  • Data: 2017-04-25 17:42:47
    Temat: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 25 kwietnia 2017 10:48:17 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Moja kuchenka ma w termoobiegu osobną grzałkę. Tu może być tak samo
    > 2*1100+1200=3400 do tego moc wentylatora i się może prawie zgodzić.

    No chyba że do termoobiegu jest jakaś dodatkowa grzała. OK, ma to sens!!

    > Ponad rok temu padła mi około 25-letnia kuchenka ceramiczna. Kupiłem
    > indukcyjną. Wszystkie gary jakie miałem (25-letnie) działają.

    A niby dlaczego miały by nie działać? Prądy wirowe są zjawiskiem, które występuje w
    każdym ośrodku (z wyjątkiem próżni).Przewodnik/Półprzewodnik/Izolator. Efektywność
    zjawiska zależy od studni potencjału. Dla garów aluminiowych jest dosyć wysoka, więc
    dalej będzie to działać, ale znacznie słabsza będzie sprawność układu niż np. dla
    garów wykonanych z dużą dozą Fe, studnia potencjały jest niska, więc sprawność jest
    wysoka. Te gary się nadają!!

    OczywistąOczywistością jest problem zagotowania wody w SzklanejSzklance na płycie
    indukcyjnej. Wszak SzklanaSzklanka ma dupną studnię potencjału, a więc jest
    izolatorem. Mizerne będą prądy wirowe, guzik na tym podgrzejesz..

    > Dodatkowo
    > np. emaliowane, których nie można używać na ceramicznej teraz mogę używać.
    > Czas zagotowania wody w garze znacznie krótszy niż na ceramicznej =
    > oszczędność.

    Wiem o co Ci chodzi, ale nie używaj terminu "ceramiczna". Jest to irytujące.
    Indukcyjna jest też ceramiczna. A co do garów "emaliowanych", to jasne że masz rację.
    Jak nie przypilnujesz, to na zwykłym palniku Bunsena,czy też innym "koksowniku" też
    narobisz se syfu.

    > Największa zaleta - jak coś wykipi to zmycie banalne.

    Na zwykłej takiej ceramice, co ma pod spodem zwykłą grzałę rezystancyjną masz tak
    samo. 20+ lat i nie ma problemu.

    > Co do duperelnej elektroniki to mam podobne obawy jak Ty.
    > Moja kuchenka ma wentylator do elektroniki co sugeruje, że sama
    > elektronika jest zaprojektowana z małym zapasem. A wentylator to
    > mechanika, jak kiedyś zacznie się słabiej kręcić to elektronika się
    > przegrzeje i wysiądzie.

    A mój kumpel/sąsiad już chyba ze trzy razy w tym samym czasie wydupcył na śmiecie te
    indukcyjne. I dalej w to brnie.. Ot, taka jest siła reklamy... I żadna siła
    perswazji nie jest w stanie pokonać siły reklamy z TV :))