-
Data: 2010-02-12 16:04:42
Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:hl3ess$vho$21@news.task.gda.pl...
> Wystarczy raptownie zahamować. Ja to robię zawsze, dzięki temu wiem jaka
> jest nawierzchnia i jakie są możliwości wyhamowania w razie ewentualności.
> Na tej podstawie dobieram prędkość poruszania się po drodze. Jeśli jest
> bardzo ślisko, że praktycznie nie ma w ogóle hamowania, jadę dużo wolniej.
> Swoją drogą, mało kto sprawdza nawierzchnię...
Jadąc jednocześnie hamujesz przez całą drogę ? :D
Kiedyś opisywałem mój przypadek jak wpadłem do rowu. Temperatura powietrza
była powyżej zera, jezdnia lekko wilgotna, ale przyczepność bardzo dobra.
Niestety na pewnym odcinku drogi trafiłem na kałużę wody. Jak się okazało to
ten odcinek drogi był całkowicie zalodzony. Dosłownie szklanka. Podkreślam -
pomimo, że temperatura powietrza wynosiła ok. 2-4 stC. Próbując ominąć
kałużę, przejechałem jedną stroną kół przez kałużę i z tego powodu lekko
mnie szarpneło i obróciło bokiem.
Jak więc widzisz trudno jest przewidzieć w okresie zimowym jaka jest jezdnia
za 100 czy 200m, pomimo, że wtedy także często sprawdzałem stan nawierzchni
hamując. Najciekawsze, że oblodzony był tylko ten odcinek drogi o długości
może 300-500m. Ani przed tym odcinkiem, ani za tym odcinkiem nie było lodu.
Przyczyną tego oblodzenia była luka pomiędzy obszarami osłoniętymi drzewami.
Przez to wiejący wiatr spowodował szybkie parowanie wody i zgodnie z prawami
fizyki obniżenie się temperatury i utworzenia cieniutkiej warstewki lodu.
Jak więc widać bezpośrednią przyczyną, była zbyt duża ufność w testy
hamulcowe i włąsne umiejętności.
Po tamtych doświadczeniach nie muszę hamować, żeby wiedzieć jaka jest
jezdnia. Po prostu nauczyłem się ją odczuwać po reakcji i zachowaniu się
samochodu. Pomimo tego jednak dodatkowo myślę i staram się przewidywać różne
sytuacje na drogach i zawsze pozostawiam pewien margines nieufności.
Oczywiście samochody 4x4 zwłąszcza ze szperami niezaperzeczalnie lepiej się
prowadzą po śliskiej nawierzchni. Jednak prędkość poruszania kierowców
zależy od ich predyspozycji osobistych. Co z tego, że ktoś ma 4x4 jak nie
umie tego wykorzystać lub po prostu się boi ?
Następne wpisy z tego wątku
- 12.02.10 16:00 Filip KK
- 12.02.10 16:12 Filip KK
- 12.02.10 16:14 Filip KK
- 12.02.10 16:17 Filip KK
- 12.02.10 16:22 Filip KK
- 12.02.10 16:27 Filip KK
- 12.02.10 16:28 Filip KK
- 12.02.10 16:29 Filip KK
- 12.02.10 16:32 Filip KK
- 12.02.10 16:31 Filip KK
- 12.02.10 16:35 J.F.
- 12.02.10 16:40 MadMan
- 12.02.10 16:46 Filip KK
- 12.02.10 16:44 Filip KK
- 12.02.10 16:48 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=