  • 41. Data: 2010-05-14 19:18:05
    Temat: Re: Przeciw "Masie krytycznej" i budowie dróg rowerowych w Polsce
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia 14 May 2010 19:10:29 +0200, to napisał(a):

    > Chodzi o sytuację w której tego
    > samego rowerzystę trzeba wyprzedzać 15 razy z rzędu, bo po prostu MUSI
    > minąć te 5 samochodów na światłach i przejechać jako pierwszy przez
    > skrzyżowanie.

    Nie rozumiem dlaczego zatem ludzie jeżdżą samochodami, skoro rowerem
    szybciej.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 42. Data: 2010-05-14 19:22:04
    Od: to <t...@a...xyz>

    MadMan wrote:

    > Nie rozumiem dlaczego zatem ludzie jeżdżą samochodami, skoro rowerem
    > szybciej.

    W tym wypadku tak samo szybko (wolno) -- na danym odcinku, lecz dużo
    mniej wygodnie.

    --
    cokolwiek

  • 43. Data: 2010-05-14 19:43:47
    Od: mateoos <m...@w...pl>

    W dniu 2010-05-14 14:48, r...@m...com pisze:
    > Polskie PoRD mamy takie jak mamy; jeśli jest Droga dla Rowerów - masz
    > obowiązek nią jechać.

    (ciach)

    > ale najbardziej wkurzająca i stwarzajaca zagrożenie bezpieczeństwa,
    > jest frustracja blachosmrodziarzy (inaczej takich nie nazwę),
    > którzy widząc rowerzystę jadącego jezdznią, gdy obok biegnie DDR,
    > i jeszcze czasem B-9 przy jezdni - nie dadzą mu żyć;
    > klaksony, zajeżdzanie drogi, używanie spryskiwaczy,
    > a czasem zatrzymanie się i groźby albo stek wyzwisk.

    Rowerzyści mają do dyspozycji ścieżkę rowerową, blachosmrody - mają
    ulicę. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Rowerzysta, który
    nigdy za kółkiem nie siedział - z reguły nienawidzi kierowców i
    przyjmuje postawę roszczeniową, a na dodatek uważa, że jak ścieżka
    będzie zajęta to on sobie zjedzie na ulicę, bo tak!

    To w takim razie jak zobaczę korek to pojadę chodnikiem, bo tak.

    Poza tym rowerzysta nie posiada ubezpieczenia OC.

  • 44. Data: 2010-05-14 19:56:26
    Od: r...@m...com

    > Rowerzyści mają do dyspozycji ścieżkę rowerową, blachosmrody - mają
    > ulicę. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Rowerzysta, który
    > nigdy za kółkiem nie siedział - z reguły nienawidzi kierowców i

    To działa też w drugą stronę; kierowca który nigdy nie jezdził rowerem - z
    reguły nienawidzi rowerzystów.

    > przyjmuje postawę roszczeniową, a na dodatek uważa, że jak ścieżka
    > będzie zajęta to on sobie zjedzie na ulicę, bo tak!

    Zajęta przez zaparkowane samochody?

    > Poza tym rowerzysta nie posiada ubezpieczenia OC.

    Wielu posiada (np ja) i widząc na drodzę rowerzystę nie możesz tego stwierdzić.

  • 45. Data: 2010-05-14 19:57:18
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 14 May 2010 20:22:37 +0200, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

    > O czym?

    W sumie o niczym, nieco się zagalopowałem. Sytuacja wygląda tak, że aby
    pieszy mógł iść po tej drodze dla rowerów - musi ona mieć co najmniej
    2.5m. Ale to jest w zasadzie zmartwienie zarządcy drogi.

    > Czemu?

    Twój post jest nieco niejasny. Dla usystematyzowania - sytuacja wygląda
    tak:

    - rowerzysta ma jechać po drodze dla rowerów (oczywiście odpowiednio
    oznaczonej - jeśli np. jest po drugiej stronie jezdni, a nie ma
    odpowiednich znaków - nie musi bo nie wie że ona tam jest) - znak "Droga
    dla rowerów" to znak nakazu
    - nie ma DDR - jedzie po poboczu nadającym się do jazdy (dla mnie w
    domyśle - zrobionym z tego samego co jezdnia)
    - nie ma pobocza - jedzie na zasadach samochodowych
    - prędkość na jezdni powyżej 50 km/h - może jechać chodnikiem o
    szerokości co najmniej 2 metrów (ale nie musi).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 46. Data: 2010-05-14 19:58:07
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 14 May 2010 19:43:47 +0200, mateoos napisał(a):

    > na dodatek uważa, że jak ścieżka
    > będzie zajęta to on sobie zjedzie na ulicę, bo tak!

    O, to ja już tak nie będę robił. Kupię sobie BMXa i zacznę skakać po
    samochodach, przecież nie mogę ich ominąć chodnikiem ani jezdnią - prawo
    mi zabrania!

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 47. Data: 2010-05-14 19:58:42
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

> [...]

    mi zabrania!

    > Poza tym rowerzysta nie posiada ubezpieczenia OC.

    Kierowca samochodu z reguły też go nie posiada.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 48. Data: 2010-05-14 20:22:37
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    MadMan wrote:

    > Zapomniałeś o czymś.

    O czym?

    > A tu też nieprawda.

    Czemu?

    \SK

  • 49. Data: 2010-05-14 20:25:36
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    s...@m...com wrote:

    > i tak
    > kaĚźdy skuter

    > szczegĂłlnie na
    > nie
    > wiÄ?kszoĹ?Ä?
    >>

    > Człowiek jezdzący zawodowo na dobrej szosówce przy bezwietrznej pogodzie po
    > płaskim asfalcie

    Wymagasz niezwykłego wprost zbiegu wypadków :)

    > może utrzymać średnią 40-45 km/h na dystansie kilkunastu km,
    > czyli przez całe miasto.

    Zwłaszcza jak ma po drodze ileś czerwonych świateł :)

    > Oczywiście na DDR było by to niemożliwe.

    A na ulicy ze światłami, typowymi dziurami, przy pogodzie gdy jednak
    jest trochę wiatru + podmuchahch choćby od przejeżdżających ciężarówek
    to jest?

    \SK

  • 50. Data: 2010-05-14 20:35:06
    Od: mateoos <m...@w...pl>

    W dniu 2010-05-14 19:56, r...@m...com pisze:

> [...]
    >
    > Zajęta przez zaparkowane samochody?

    > Wielu posiada (np ja) i widząc na drodzę rowerzystę nie możesz tego stwierdzić.

    Jeździłem sporo rowerem, teraz jeżdżę samochodem, ale coraz bliżej
    jestem ponownego zakupu dwóch kółek.

    Parkowanie na ścieżce jest identycznym kurestwem, jak latanie po rondzie
    o godz. 22:00 na czarnym rowerze w czarnych ciuchach. Rowerzysta myśli,
    że skoro on widzi samochód, to i kierowca tego samochodu widzi rowerzystę.

    A fakt posiadania OC przez rowerzystę jest godny pochwały.