-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Przebijam wszystko;-)
Date: Thu, 6 Aug 2015 03:21:59 +0200
Organization: Centrala telefoniczna Pentaconta GCI
Lines: 75
Message-ID: <mpucqn$9rm$1@node2.news.atman.pl>
References: <mpnkks$h0p$1@srv.chmurka.net>
<55bf5875$0$2200$65785112@news.neostrada.pl>
<mpnmkp$j36$1@node1.news.atman.pl>
<55bf60a0$0$27527$65785112@news.neostrada.pl>
<mpnoev$psi$1@node2.news.atman.pl> <mpnu1d$qlt$1@node1.news.atman.pl>
<55bf838d$0$8387$65785112@news.neostrada.pl>
<mpob6j$ceq$1@node2.news.atman.pl>
<55bfd7e1$0$2189$65785112@news.neostrada.pl>
<mpqutj$tim$1@node1.news.atman.pl> <mpst4c$phs$1@node2.news.atman.pl>
<mptngf$k94$1@node2.news.atman.pl> <mpu603$3f7$1@node2.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
Reply-To: "ACMM-033" <v...@i...pl>
NNTP-Posting-Host: 89-77-163-134.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1438824087 10102 89.77.163.134 (6 Aug 2015 01:21:27 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 6 Aug 2015 01:21:27 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 150805-2, 2015-08-05), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:684323
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
news:slrnms5a3k.tsj.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
> ACMM-033 napisało:
>
>> Heh... ile razy ręce miałem upieprzone w etylinie, tak, tej jeszcze
>> z ołowiem, choć auto było dwutakt i cuś mi się zdaje, że za bardzo tego
>> ołowiu nie potrzebowało, bo tam zaworów nie ma (Syrena 105L, silnik S31),
>> jedynie po trzy pierścionki na tłokach. Żyję, panie, żyję.
>
> Jednakowoż z tym czteroetylkiem ołowiu żartów nie ma. Za Jaruzela benzyny
Ależ byłbym ostatnim debilem, gdybym o tym nie pamiętał! Kurestwo i zajzajer
w jednym...
> nie było. To znaczy była na kartki. O niebieską zdaje się było łatwiej,
> ale ta do niczego się nie nadawała, może do syreny. To akurat nieprawda,
Dało się uciągnąć żółtowozy, tylko trzeba było zmniejszyć wyprzedzenie
zapłonu.
Zresztą, skarpeta była tu akurat dośc tolerancyjna, jeśli chodzi o L.O. Ale
najpiękniej jeździła na ruskiej LO93, w Szczecinku stacjonowała jednostka,
to i czasem pozbywali się nadmiarów, albo kombinowali, żeby mieć na
gorzałę... Nie wiem. W każdym razie ta ichnia benzyna była rewelacyjna.
Nasza krajowa to nawet koło niej nie stała...
> że jej niskooktanowość łączyła się z mniejszą zawartością ołowiu -- to
> był taki syf, że normy przewidywały ze dwa razy *większą* zawatośc ołowiu
> dla podniesienia liczby oktanowej, niż w benzynie żółtej! Ale nie o tym
Czyli teoretycznie, dało by się taką "domieszkowaną" wlaś do żółtowozu i by
poszła...?
> chciałem. Pracownicy wynosili z rafinerii czteroetylek, by sobie w domu
> tych oktanów dodać. Znam przypadek, kiedy to dwóch ludzi wypiło jakiś
> kompot z butelki, w ktrej wcześniej był ten zajzajer. Niestety nie
> przeżyli
Pewnie bez umycia nawet? Jak to z dzieckiem, widzi kolorowy soczek w butelce
i sru, jakby odruchowo, pije. Dobrze, jeśli to będzie ocet winny, czy
jabłkowy...
> tego. Zdaje się, że można się również wykończyć po kontakcie przez skórę
> z tym paskudztwem. W paliwie było to po prostu dobrze rozcieńcone, stąd
> brak zatruć śmiertelnych.
Nie inaczej. Ktoś powiedział, że to (tylko?) dawka czyni truciznę.
>
> A z tymi zaworami, to też niezła ściema. Legenda miejska w hardkorowym
> wydaniu mówi, że ten ołów był "do smarowania zaworów", co jest bzdurą
Ja się zetknąłem, że może nie smarowanie, ale jako podkład, aby nie wybijalo
nieutwardzonych gniazd, żeby "cieniutka" warstwa ołowiu amortyzowała to i
owo.
...
> Jeśli więc do samochodu wleje się paliwo o liczbie oktanowej wyższej
> niż zaleca producent, to wtedy sapali on go na setkę *więcej*.
Skoro maleje gęstość energii, to jasne, że więcej trzeba skotłować, aby
poszło tyle samo daleko.
Co do skarpety - przy sprawnych układach paliwowym i elektrycznym,
zapłonowym znaczy się, nie zauważałem istotnej różnicy. Na żółtej praca
silnika była jakby ciut spokojniejsza, bez istotnego zmniejszenia dynamiki.
W każdym razie delikatne depnięcie na gaz spod świateł i na żółtej kończyło
się przeważnie zostawieniem w tyle większości aut.
W ostatniej dekadzie ub.w. zastąpiono niebieską LO78, zieloną LO86, żadnych
problemów, nawet zapłonu nie trzeba było przestawiać, chociaż chyba było to
zrobione przy którymś przeglądzie.
--
Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205
Następne wpisy z tego wątku
- 06.08.15 07:35 Ghost
- 06.08.15 10:07 Paweł Pawłowicz
- 06.08.15 11:49 Jarosław Sokołowski
- 06.08.15 11:51 Jarosław Sokołowski
- 06.08.15 11:58 Ghost
- 06.08.15 15:47 J.F.
- 06.08.15 17:03 \(c\)RaSz
- 06.08.15 23:49 ACMM-033
- 06.08.15 23:19 Bo t manager
- 07.08.15 00:14 Marek
- 07.08.15 10:28 ACMM-033
- 07.08.15 11:10 Marek
- 07.08.15 16:59 ACMM-033
- 07.08.15 17:15 J.F.
- 07.08.15 19:50 ACMM-033
Najnowsze wątki z tej grupy
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=