-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!ne
ws.dfn.de!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!kanaga.switch.ch!switch.ch!news.
tele.dk!news.tele.dk!small.news.tele.dk!feed118.news.tele.dk!postnews.google.co
m!15g2000yqi.googlegroups.com!not-for-mail
From: mw <m...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Date: Thu, 18 Feb 2010 01:26:12 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 80
Message-ID: <7...@1...googlegroups.com>
References: <hl1pap$bco$6@news.task.gda.pl> <0...@n...onet.pl>
<hl7qji$gqe$1@news.task.gda.pl>
<3...@q...googlegroups.com>
<hlgmr3$mcu$1@news.task.gda.pl>
<9...@b...googlegroups.com>
<hlgpnu$ps2$1@news.task.gda.pl>
<e...@g...googlegroups.com>
<hlguce$gv$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: 89.103.39.57
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1266485172 29301 127.0.0.1 (18 Feb 2010 09:26:12 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 18 Feb 2010 09:26:12 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: 15g2000yqi.googlegroups.com; posting-host=89.103.39.57;
posting-account=vkDeLwoAAAA71bOeCHIk0p1jPKVjTLvG
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.1.7)
Gecko/20091221 Firefox/3.5.7,gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2256730
[ ukryj nagłówki ]On Feb 17, 3:27 pm, Filip KK <n...@n...pl> wrote:
[...]
> Nie gadam głupot. W przednim napędzie auta są źle wyważone i tył jest
> dużo za lekki. I wystarczy nawet puścić gaz albo hamować silnikiem, żeby
> tył wprowadzić samoczynnie w poślizg. Miałem takie sytuacje nie raz.
Tył jest lekki, ale nie od razu nie dociążony, zwykle siedzi tam
zbiornik paliwa, i jest trochę stali, efekt jest taki że nie jest tak
drastycznie lekki, nie musi być bardzo ciężki, ponieważ jest wleczony.
tak naprawdę żeby sam cię wyprzedził trzeba przyhamować przodem (ostra
redukcja) z hamowaniem silnikiem.
> > Żeby zawinąć tyłem trzeba się jednak trochę postarać.
>
> W przednim napędzie? Wystarczy skręcić gwałtownie kierownice i tył leci...
To tak nie działa, zrobiłem setki tysięcy kilometrów FWD, zwykle
poślizgi kończyły się saneczkarstwem.
> > W aucie z napędem na tył jest to trochę łatwiejsze, wystarczy depnąć
> > gazu.
>
> Ale to nie chodzi o to, czy dodajesz gazu, czy nie. Mówimy o wpadaniu
> auta w poślizg podczas normalnej jazdy. W obu przypadkach (fwd i rwd)
> wystarczy rozpędzić się do jakiejś prędkości i wyrzucić na luz i auto z
> przednim napędem łatwiej wrzucisz w poślizg samymi ruchami kierownicą,
> niż auto z tylnym napędem. Chodzi o rozłożenie mas. W przednich napędach
> tył jest niedociążony i to jest problem.
Zwykle prowadzenie auta związane jest z dodawaniem lub odejmowaniem
gazu, jazda na luzie + manewrowanie nie jest normalną sytuacją. Na
suchym naprawde musiał byś rozpędzić się do 70-80 km/h, a i to uślizgi
byś zanotował, a nie bąka.
Natomiast depnij gazu ze skręconymi kołami w RWD, moim zdaniem o
przedawkowanie gazu jest łatwiej niż o jazdę na luzie z prędkością
70km/h. Prawda że tył jest lekki, ale też nie na tyle żeby zachowywał
się kompletnie bezwładnie.
Pozatym pickupy RWD też się produkuje, a te dopiero mają problem,
zauważ że tam jest tylko paka i przeniesienie napędu.
> > A więc zgadzasz się że jeżeli w tylno napędowym aucie depnie się na
> > śliskim można uzyskać ciekawy efekt.
> A gdzieś się z tym nie zgadzałem? 400 koni w przednim napędzie sobie
> nawet na suchym nie poradzi, a co dopiero na mokrym.
Najpierw ktoś musiałby je zrobić, ale ze względu na koszt materiałów
pewnie nie prędko.
> > Z tym akurat się trudno spierać, jak i z tym że takich kierowców jest
> > stosunkowo mało, przerażająco duża ilość w przypadku poślizgu
> > najchętniej wyskoczyła by z auta.
>
> Niestety. Dlatego każdemu proponuję ćwiczyć ślizganie się, oczywiście w
> jakimś bezpiecznym miejscu, żeby opanować naturalne odruchy
> wyprowadzania auta z poślizgu. Głupia kontra kierownicą może ocalić
> komuś auto, a co dopiero jak połączyć tę kontrę kierownicą z pedałami
> (nie mylić z ludźmi).
Tu się zgadzam, natomiast FWD jest dobre z innego powodu, zwykle tylna
oś zajmuje mniej miejsca, w związku z czym większy jest bagażnik, brak
przeniesienia napędu do tyłu, powoduje że są tańsze.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.10 10:39 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 18.02.10 11:07 MarcinJM
- 18.02.10 11:12 Adam Czajka
- 18.02.10 11:21 Adam Czajka
- 18.02.10 14:22 Mirek Ptak
- 18.02.10 14:24 Mirek Ptak
- 19.02.10 00:03 Adam Płaszczyca
- 19.02.10 00:11 Adam Płaszczyca
- 19.02.10 00:56 J.F.
- 19.02.10 00:59 J.F.
- 19.02.10 15:37 Yans van Horn
- 20.02.10 07:21 MarcinJM
- 21.02.10 21:12 Adam Płaszczyca
- 21.02.10 22:30 J.F.
- 21.02.10 23:09 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=