-
11. Data: 2017-08-08 16:18:56
Temat: Re: (Prze)robienie indukowanych magnesami rowerowych lampeczek
Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>
W dniu 08.08.2017 o 15:55, Yerine Ictimai pisze:
> "J.F." <j...@p...onet.pl> Wrote in message:
>
>>> Przy okazji, powiedcie jak duza sile hamowania mialaby sama piasta
>>> w, powiedzmy, zwarciu?
>>
>> Male. Zwarcie nie wnosi straty energii :-)
>> (za to rezystancja cewki wnosi).
>>
>> Ale przy ladowaniu strata wieksze
>
> Ale mozna dobrac parametry ladowania np jakiegos akumulatorka aby
> poczuc wyrazne hamowanie dynamopiasta?
Policz energię cyklisty i potrzebną moc dynamopiasty. Setki watów i prąd
ładowania setka amperów.
P.P.
-
12. Data: 2017-08-08 17:12:51
Temat: Re: (Prze)robienie indukowanych magnesami rowerowych lampeczek
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:omcjom$vab$...@d...me...
Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.> Wrote in message:
>> Policz energię cyklisty i potrzebną moc dynamopiasty. Setki watów i
>> prąd
>> ładowania setka amperów.
>Ale krotkotrwaly, czy jest mozliwosc zrobienia takiego czegos?
Z trudem. Alternator samochodowy moze miec i 3kW, ale potrzebuje z 10
tys obr/min.
Chociaz .. mialo to byc w formie "hamulca" ?
To zalozyc mu rolke gumowa na os i dociskac do opony.
J.
-
13. Data: 2017-08-08 19:01:00
Temat: Re: (Prze)robienie indukowanych magnesami rowerowych lampeczek
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:omcpp8$jql$...@d...me...
"J.F." <j...@p...onet.pl> Wrote in message:
>> Chociaz .. mialo to byc w formie "hamulca" ?
>> To zalozyc mu rolke gumowa na os i dociskac do opony.
>Alternatorowi od samochodu, i jego wykorzystac jako hamulec
> rowerowy z odzyskiem?
>Ale wtedy potrzeba wybrac jakis lekki maly model, zna sie ktos na
>tym?
Sa od motocykli, ale te chyba kiepsko regulowane.
http://allegro.pl/alternator-fiat-cinquecento-seicen
to-uno-900-ccm-i6915894722.html
J.
-
14. Data: 2017-08-08 22:27:07
Temat: Re: (Prze)robienie indukowanych magnesami rowerowych lampeczek
Od: Pcimol <...@...com>
On 2017-08-08 15:15, Yerine Ictimai wrote:
> "Andrzej W." <a...@w...pl> Wrote in message:
>> Algorytm o którym mówisz nie jest taki prosty do implementacji.
>> Nachylenie ani prędkość o niczym nie świadczą.
>> Najprostsze rozwiązanie to ładować kiedy koła się kręcą a korby nie, dwa
>> magnesy i nawet procesorka nie trzeba. Ale wtedy mało energii by się
>> zbierało.
>
> Ale Wy przyjmujecie ladowanie dynamopiasta?
> Poniewaz najciekawsze byloby zrobic HAMOWANIE z odzyskiwaniem
> energii! Albo powiedzmy spowalnianie, najlepiej wtedy chyba
> wrobic dwa tradycyjne dynama w hamulec Vbrake z tylu!
> I tak tylny hamulec jest malo skuteczny w ogole (z racji praw
> fizyki) i pelni funkcje w zasadzie spowalniacza, wiec kiedy
> zastapimy zwykle klocki Vbrejka dynamami (w ksztalcie butelki)
> wowczas efekt spowalniania uzyskamy podobny ale za to przy kazdym
> zacisnieciu klamki hamulcowej poplynie prad do np powerbanku
> :)
Takie hamowanie mają niektóre elektryki. Wielkiej korzyści energetycznej
z tego nie ma.
-
15. Data: 2017-08-09 08:24:29
Temat: Re: (Prze)robienie indukowanych magnesami rowerowych lampeczek
Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>
W dniu 2017-08-09 o 00:48, Yerine Ictimai pisze:
> Ale moze ktos oszacuje ile energii mozna by odzyskac z typowego
> hamowania dwoma dynamami butelkowymi podczas typowej przejazdzki
> rowerowej kilkugodzinnej?
Zero ze względu na bardzo niską sprawność takiego dynama.
Dynama butelkowe wnoszą głównie straty mechaniczne.
Tu jest zestawienie które teoretycznie temu przeczy, należy jednak
pamiętać, że to testowane dynamo butelkowe kosztowało ok 370 PLN. :)
http://veloweb.ca/resources/VBQgenerator.pdf
Więcej energii uzyskasz z dynamopiasty i zwykłych hamulców, których
klamka załącza ładowanie (klamki do elektrycznych mają styki).
--
AWa.
-
16. Data: 2017-08-09 22:24:27
Temat: Re: (Prze)robienie indukowanych magnesami rowerowych lampeczek
Od: el_es <e...@n...poczta.no-spam.onet.nospam.pl>
On 09-Aug-17 17:22, Yerine Ictimai wrote:
> Prosze Was zaproponujcie jakas akuratna pradnice do takiego
> zastosowania jak odzysk energii przy hamowaniu, jakis lekki maly
> alternator (moze od quada?), albo od motorowki, albo jakis
> silnik, i gdzie jeszcze sa pradnice powszechnie wykorzystowane?
>
'Prosciej' moze byc np 6 dynam 'butelkowych' (po 3 na strone)
tylko ja wiem, czy ja chce przerabiac rower na Mad Maxa ? :)
el es
-
17. Data: 2017-08-09 23:35:43
Temat: Re: (Prze)robienie indukowanych magnesami rowerowych lampeczek
Od: Pcimol <...@...com>
On 2017-08-09 00:42, Yerine Ictimai wrote:
> Pcimol <...@...com> Wrote in message:
>>> zastapimy zwykle klocki Vbrejka dynamami (w ksztalcie butelki)
>>> wowczas efekt spowalniania uzyskamy podobny ale za to przy kazdym
>>> zacisnieciu klamki hamulcowej poplynie prad do np powerbanku
>>> :)
>>
>> Takie hamowanie mają niektóre elektryki. Wielkiej korzyści energetycznej
>> z tego nie ma.
>
> Poniewaz tam potrzeba energii do napedu, przy takich ilosciach
> jakie wleza do poteznego akumulatora te odzyskane z hamowania to
> malo. Ale w typowym rowerze na pedaly energii trzeba tylko do
> oswitelenia, ew nawigacji, telefonu, gadzetow elektronicznych
> ktore pobieraja o kilka rzedow wielkosci mniej niz naped
> elektryka.
>
Ta, jasne - tylko do efektywnego hamowania musisz odbierać konkretną
energie w jednostce czasu. Czyli potrzebna jest MOC.
-
18. Data: 2017-08-10 09:36:20
Temat: Re: (Prze)robienie indukowanych magnesami rowerowych lampeczek
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:omfclc$3me$...@d...me...
>Prosze Was zaproponujcie jakas akuratna pradnice do takiego
> zastosowania jak odzysk energii przy hamowaniu, jakis lekki maly
> alternator (moze od quada?), albo od motorowki, albo jakis
> silnik, i gdzie jeszcze sa pradnice powszechnie wykorzystowane?
A nie ma gotowych ?
Tyle sie slyszy ostatnio o "wspomagaczach" w kolarskim swiatku, w
ramie mozna schowac tak, ze nie widac.
Mozna sprobowac jakis wiekszy silnik krokowy, albo inny BLDC
>Problem w tym aby miala taka moc aby stawiajac opor mechaniczny
> odzyskiwala wiekszosc energii ladujac przy tym koszyczek czterech
> akumulatorkow 18650 Li-ion,
>przykladowo taki:
> http://tinyurl.com/yawhynjp
Tylko ze 4 takie maja ~30Wh = 100kJ.
Mniej wiecej tyle, co 100m spadku terenu na rowerze ... no, calkiem
przyzwoicie, tylko trzeba by zjazd rozlozyc na 15 minut ...
No, odejmujac polowe na opory ruchu roweru to mamy 200m, 4 km przy
spadku 5%, ale wtedy sie szybko zjezdza :-)
J.
-
19. Data: 2017-08-10 13:59:28
Temat: Re: (Prze)robienie indukowanych magnesami rowerowych lampeczek
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:omhfub$raj$...@d...me...
"J.F." <j...@p...onet.pl> Wrote in message:
>> A nie ma gotowych ?
>> Tyle sie slyszy ostatnio o "wspomagaczach" w kolarskim swiatku, w
>> ramie mozna schowac tak, ze nie widac.
>Pierwsze slysze, i jak to dziala, przy jezdzie z gorki laduje
> akumulator aby potem pradnica robila za silnik?
>A to byloby dobre, jezeli takie istnieje?
Jak to dziala, to trzeba by sie konkretow doszukac, na razie sa
sensacje
http://www.bicycling.com/racing/are-tour-de-france-r
acers-cheating-with-secret-motors
http://wwos.nine.com.au/2016/04/18/12/36/cyclists-ac
cused-of-moto-cheating
http://www.cyclingnews.com/news/53-year-old-amateur-
rider-caught-using-hidden-motor-at-italian-race/
J.