z resztkami starego oleju i później stanie przez pare
    > miesięcy, taki olej może stracić część swoich właściwości.

    Ale pieprzysz...

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 9. Data: 2009-09-17 13:00:15
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Kamil Nowak 'Amil' pisze:

    > Ale pieprzysz...

    Niee. Wlej 0,4 litra swiezutkiego piwa do 0,1 litra piwa ktore stalo od
    przedwczorajszej imprezy. Zobaczymy czy Ci bedzie smakowac.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 10. Data: 2009-09-17 13:36:46
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Jacot pisze:

    > Po ilodniowej imprezie?

    a nie wiem. Zalozmy ze browar stal otwarty cala zime. Tak dla ulatwienia.