-
Data: 2010-03-01 17:27:10
Temat: Re: Przeglad klimatyzacji - Kraków
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"peter" <a...@F...pl> wrote in message news:hmgo58$67h$1@news.onet.pl...
>> Podpięcie manometrów to *jedyna* dobra metoda diagnostyki A/C.
>> Tą właśnie metodą można stwierdzić większość problemów z A/C.
>
> ale oni robia TYLKO podpiecie. a to ze gdzies jest dziura, to kto by sie
> tym przejmowal.
Dlatego właśnie zalecałem samemu dokonać diagnostykę koledze.
Po co płacić komuś za przyłożenie manometra do zaworka skoro
sam sobie równie dobrze możesz to zrobić kupując taki manometr
za mniej kasy niż taka usługa kosztowałaby Cię w serwisie??
Wymaga to mniej więcej tyle samo inteligencji co sprawdzenie
ciśnienia w oponach, z tym że sprawdza się ciśnienie w klimie przy
jej pracy w odpowiedniej temperaturze otoczenia (nie na mrozie).
> a o wymianie np lozyska sprezarki to mozesz pomarzyc
> w takich przybytkach.
A dlaczego w ogóle zakładasz, że potrzebna jest wymiana
takiego łożyska?? Generalnie rzecz biorąc sprężarki się
nie rozkręca bo potem są problemy ze szczelnością właśnie.
Wiele serwisów nie pieprzy się w rozkręcanie kompresora
tylko odsyła taki kompresor do fabryki używając do naprawy
już kompresor gdzieś serwisowany wcześniej lub nowy jeśli
auto jest nowe na gwarancji i potrzebuje kompresor.
Przegląd klimy polega wyłacznie na stwierdzeniu czy jest
dobrze czy jest źle... To sobie możesz stwierdzić samemu...
Jeśli jest środek lata i w aucie gorąco to wiadomo że jest źle,
pytanie pozostaje tylko dlaczego źle :-) Jak zima to cieżko wybadać...
A po stwierdzeniu że jest źle możesz podjąć decyzję czy warto
jechać do specjalisty po pomoc czy może poradzisz sobie sam.
Dodam że sam pracowałem nad nieszczelną klimą w swojej
Toyocie Camry (1995 rocznik) i miałem okazję pracować nad
dwiema usterkami w tym samochodzie co mnie dużo nauczyło.
Pierwsza usterka polegała na utracie szczelności jednej rurki
biegnącej wzdłuż zderzaka pod chłodnicą gdzie pod wpływem
złego montażu nieodpornego na wibrację rurka została przetarta
i miała mikro-pęknięcia z których wyciekał "freon" że tak się wyrażę.
Samodzielnie podjąłem się wymianie tej rurki kupując używaną
rurkę na szrocie, nowy osuszacz i pożyczając pompę próżniową
od kolegi do prawidłowej "ewakuacji" wilgoci/powietrza z systemu
przed jego zamknięciem i osiągając sukces: działającą
i nieprzeciekającą klimę.
Drugi raz po stłuczce gdzie mi mercedes 500 przywalił w prawy
przedni błotnik i jak sądzę uszkodził też kompresor - a dokładniej
prowadnicę kółka pasowego. Ubezpieczalnia pokryła szkodę bez
naprawy klimy (nie zauważyłem uszkodzenia kompresora w czasie
zgłaszania tej szkody). Ponieważ auto było już wtedy stare a nowy
kompresor kosztował 300 dolców to znów odwiedziłem szrot,
kupiłem stary kompresor za 30 dolców i naprawiłem sobie klimę
z tym że zrobiłem błąd bo kupiłem zły kompresor :-) od starego
systemu, więc miałem o wiele więcej roboty niż powinienem
mieć - skończyło się że musiałem rozebrać dwa kompresory
i poprzekładać fragmenty jednego do drugiego aby wszystko
pasowało do siebie - ponownie pożyczenie pompy próżniowej
od kolegi, wymiana osuszacza i napuszczenie nowego czynnika
chłodzącego dostępnego w lokalnym sklepie za $10 za puszkę.
Po tych dwu naprawach, które mogłyby mnie kosztować pewnie
duże setki dolarów, jeśli nie ponad tysiąc dolców zdobyłem sporo
wiedzy o tym jak działa klima w aucie, jak się ją diagnozuje i jak
naprawia a przy tym zaoszczędziłem sporo kasy mimo że kupiłem
sobie profesjonalny zestaw manometrów za $70 dolców, który
nawiasem mówiąc został mi po tych naprawach jako "bonus" :-)
Miałem szczęście że fabryczny "service manual" do tego auta był
dostępna w sieci za darmo - bez serwisówki bym się takiej naprawy
nie podjął. Ale posiadanie serwisówki do auta które się posiada
wydaje się być mądrym ruchem niezależnie od tego co się naprawia.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.03.10 20:26 Marcin
- 01.03.10 20:43 Pszemol
- 01.03.10 22:15 Czarek Daniluk
- 01.03.10 23:20 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"
- 2025-02-04 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu