  • Data: 2017-04-29 14:30:30
    Temat: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 29 Apr 2017 01:53:36 +0200, Marek S napisał(a):
    > Ok, będę czujny przy zakupie płyty. Jednakże kłopot jest w tym, na co
    > zwrócił mi uwagę któryś z kolegów. Płyta może być zasilana 400V lecz
    > może jednocześnie korzystać jedynie z 2 faz a nie z 3. Ponoć takie
    > "ułomności" są czymś typowym dla sprzętu domowego. Zupełnie tego nie
    > rozumiem. Jeśli mieszkanie/dom mają 400V to po jakiego grzyba
    > ograniczenie do 2 faz?

    Na trzeciej montujesz piekarnik :-)

    A czemu tak ... bede zgadywal:
    a) wola robic sprzety, ktore mozna zasilac z 1 fazy, bo to bardziej
    uniwersalne (ha, ha, a kto ma 32A ?)

    b) falownik na 325V (szczytowe z 230V) jest tanszy niz na 560V
    (szczytowe miedzyfazowe)

    c) przepisow jakis o zawartosci harmonicznych nie ma ? Niby
    miedzyfazowe nie powinny podlegac, ale moze podlegaja ?

    d) przelaczniki i regulatory 1f znacznie tansze niz 3f (dotyczy
    ceramicznych)

    e) a moze i w ceramicznych "palnikach" lepiej jak jest jedno napiecie,
    a nie 560V obok siebie

    J.