    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <odqcta$9gc$1@node2.news.atman.pl> <odqedj$7n9$1@news.chmurka.net>
    <odqiqm$toc$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <odtbp1$4qq$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <odvbpu$qid$1@node1.news.atman.pl>
    <5903a746$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
    <oe0km2$a3i$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Sat, 29 Apr 2017 14:30:30 +0200

    Dnia Sat, 29 Apr 2017 01:53:36 +0200, Marek S napisał(a):
    > Ok, będę czujny przy zakupie płyty. Jednakże kłopot jest w tym, na co
    > zwrócił mi uwagę któryś z kolegów. Płyta może być zasilana 400V lecz
    > może jednocześnie korzystać jedynie z 2 faz a nie z 3. Ponoć takie
    > "ułomności" są czymś typowym dla sprzętu domowego. Zupełnie tego nie
    > rozumiem. Jeśli mieszkanie/dom mają 400V to po jakiego grzyba
    > ograniczenie do 2 faz?

    Na trzeciej montujesz piekarnik :-)

    A czemu tak ... bede zgadywal:
    a) wola robic sprzety, ktore mozna zasilac z 1 fazy, bo to bardziej
    uniwersalne (ha, ha, a kto ma 32A ?)

    b) falownik na 325V (szczytowe z 230V) jest tanszy niz na 560V
    (szczytowe miedzyfazowe)

    c) przepisow jakis o zawartosci harmonicznych nie ma ? Niby
    miedzyfazowe nie powinny podlegac, ale moze podlegaja ?

    d) przelaczniki i regulatory 1f znacznie tansze niz 3f (dotyczy
    ceramicznych)

    e) a moze i w ceramicznych "palnikach" lepiej jak jest jedno napiecie,
    a nie 560V obok siebie

    J.