eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzednie szybyRe: Przednie szyby
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feed.xsnews.nl!
    border-3.ams.xsnews.nl!rt.uk.eu.org!aioe.org!.POSTED!not-for-mail
    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przednie szyby
    Date: Mon, 29 Oct 2012 10:35:03 +0100
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 29
    Message-ID: <k6lik7$iuq$1@speranza.aioe.org>
    References: <k6ittb$gjo$1@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: RJSjMSjdJNf1VUSwBTPzGA.user.speranza.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:16.0) Gecko/20121010 Thunderbird/16.0.1
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2470275
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-10-28 10:29, qwerty pisze:
    > Dodatkowo nasuwa się taka refleksja - co jest z nowymi samochodami.
    > Miałem okazję jeździć Corsą z 2010 roku - szyby parują. Focus z 2011
    > roku - 2 minuty i przednia szyba paruje (nie było dużej wilgotności).
    > Moja 18 letnia Astra nie ma takiego problemu (mimo, że muszę zimą
    > skrobać od środka ;) ).

    Starsze auta miały prosty system wentylacji - wentylator, kanał "luzem"
    oraz kanał "przez nagrzewnicę" w celu regulacji temperatury (albo cały
    czas przez nagrzewnicę, a regulacja temperatury przez regulację
    przepływu ciepłej wody przez nią), potem tylko rozdzielenie na
    szybę/nogi/kratki i tyle. Nie było gdzie się tam zbierać wodzie, nie
    było powodu by się tam zbierała.

    Obecnie masz praktycznie zawsze filtr kabinowy (przeciwpyłkowy), który
    (zwłaszcza jak zarośnie kurzem syfem i wszystkim co się da) lubi być
    mokry (choćby od wilgoci z powietrza), a jak zaczynasz przepuszczać
    przez niego powietrze - to tą wilgoć wrzucasz do auta. Masz wymiennik
    klimatyzcji - który podczas pracy wytrąca duże ilości wody (która musi
    być odprowadzana wężykiem, który lubi się zapchać, bo tam mokro ciemno i
    brudno, więc wszystko "rośnie"). Sprawnie działająca klima faktycznie
    osusza powietrze lecące do kabiny, ale wilgoć gdzieś musi "zrzucić" -
    jak jest słabo odprowadzana, to ta wilgoć też paruje, co widać zwłaszcza
    po wyłączeniu klimy - cała wilgoć nagle wpada do auta...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: