  • 1. Data: 2021-08-24 19:55:51
    Temat: Przeciwmgielne w deszczu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Używacie?

    Niby wolno jak widoczność spada poniżej 50 metrów. A co jeśli zasadniczo
    widać na 100, ale samochodu 50 metrów dalej już nie widać, bo go
    podnisiona z jezdni woda maskuje go w deszczu - jest widoczność czy nie;)

    Ja tam na autostadach i eskach w dzień używałem i używam - nikogo nie
    oślepię a mimo że zasadniczo raczej wyprzedzam niż jestem wyprzedzany to
    trafiają się i wyprzedzający. Dziś byłem wdzięczny wszystkim co używali
    - a chuj w dupę (bo tira jednak nie życzę) tym co jezdżą w deszcze na
    dziennych mając zupełnie ciemną dupę.

    --
    Shrek

  • 2. Data: 2021-08-24 20:23:07
    Temat: Re: Przeciwmgielne w deszczu
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 24 Aug 2021 19:55:51 +0200, w <612532a8$0$551$65785112@news.neostrada.pl>,
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Używacie?

    Nie, nie jesteśmy debilami.

    > Niby wolno jak widoczność spada poniżej 50 metrów. A co jeśli zasadniczo
    > widać na 100, ale samochodu 50 metrów dalej już nie widać, bo go
    > podnisiona z jezdni woda maskuje go w deszczu - jest widoczność czy nie;)

    Przeciwmgielne nie świecą dalej niż normalne, więc używanie ich w celu
    oświetlenia czegoś jest bez sensu.

    I określ czy przednie czy tylne.

  • 3. Data: 2021-08-24 22:18:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.08.2021 o 20:23, r...@k...pl pisze:

    > Nie, nie jesteśmy debilami.

    To po chuj one?

    > Przeciwmgielne nie świecą dalej niż normalne, więc używanie ich w celu
    > oświetlenia czegoś jest bez sensu.
    >
    > I określ czy przednie czy tylne.

    Tylne oczywiście - i "świecą" dalej - w sensie z kilkudziesięciu metrów
    (a to raptem dwie sekundy na autostradzie) nie widać pozycyjnych (ani
    samochodów za ścianą wody) a przeciwmgielne doskonale. Więc jaki jest
    niby powód żeby nazywać kretynem kogoś kto chce dać szansę na bycie
    zauważonym? Przecież w dzień nikogo nie oślepisz, ze stopami też nie da
    się pomylić. Wiec co - to że ktoś tak w kodeksie napisałe 50 lat temu
    jak nikomu nie śniły się w polsce autostrady i prędkości powyżej setki?

    Oczywiście można nie zapierdalać ale to wręcz zwiększa ryzyko że ci ktoś
    w dupę wjedzie;)

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2021-08-24 23:24:05
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.08.2021 o 19:55, Shrek pisze:
> [...]
    > trafiają się i wyprzedzający. Dziś byłem wdzięczny wszystkim co używali
    > - a chuj w dupę (bo tira jednak nie życzę) tym co jezdżą w deszcze na

    Ja w deszczu nie pajacuję. Klin wodny (dla dojebów aquaplaning) i
    dłuuuga droga hamowania czy nadsterowność, są wystarczające do tego żeby
    nie prowokować, tym bardziej na odcinkach mniejszych niż 100km
    (przelicznik nadwyjebistego refleksu do zmęczenia*). Pojadę może o 2 min
    dłużej ale bezpieczniej.

    *Próbowałem nie raz. Adrenalina tak nakurwia, że po dojechaniu na
    miejsce łapię muchy w locie ręką. Jak adrenalina ustąpi to bez kawy
    zasypiam na 30 min i jest to czas stracony.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 5. Data: 2021-08-24 23:32:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 24 Aug 2021 22:18:12 +0200, w <61255404$0$550$65785112@news.neostrada.pl>,
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > To po chuj one?

    A co sugeruje nazwa?

    > Tylne oczywiście - i "świecą" dalej - w sensie z kilkudziesięciu metrów
    > (a to raptem dwie sekundy na autostradzie) nie widać pozycyjnych (ani
    > samochodów za ścianą wody)

    Nigdy nie miałem tego problemu.
    Może dlatego, że przy trybie "ściana wody" nie jadę na światła-tego-przede-mną,
    bo to nie jedyna niespodzianka, która może zaistnieć na drodze.

    > ze stopami też nie da
    > się pomylić.

    Akurat ze stopami można pomylić, bo mało kto zna rozkład świateł w aucie, a ich
    natężenie jest takie samo.

  • 6. Data: 2021-08-25 05:52:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.08.2021 o 23:32, r...@k...pl pisze:

    > Nigdy nie miałem tego problemu.
    > Może dlatego, że przy trybie "ściana wody" nie jadę na światła-tego-przede-mną,
    > bo to nie jedyna niespodzianka, która może zaistnieć na drodze.

    Ja generalnie też w nic nie wjechałem, jednak z samochodami w deszczu
    jest ten problem że one się aktywnie maskują w deszczu ścianą wody,
    którą podnoszą z jezdni. Widadukty, drogę, drzewa widać na powiedzmy pól
    kilometra, samochodu na niej nie widać dalej niż 100. Zwalnianie do 80
    nie rozwiązuje problemu tego, że z tyłu cię nie widać. Ba - zwiększa
    jego znaczenie.

    > Akurat ze stopami można pomylić, bo mało kto zna rozkład świateł w aucie, a ich
    > natężenie jest takie samo.

    Zapewniam cię, że się nie da - przeciwmgielne jest jedno i świeci stale.
    Jak często widzisz samochód niesprawnym jednym stopem, świecącym się
    światłem hamulca na stałe i nie zwalniający?

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2021-08-25 05:53:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.08.2021 o 23:24, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > nie prowokować, tym bardziej na odcinkach mniejszych niż 100km
    > (przelicznik nadwyjebistego refleksu do zmęczenia*). Pojadę może o 2 min

    No właśnie problem w tym, że jak cię słabo widać z tyłu to im wolniej
    tym mniej bezpiecznie;)

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2021-08-25 09:21:07
    Od: K <n...@e...com>

    On 24/08/2021 19:23, r...@k...pl wrote:

    > Nie, nie jesteśmy debilami.

    > Przeciwmgielne nie świecą dalej niż normalne, więc używanie ich w celu
    > oświetlenia czegoś jest bez sensu.
    >
    > I określ czy przednie czy tylne.

    A gdzie on napisal, ze chce cos oswietlac? Uzywac mozesz ich w ciagu
    dnia podczas zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą,
    opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami:

    https://wielkopolska.policja.gov.pl/wlk/dzialania-po
    licji/ruch-drogowy/aktualnosci/178075,Swiatla-przeci
    wmglowe-kiedy-mozna-ich-uzywac.html

  • 9. Data: 2021-08-25 10:06:00
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.08.2021 o 05:53, Shrek pisze:

    > No właśnie problem w tym, że jak cię słabo widać z tyłu to im wolniej
    > tym mniej bezpiecznie;)

    To się zbliżaj powoli :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 10. Data: 2021-08-25 10:07:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Aug 2021 05:52:40 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    > Jak często widzisz samochód niesprawnym jednym stopem, świecącym się
    > światłem hamulca na stałe i nie zwalniający?

    Może w Twoim aucie jest jedno ;)

    W prawie wszystkich autach, które miałem i które mam z wyjątkiem chyba
    tylko "206" są dwa przeciwmgielne z tyłu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam