-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <psvimu$539$1@news.icm.edu.pl>
<5bf3e42b$0$476$65785112@news.neostrada.pl> <2...@m...org>
<5bf41319$0$514$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<5bf418d8$0$509$65785112@news.neostrada.pl> <1fm5swzxlde9u$.dlg@myjk.org>
<5bf42e37$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1ehfncedkqsa8$.dlg@myjk.org>
<5bf55e7f$0$484$65785112@news.neostrada.pl>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Wed, 21 Nov 2018 21:29:37 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.3.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5bf55e7f$0$484$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 72
Message-ID: <5bf5c031$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.28.240.41
X-Trace: 1542832177 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 520 83.28.240.41:57354
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2644359
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-11-21 o 14:31, J.F. pisze:
> Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:1ehfncedkqsa8$....@m...org...
> Tue, 20 Nov 2018 16:53:39 +0100, J.F.
>
>>> IMO - elektroliza wodoru az taki strat nie daje.
>
>> Sama elektroliza ma sprawność AFAIR 25-35%
>> Potrzeba 50kWh na kg wodoru.
>
> Obok pisalem 160, ale sprawdzilem - wartosc opalowa 120MJ/kg, cieplo
> spalania 140MJ/kg.
> To drugie zawiera cieplo z pary wodnej, gdyby nie miala odleciec przez
> komin.
>
> Co nam daje odpowiednio 33 i 38 kWh/kg, czyli juz 67 do 76 %.
>
> https://nelhydrogen.com/assets/uploads/2017/01/Nel_E
lectrolyser_brochure.pdf
>
> ci sie chwala 3.8kWh/Nm^3 = 3.8kWh/ 0.09 kg = 42 kWh/kg
>
> I juz jestesmy w okolicach 90%.
>
>
> Do tego dochodzi sprawnosc ogniwa paliwowego, tu typow jest wiele .
>
>>> Ale jak ktos doda sprawnosc fotoogniw, to jakos tak moze wygladac -
>>> 14% fotoogniwa, 70% elektroliza, razem 10%.
>
>> Jeszcze trzeba sprężyć, to też koztuje.
>
> A niekoniecznie - elektroliza przy 500 bar tez zachodzi :-)
>
>> W fazie produkcji do transportu to
>> najlepiej by było do fazy ciekłej a to już w ogóle absurdalne ilości
>> energii (na chłodzenie) kosztuje.
>
> Az takie absurdalne chyba nie, ale istotnie - niska temperatura.
>
> Gdzies widzialem opis tej japonskiej stacji tankowania - wodor byl
> chlodzony przed tankowaniem, zawsze to mniejsze cisnienia.
>
>> Generalnie uważam że lepiej ładować akumulatory i je podmieniać (jak to
>> demonstrowała Tesla) niż elektrolizować wodór, potem go sprężać i jeszcze
>> rozwozić.
>
> Tylko cos sie nie moga dogadac na to podmienianie.
> Akumulatory tez na elektrolizie bazuja i swoja sprawnosc maja :-)
>
> A rozwozenie ... w miastach mozna rurociagi polozyc, a w szczerym polu
> ... panele obok stacji i wiatraki :-)
>
>>> Komunikacja miejska ?
>>> Ona moze jezdzic na akumulatorach. Nawet, jak wystarcza na 30km, bo na
>>> petli mozna wymienic na naladowane.
>
>> No ale chodzi o to żeby technologię rozwijać.
>
> No to rozwijac mozna w roznych miejscach.
> A KM moze jezdzic na metanie z miejskiej biogazowni :-)
>
> J.
>
Ale te rozważania są istotne w przypadku konieczności produkowania
wodoru. Jeśli mówimy o uzyskiwaniu go niejako "przy okazji, bo świeci
słońce", sprawność ma znikome znaczenie. To sytuacja podobna - jeśli
ktoś mieszka nad rwącym strumieniem, to może sobie zainstalować koło
wodne i mieć za darmo energię. I bez względu na jego sprawność - jest to
energia prawie za darmo (instalacja, naprawy, serwis...). Oczywiście,
fajnie mieć sprawność 80%, ale jak się ma 20% to się ma te 20% a nie 0.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.11.18 22:30 Zenek Kapelinder
- 22.11.18 08:24 Miroo
- 22.11.18 08:25 Cavallino
- 22.11.18 08:32 Miroo
- 22.11.18 09:07 WS
- 22.11.18 09:21 Mateusz Viste
- 22.11.18 10:14 Myjk
- 22.11.18 10:43 T.
- 22.11.18 10:54 Myjk
- 22.11.18 11:06 T.
- 22.11.18 11:25 Myjk
- 22.11.18 11:39 Jacek Maciejewski
- 22.11.18 12:07 Myjk
- 22.11.18 13:32 Jacek Maciejewski
- 22.11.18 13:52 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
Najnowsze wątki
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-18 Ostrów Wielkopolski => Laravel PHP Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-18 doładowania 5zł
- 2024-10-17 Prośba o identyfikację komponentu
- 2024-10-17 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-10-17 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-10-17 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-17 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-17 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-10-17 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-17 Brat k.o.medianta
- 2024-10-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?