-
Data: 2017-08-08 13:50:08
Temat: Re: (Prze)robienie indukowanych magnesami rowerowych lampeczek
Od: "Andrzej W." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-08-08 o 13:31, Jarosław Sokołowski pisze:
> Pan Andrzej W. napisał:
>
>>> Czy nikt do tej pory nie wpadł na pomysł roweru hybrydowego? Takiego,
>>> który ma dynamo i akumulator.
>>
>> Jeżdżę z takim od lat, mam instalację 12V w rowerze do której pasują
>> normalne akcesoria samochodowe (ładowarki itp).
>
> Fajne. Są na przykład czajniki do gotowania wody na gniazdko zapalniczki.
> Użyteczne akcesorium gdy człowik długo jedzie, a chciałby kawy zaparzyć
> i się napić.
>
Bez przesady, akumulatory u mnie mają 30Wh, nie ma sensu chyba większych
dawać bo i tak ich nigdy nie naładujesz.
Załóżmy 5h jazdy dziennie z ładowaniem 4W...
>> GPS czy smartfon bez problemów cały czas włączone w trasie i ładowane,
>> kabelek wieczorem można podciągnąć do namiotu i jeszcze znajomym telefon
>> naładować czy sobie lampkę zaświecić...
>
> Ale czy ta instalacja działa w sposób "inteligentny", taki jak opisałem?
> Bo to nie sztuka skopiować rozwiązania z samochodu, gdzie kręci slnik
> co ma cały tabun koni z kopytami. Tu musimy własnymi nogami. Stąd pomysł,
> by nie "cały czas", a tylko wtedy, gdy jest z górki albo podobnie.
>
Dla mnie ważne było by mieć w trakcie wyprawy stale dostępne zasilanie,
te kilka watów strat w nogach było dla mnie do przeżycia.
Algorytm o którym mówisz nie jest taki prosty do implementacji.
Nachylenie ani prędkość o niczym nie świadczą.
Najprostsze rozwiązanie to ładować kiedy koła się kręcą a korby nie, dwa
magnesy i nawet procesorka nie trzeba. Ale wtedy mało energii by się
zbierało.
Żeby to miało sens to potrzeba by pomiaru mocy rowerzysty, tensometr na
korbie, pomiar obrotów korby, kół, jakiś sprytny algorytm i np.
ładowanie poniżej 60% średniego obciążenia rowerzysty.
Temat na ambitną inżynierkę, mogę odstąpić jak ktoś chętny. :D
--
AWa.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.08.17 15:39 J.F.
- 08.08.17 16:18 Paweł Pawłowicz
- 08.08.17 17:12 J.F.
- 08.08.17 19:01 J.F.
- 08.08.17 22:27 Pcimol
- 09.08.17 08:24 Andrzej W.
- 09.08.17 22:24 el_es
- 09.08.17 23:35 Pcimol
- 10.08.17 09:36 J.F.
- 10.08.17 13:59 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=