  • 1. Data: 2009-09-14 10:11:11
    Temat: yamaha dziwnie przerywa
    Od: JacekR <j...@g...pl>

    Witam,

    może ktoś ma sugestie co może być przyczyną przerywania (szarpania)
    silnika na średnich obrotach (3000 - 4000), ale tylko po porządnym
    nagrzaniu i dłuższej jeździe. Np czasami nie wystarczy, że przejadę z
    pracy do domu (30 km), ale muszę się przeciskać przez korki, żeby objaw
    wystąpił. Pojedyncze czknięcie trwa ułamek sekundy i pojawia się co
    paręnaście sekund jeżeli jadę dłuższą chwilę w średnim zakresie obrotów.
    bez zmiany prędkości. Poza tym nie widać, żeby motocykl gorzej
    przyspieszał lub cokolwiek innego.

    Motocykl to Yamaha TDM 900 z 2003 roku, po małym dzwoniku, podczas
    którego prawy tłumik miał bliskie spotkanie z puszką, a motocykl z
    glebą. Tłumik został wymieniony na nowy i oryginalny, ale mimo to wydaje
    się, że prawy cylinder grzeje się bardziej niż lewy i niż powinien. Poza
    tym był robiony przegląd wymiana oleju, filtrów i synchronizacja
    wtrysków + czyszczenie pompy paliwa. Jestem pewien, że problem jest
    powiązany z dzwonem, bo przed nim wszystko było OK.

    Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam,

    JacekR TDM 900.

  • 2. Data: 2009-09-14 10:59:26
    Temat: Re: yamaha dziwnie przerywa
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    JacekR wrote:
> [...]
    > paręnaście sekund jeżeli jadę dłuższą chwilę w średnim zakresie obrotów.
    > bez zmiany prędkości. Poza tym nie widać, żeby motocykl gorzej

    Problem z zasilaniem. Wtryski sprawdz, polaczenia, komputer, jeszcze raz
    synchro.

> [...]
    > glebą. Tłumik został wymieniony na nowy i oryginalny, ale mimo to wydaje
    > się, że prawy cylinder grzeje się bardziej niż lewy i niż powinien.

    Typtak.

> [...]
    > wtrysków + czyszczenie pompy paliwa. Jestem pewien, że problem jest
    > powiązany z dzwonem, bo przed nim wszystko było OK.

    Trudno bedzie to znalesc, sprawdz wszystko, co bylo ruszane. Albo ktos
    dal ciala z pompa/wtryskami, albo poprowadzony masz jakis kabel/wezyk
    inaczej, niz powinien, i sie grzeje, albo kosmici. Sam wypadek mocno nie
    sadze by mial jakikolwiek wplyw. Jesli znasz kogos z takim motocyklem
    pozycz zbiornik, przynajmniej pompe wykluczysz.
    K.14.

  • 3. Data: 2009-09-14 11:49:27
    Od: JacekR <j...@g...pl>

    kocyk pisze:

    > Typtak.

    A to ciekawe dlaczego? Skąd wiesz?

> [...]
    > sadze by mial jakikolwiek wplyw. Jesli znasz kogos z takim motocyklem
    > pozycz zbiornik, przynajmniej pompe wykluczysz.

    Dzięki za pomoc, ale właśnie się tego obawiałem, że trzeba sprawdzić
    wszystko...

    Pozdr.

    JacekR TDM900

  • 4. Data: 2009-09-14 12:23:17
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    JacekR wrote:

    > A to ciekawe dlaczego? Skąd wiesz?

    Mialem. Tez mi sie wydawalo, ze tak jest. Nastawy powietrza na oba
    cylindry byly rozne, jedno z kolan odbarwialo sie bardziej. Poczatkowo
    chcialem rzezbic, mierzyc, cudowac, ostatecznie nie zrobilem nic, bo nie
    mialem dostepu do analizatora spalin wkrecanego w kolektor, i
    doczytalem, ze generalnie prawie kazdy tak w 900 ma. A potem zmienilem
    wydechy i przestalem sie przejmowac drobiazgami.
    K.14.

  • 5. Data: 2009-09-14 13:25:56
    Od: "Lukas" <l...@p...fm>

    Witajcie!

    JacekR pisze:

    > A to ciekawe dlaczego? Skąd wiesz?

    Ten typ tak ma, tez sie kiedys tym stresowałem!

    O wiecej pytaj na www.tdm.pl !

    Pozdr
    Lukas
    TDM900

  • 6. Data: 2009-09-14 13:32:36
    Od: JacekR <j...@g...pl>

    Lukas pisze:

    > O wiecej pytaj na www.tdm.pl !

    Ile trwa rejestracja? Czekam od rana i zero odpowiedzi ;)

    Pozdr.

    JacekR TDM900