eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzeglad klimatyzacji - KrakówRe: Przeglad klimatyzacji - Kraków
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przeglad klimatyzacji - Kraków
    Date: Mon, 1 Mar 2010 10:27:10 -0600
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 73
    Message-ID: <h...@p...onet.pl>
    References: <hmc859$1el$1@news.onet.pl> <h...@p...onet.pl>
    <hmd9mn$3c7$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hmdch7$v0m$1@news.onet.pl>
    <hmdh9h$ai6$1@news.onet.pl> <hmdmct$6pf$1@newsfeed.net.icm.edu.pl>
    <h...@p...onet.pl> <hmgo58$67h$1@news.onet.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1267461043 11293 204.248.56.195 (1 Mar 2010 16:30:43 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Mar 2010 16:30:43 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    In-Reply-To: <hmgo58$67h$1@news.onet.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2260038
    [ ukryj nagłówki ]

    "peter" <a...@F...pl> wrote in message news:hmgo58$67h$1@news.onet.pl...
    >> Podpięcie manometrów to *jedyna* dobra metoda diagnostyki A/C.
    >> Tą właśnie metodą można stwierdzić większość problemów z A/C.
    >
    > ale oni robia TYLKO podpiecie. a to ze gdzies jest dziura, to kto by sie
    > tym przejmowal.

    Dlatego właśnie zalecałem samemu dokonać diagnostykę koledze.
    Po co płacić komuś za przyłożenie manometra do zaworka skoro
    sam sobie równie dobrze możesz to zrobić kupując taki manometr
    za mniej kasy niż taka usługa kosztowałaby Cię w serwisie??
    Wymaga to mniej więcej tyle samo inteligencji co sprawdzenie
    ciśnienia w oponach, z tym że sprawdza się ciśnienie w klimie przy
    jej pracy w odpowiedniej temperaturze otoczenia (nie na mrozie).

    > a o wymianie np lozyska sprezarki to mozesz pomarzyc
    > w takich przybytkach.

    A dlaczego w ogóle zakładasz, że potrzebna jest wymiana
    takiego łożyska?? Generalnie rzecz biorąc sprężarki się
    nie rozkręca bo potem są problemy ze szczelnością właśnie.
    Wiele serwisów nie pieprzy się w rozkręcanie kompresora
    tylko odsyła taki kompresor do fabryki używając do naprawy
    już kompresor gdzieś serwisowany wcześniej lub nowy jeśli
    auto jest nowe na gwarancji i potrzebuje kompresor.

    Przegląd klimy polega wyłacznie na stwierdzeniu czy jest
    dobrze czy jest źle... To sobie możesz stwierdzić samemu...
    Jeśli jest środek lata i w aucie gorąco to wiadomo że jest źle,
    pytanie pozostaje tylko dlaczego źle :-) Jak zima to cieżko wybadać...
    A po stwierdzeniu że jest źle możesz podjąć decyzję czy warto
    jechać do specjalisty po pomoc czy może poradzisz sobie sam.

    Dodam że sam pracowałem nad nieszczelną klimą w swojej
    Toyocie Camry (1995 rocznik) i miałem okazję pracować nad
    dwiema usterkami w tym samochodzie co mnie dużo nauczyło.

    Pierwsza usterka polegała na utracie szczelności jednej rurki
    biegnącej wzdłuż zderzaka pod chłodnicą gdzie pod wpływem
    złego montażu nieodpornego na wibrację rurka została przetarta
    i miała mikro-pęknięcia z których wyciekał "freon" że tak się wyrażę.
    Samodzielnie podjąłem się wymianie tej rurki kupując używaną
    rurkę na szrocie, nowy osuszacz i pożyczając pompę próżniową
    od kolegi do prawidłowej "ewakuacji" wilgoci/powietrza z systemu
    przed jego zamknięciem i osiągając sukces: działającą
    i nieprzeciekającą klimę.

    Drugi raz po stłuczce gdzie mi mercedes 500 przywalił w prawy
    przedni błotnik i jak sądzę uszkodził też kompresor - a dokładniej
    prowadnicę kółka pasowego. Ubezpieczalnia pokryła szkodę bez
    naprawy klimy (nie zauważyłem uszkodzenia kompresora w czasie
    zgłaszania tej szkody). Ponieważ auto było już wtedy stare a nowy
    kompresor kosztował 300 dolców to znów odwiedziłem szrot,
    kupiłem stary kompresor za 30 dolców i naprawiłem sobie klimę
    z tym że zrobiłem błąd bo kupiłem zły kompresor :-) od starego
    systemu, więc miałem o wiele więcej roboty niż powinienem
    mieć - skończyło się że musiałem rozebrać dwa kompresory
    i poprzekładać fragmenty jednego do drugiego aby wszystko
    pasowało do siebie - ponownie pożyczenie pompy próżniowej
    od kolegi, wymiana osuszacza i napuszczenie nowego czynnika
    chłodzącego dostępnego w lokalnym sklepie za $10 za puszkę.

    Po tych dwu naprawach, które mogłyby mnie kosztować pewnie
    duże setki dolarów, jeśli nie ponad tysiąc dolców zdobyłem sporo
    wiedzy o tym jak działa klima w aucie, jak się ją diagnozuje i jak
    naprawia a przy tym zaoszczędziłem sporo kasy mimo że kupiłem
    sobie profesjonalny zestaw manometrów za $70 dolców, który
    nawiasem mówiąc został mi po tych naprawach jako "bonus" :-)
    Miałem szczęście że fabryczny "service manual" do tego auta był
    dostępna w sieci za darmo - bez serwisówki bym się takiej naprawy
    nie podjął. Ale posiadanie serwisówki do auta które się posiada
    wydaje się być mądrym ruchem niezależnie od tego co się naprawia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: