  • 51. Data: 2010-05-14 20:36:57
    Temat: Re: Przeciw "Masie krytycznej" i budowie dróg rowerowych w Polsce
    Od: mateoos <m...@w...pl>

    W dniu 2010-05-14 19:58, MadMan pisze:

    > Kierowca samochodu z reguły też go nie posiada.

    Ot, za słówka będzie łapał.

    Dobrze, poprawiam się: przypuszczam, że większość ROWERÓW nie ma
    wykupionego przez właściciela/użytkownika/etc. ubezpieczenia OC.

  • 52. Data: 2010-05-14 21:01:04
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    > Rowerzyści mają do dyspozycji ścieżkę rowerową, blachosmrody - mają
    > ulicę. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Rowerzysta, który
    > nigdy za kółkiem nie siedział - z reguły nienawidzi kierowców i
    > przyjmuje postawę roszczeniową, a na dodatek uważa, że jak ścieżka
    > będzie zajęta to on sobie zjedzie na ulicę, bo tak!

    Jeździłeś kiedyś rowerem po tych niby ścieżkach? Ta gówniana kostka i piesi
    zabierają wszystko co daje rower - szybkość i przyjemność z jazdy. To co w
    naszym kraju nazywa się ścieżkami rowerowymi to głównie zwykłe
    nieprzystosowane do jazdy chodniki. Jeżeli więc rozmawiamy nie o prawie, a
    realiach, to one są takie, że ścieżek rowerowych nadających się do jazdy
    praktycznie u nas nie ma.
    Bardziej obrazowo, przykładowa ścieżka rowerowa może wyglądać tak:
    http://galeria.kapselek.net/displayimage-2331.html

    Mamy tu asfalt i wyraźne oddzielenie od chodnika. Mając takie ścieżki,
    żaden rower by się nie pchał na ulicę.

    Akurat ja jeżdżę i rowerem i samochodem. Jako kierowca spotykam się głównie
    z problemem "batmanów", którzy na własne życzenie chcą być rozjechani. Cała
    reszta to głownie normalni ludzie, których zachowanie da się przewidzieć, a
    od zmniejszenia prędkości do 20km/h i poczekania chwilę na możliwość
    wyprzedzenia czapka mi jeszcze z głowy nie spadła.
    Na zachodzie wielokrotnie spotykałem się z sytuacjami, gdy samochody
    czekały na możliwość wyprzedzenia i nikt z tego powodu nie robił wyrzutów.
    Ale tam kultura prowadzenia pojazdów w ogóle jest inna.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 53. Data: 2010-05-14 21:18:28
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 14 May 2010 20:36:57 +0200, mateoos napisał(a):

    > Ot, za słówka będzie łapał.
    >
    > Dobrze, poprawiam się: przypuszczam, że większość ROWERÓW nie ma
    > wykupionego przez właściciela/użytkownika/etc. ubezpieczenia OC.

    Otóż to. I tutaj dochodzimy do kretyństwa jakim jest OC dla pojazdu. Nie
    wiem jak doświadczenia innych, ale mi jeszcze samochód nigdy nic nie
    zrobił, za to kierowcy owszem (ostatnio ze 2 miesiące temu). Chyba tutaj
    ktoś proponował całkiem mądre rozwiązanie - niskie OC dla pojazdu "w
    razie czego" i OC dla kierowcy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 54. Data: 2010-05-14 21:29:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 May 2010 21:18:28 +0200, MadMan wrote:
> [...]
    >zrobił, za to kierowcy owszem (ostatnio ze 2 miesiące temu). Chyba tutaj
    >ktoś proponował całkiem mądre rozwiązanie - niskie OC dla pojazdu "w

    Piszesz jakby nie mial rodziny a mial kilka samochodow.

    Nie zdarzylo ci sie pozyczyc komus samochodu, albo prowadzic cudzy ?

    J.

  • 55. Data: 2010-05-14 21:36:04
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > praktycznie u nas nie ma.
    > Bardziej obrazowo, przykładowa ścieżka rowerowa może wyglądać tak:

    Jeździłeś kiedyś SAMOCHODEM po tych niby DROGACH? Te gówniane ASFALT i
    ROWERY
    zabierają wszystko co daje SAMOCHÓD - szybkość i przyjemność z jazdy. To co
    naszym kraju nazywa się DROGAMI to głównie zwykłe
    nieprzystosowane do jazdy DUKTY. Jeżeli więc rozmawiamy nie o prawie, a
    realiach, to one są takie, że DRÓG nadających się do jazdy
    praktycznie u nas nie ma.
    Bardziej obrazowo, przykładowa DROGA może wyglądać tak:
    http://www.naprawafelg.cba.pl/dziurawa_droga.jpg

  • 56. Data: 2010-05-14 21:38:11
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 14 May 2010 21:29:48 +0200, J.F. napisał(a):

    > Piszesz jakby nie mial rodziny a mial kilka samochodow.
    >
    > Nie zdarzylo ci sie pozyczyc komus samochodu, albo prowadzic cudzy ?

    To pierwsze mi się nie zdarzyło - nigdy nie byłem właścicielem żadnego
    samochodu (posiadaczem - owszem, przez rok). To drugie zdarza mi się
    ciągle.
    Uważam po prostu, że lepsze dla mnie byłoby wykupienie osobistego OC na
    wszelkie szkody wyrządzone PRZEZE MNIE. Takie coś nie zabija swoją ceną.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 57. Data: 2010-05-14 21:44:27
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 14 May 2010 21:36:04 +0200, Przemek V napisał(a):

    > Jeździłeś kiedyś SAMOCHODEM po tych niby DROGACH? Te gówniane ASFALT i
    > ROWERY
    > zabierają wszystko co daje SAMOCHÓD - szybkość i przyjemność z jazdy

    Taa, w kontekście średniej prędkości samochodu w mieście którą jakiś
    czas temu tu przytoczono (12 km/h) - bardzo dobry argument :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 58. Data: 2010-05-14 22:00:56
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Taa, w kontekście średniej prędkości samochodu w mieście którą jakiś
    > czas temu tu przytoczono (12 km/h) - bardzo dobry argument :)

    Średnio to jak staniemy obok siebie to mamy po jednym kultowym czerwonym
    samochodzie ze zdejmowanym dachem, zeszperowanym napędem na tylne koła, 6
    cylindrami, silnikami 195 KM... i po połowie roweru.

    Jeśli zabrzmiało arogancko to przepraszam ale z zasady wieczorem na trzeźwo
    nie siadam do usenetu ;)

  • 59. Data: 2010-05-14 22:02:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 May 2010 16:45:58 +0100, kamil wrote:

    >Jednym slowem zal dupe sciska, ze rowerzysta dojedzie do domu zanim ty spod
    >parkingu w korku wogole ruszysz i stad cala zlosc. :)

    Nie, nie o to mam pretensje.
    Tylko o to ze zapala sie zielone, a ja zamiast ostro pojechac sie
    leniwie rozpedzam, bo mi jakas pp droge blokuje.

    I jeszcze bedzie mowic ze ona specjalnie srodkiem pasa, zeby jej
    samochody nie probowaly wyprzedzac bez zachowania przepisowego
    odstepu.

    Nauczcie sie jezdzic 70 i problemu nie bedzie :-)

    J.

  • 60. Data: 2010-05-14 22:12:15
    Od: DoQ <p...@g...com>

    MadMan pisze:

    > Uważam po prostu, że lepsze dla mnie byłoby wykupienie osobistego OC na
    > wszelkie szkody wyrządzone PRZEZE MNIE. Takie coś nie zabija swoją ceną.

    Aha. I pewnie chcialbys placic 50pln/rocznie, niezaleznie od tego czy
    narobisz szkod deskorolką czy walcem drogowym.

    Pozdrawiam
    Paweł