-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przechodzenie przez przejście.
Date: Sat, 9 Jun 2018 19:40:39 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 27
Message-ID: <pfh3en$nlr$1@node1.news.atman.pl>
References: <pfen14$9tq$1@news.mixmin.net>
<5b1ae6dd$0$587$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5b1b638a$0$620$65785112@news.neostrada.pl>
<pffqkh$25o$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1528566039 24251 83.142.196.21 (9 Jun 2018 17:40:39 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 9 Jun 2018 17:40:39 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
In-Reply-To: <pffqkh$25o$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2633159
[ ukryj nagłówki ]W dniu 09.06.2018 o 08:04, mk4 pisze:
> A nie wyhamowal bo za pozno zaczal. No ale przeciez każdy ma prawo do
> blędu, czyż nie?
>
> Dlatego uważam, że podwójne zabezpieczenie (czyli tak jak jest teraz)
> jest po prostu rozsadniejsze. No bo jak jedna strona popelni blad to
> druga moze go naprawic. A w sytuacji kiedy wszystko ma spoczac na jednej
> stronie (kierowcy) to kto naprawi jego błąd? Pieszy, ktory na slepo
> bedzie wchodzil na przejscie? Nie za bardzo.
Ale teraz nie ma podwójnego zabezpieczenia (w większości przypadków).
Gro kierowców uważa, że pieszy ma pierwszeństwo, ale jak nic nie jedzie
(co fachowo nazywamy "ustąpieniem pierwszeństwa") i jak pieszy "popełni
błąd" to jest już za późno i mamy "wtargnął".
Rozsądek, kultrura - wszystko jest wskazane, ale nie może zmieniać
pierwszeństwa przepisowego ani go rozmywać. Możesz kogoś puścić, możesz
skożysztać z czyjejś uprzejmości, ale nie możesz wymuszać na kimś
pierwszeństwa.
Póki co pieszy na przejściu ma pierwszeństwo, żaden przepis nie zabrania
go przwepuścić, natomiast jest kilka przepisów które zabraniają
wyprzedzania, omijania i rozjeżdzania pieszych. Przepisy są to jasne,
wina również.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 09.06.18 21:57 mk4
- 09.06.18 22:40 kk
- 09.06.18 22:42 Uzytkownik
- 09.06.18 22:53 kk
- 09.06.18 22:57 Uzytkownik
- 09.06.18 23:40 Malkoit
- 09.06.18 23:46 mk4
- 10.06.18 06:23 Uzytkownik
- 10.06.18 07:53 Jacek Maciejewski
- 10.06.18 08:59 Budzik
- 10.06.18 08:59 Budzik
- 10.06.18 09:39 J.F.
- 10.06.18 09:59 Budzik
- 10.06.18 10:57 Uzytkownik
- 10.06.18 11:23 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=