    From: dddddddd <f...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przed zakupem samochodu - czynności mechatroniczno-prawne
    Date: Thu, 10 Apr 2014 18:43:47 +0200

    W dniu 2014-04-10 16:29, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    to już zależy czego oczekujesz od auta. Ja kupowałem tanie modele (w
    sensie: jedne z najtańszych tego typu na rynku) więc interesował mnie
    ogólny stan, bez zagłębiania się w szczegóły - wiedziałem że po zakupie
    włożę jakąś sumę na doprowadzenie do normalnego stanu. Kupiłem tak już
    kilka aut i nie żałuję, ale moje auta trochę km robią i jak kupuję auto
    za 15000zł to nawet jak nie będzie się psuło to dość szybko koszt jego
    eksploatacji przekroczy koszt zakupu, więc dodatkowe kilka tysięcy na
    start nie wiele zmieni (w auto w idealnym stanie włożę bardzo podobne
    pieniądze, bo koszty stałe się nie zmieniają - oleje, rozrząd, opony
    itp...)

    > Ja sprawdzam przebieg i historię serwisową. Wsiadam i jadę. Jak wszystko
    > ok to kupuję :-)
    > (...) i oprócz tego że ma oryginalny
    > przebieg i nie uczestniczył w kolizji a żaden element karoserii nie był
    > nigdy wymieniany ani ponownie lakierowany (lub jeśli cos było robione to
    > jest to wpisywane do umowy)
    > Jak ktoś nie chce podpisać takiej umowy to nawet nie jadę oglądać
    > samochodu

    czyli kupujesz samochody wyłącznie od pierwszego właściciela, czy po
    prostu ludzie mają to gdzieś i podpiszą się pod czymkolwiek? Bo niby jak
    mam gwarantować brak uszkodzeń czy niekręcenie licznika przez
    poprzedniego właściciela?
    Ja nigdy bym takiej umowy nie podpisał, ale ja nie sprzedaję samochodów
    kupionych przeze mnie jako nowe (za nowe ręki bym nie dał że bite nie
    było, ale już łatwiej by mi było się pod tym podpisać). A może po prostu
    można to podpisywać w ciemno, bo jeśli ja nie miałem stłuczki, to ty
    będziesz musiał udowodnić że o niej wiedziałem i nie zataił tego przede
    mną któryś z poprzednich właścicieli

    Łukasz