    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Przeciek z m4/3 od O.
    Date: Mon, 08 Jun 2009 23:28:30 +0200

    j...@g...pl wrote:
    > Aktualny użytkownik systemu 4/3, który kupi sobie micro 4/3 nie będzie
    > musiał extra dokupywać lampy, bo on ją zazwyczaj już posiada.

    No wow. Niemalże taka zaleta, jak dla canonierów kupujących G-ileś że
    mogli podłączyć lampę.
    Tyle że olkowców z lampą jest o wiele wiele mniej. Reszta nie będzie
    specjalnie kupowała drugiej w większości przypadków.

    > Jak ktoś nie umie posługiwać się lampą to psuje zdięcia, jak ktoś umie
    > to nie psuje.

    Taa.... idź na koncert i wal lampą na każdą stronę.
    Zrozum, że lampa tylko w nielicznych przypadkach ma sens, w większości
    psuje zdjęcie i wywala cały nastrój z niego.

    > Bo żaden nie ma tak dużej matrycy jak w m4/3

    DP1 i DP2 ma. I stopkę na lampę też :P

    > PS
    > Słyszałem, że jak Sony wypuści swojego kompakta z APS-C to zrobi to na
    > 100% bez żadnej stopki do zewnętrznej lampy. I będzie to główna zaleta
    > dla dominiczka.

    W kompakcie tego typu to akurat lampa jest mi najmniej potrzebna z
    wszystkiego. Będzie mnie interesowało iso i dynamika, a nie jak mogę
    zepsuć zdjęcie.
    Sony zapewne nieprędko wypuści aparat tego typu, ale akurat mało mnie to
    jakoś obchodzi, bo przy takim aparacie i tak wypada mieć innego typu optykę.
    Świetnie za to przypasują szkiełka dalmierzowe, a mam ich kilkanaście.
    Wprawdzie manual, jednak rozmiary są skromne, a możliwości niezłe. Jedyne
    co to brak AF, ale tak to już jest.
    Zobaczymy co pokaże olek z swoim korpusikiem, ale znając go będzie drogo,
    za średnie możliwości. Bardziej liczę na samsunga, po pierwsze będzie miał
    lepsze proporcje kadru, po drugie większą fizycznie matrycę. Oby tylko nie
    zrobili klocka jak G1 i jednocześnie włożyli stabilizację, a będzie super.

    d.