eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzeciwagaRe: Przeciwaga
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!news-out.readnews.c
    om!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed
    .neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.
    neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <527407cd$0$2290$65785112@news.neostrada.pl>
    <l5167p$sur$1@mx1.internetia.pl>
    <52742541$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
    <l53dc0$1hr$1@mx1.internetia.pl> <l53o86$pb2$1@news.dialog.net.pl>
    <527578ce$0$2184$65785112@news.neostrada.pl>
    <l54093$ssn$1@news.dialog.net.pl>
    <52765b59$0$2166$65785112@news.neostrada.pl>
    <l56740$qvu$1@mx1.internetia.pl>
    <5276ac4f$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
    <l56cls$to2$1@news.dialog.net.pl>
    <5276c2ee$0$2276$65785112@news.neostrada.pl>
    <l56h46$vrf$1@news.dialog.net.pl>
    In-Reply-To: <l56h46$vrf$1@news.dialog.net.pl>
    Subject: Re: Przeciwaga
    Date: Mon, 4 Nov 2013 13:14:07 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Lines: 37
    Message-ID: <52778f8f$0$2156$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.5.245.174
    X-Trace: 1383567247 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2156 83.5.245.174:63514
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:32691
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości
    >> Na chwilę obecną zwalam winę na sterownik. Moja hipoteza jest taka,
    >> że sterownik "widzi" tylko jeden wektor ścieżki do przodu. I jak
    >> ten wektor jest krótki a przed następnym trzeba wyhamować to nie
    >> starcza czasu i drogi. I hamuje ostro nie bacząc co mam wpisane w
    >> przyśpieszeniu. Gdyby patrzył to by nie wyhamował.

    >A co to jest? Znaczy kogo ;)
    >We frezarce jest analiza do przodu na 1000 linii, przynajmniej tak
    >podaje producent. W praktyce wygląda to tak, że puszczając posuwy na
    >poziomie 10k maszyna zaczyna szarpać gdy dostanie ścieżkę w
    >interpolacji liniowej. Najwyraźniej to bardzo płynne 1000 linii jest
    >:(
    >Przy posuwach na poziomie 4k praktycznie nigdy nie szarpie.

    Irku, bo to jest tak - masz wektor ruchu. Potem jest nastepny wektor -
    inny.
    Predkosci osi sie zmieniaja, wiec mamy przyspieszenia/opoznienia.
    Przyspieszenia wiadomo - sa ograniczone.
    Jesli program ocenia ze moze predkosc zmienic w jednym kroku, to idzie
    plynnie.
    Jesli oceni ze nie moze - to musi zwolnic wszystkie osie do predkosci
    przy ktorej juz moze.
    A po zmianie moze rozpedzic do zadanej predkosci, skoro programiscie
    tak zalezalo. Ale nie na dlugo, bo zbliza sie kolejne zakrzywienie
    ruchu.
    No i szarpie.

    Owszem, mozna by ocenic tor i wygladzic, ale bo to wiadomo ze
    programista chcial kolko a nie 40-kat ?

    No i programista/program mogl pulapke przygotowac - masz szybki dlugi
    posuw, za nim jeszcze szybszy, kolejny, a potem nagly stop.
    Trzeba wiele krokow naprzod sprawdzac czy zdaze sie zatrzymac.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: