  • Data: 2011-10-20 07:35:07
    Temat: Re: Prowizoryczne zasilanie starych komórek
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hmm... Wczoraj spróbowałem na chwilę podłączyć zasilanie bezpośrednio do
    > styków baterii (w telefonie rzecz jasna, nie baterii). W przypadku
    > Alcatela usatwiłem LM na 3,7V, Panasonic na 4,8. Obydwa się włączyły
    > wyświetlając jedną kreskę na baterii. Sprawdziłem czy działają i
    > wyłączyłem. Niestety nie mam ładowarek ani nawet wtyczek, które
    > pozwoliłyby podać odpowiednie napięcie na gniazdko ładowania.

    Podłączasz zasilacz regulowany startujesz od napięcia tych 3,7V i jedziesz z
    napięciem, aż uzyskasz trochę więcej niż 20% wskazań. po tym telefon ma się
    zachowywać jakby pracował na baterii.
    Nie można (nie w każdym) zasilać telefonu przez gniazdko ładowania. Często
    potrzebna jest bateria. Ładowarka akumulatora do telefonu jest w telefonie,
    nie w ładowarce.

    > Czy zasilanie telefonu bezpośrednio przez styki baterii, z jej
    > pominięciem może być na dłuższą metę groźne dla urządzenia?

    Dlaczego ma być groźne? zakładam że podstawiasz zasilanie odpowiadające
    baterii.
    To samo napięcie, odpowiednia wydajność prądowa - telefon nie jest w stanie
    rozpoznać z czego jest zasilany.

    --
    Desoft