  • Data: 2012-01-28 12:51:58
    Temat: Re: Protesty kierowców, w radiu zasłyszane
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 28 Jan 2012 11:46:55 +0100, J.F. wrote:

    > Sie zastanawiam jak sie ci kierowcy umawiaja ... moze to jakies gazety
    > wymyslily ? Napisza ze bedzie ... i bedzie, bo napisaly ?

    Najbardziej chyba wokół fanpage wydarzenia na Facebooku.
    Próbowałem chwilę dyskutować prywatnymi wiadomościami, z takim tam
    najaktywniejszym organizatorem, ale gość nie sprawiał wrażenia
    kontaktującego.

    Próbowałem dopytać przeciw czemu konkretnie protestuje i co uważa że ktoś
    powinien zrobić, ale odnoszę wrażenie że nie rozumiał pytań - twierdzi ma
    być benzyna po 3zł na stacjach i koniec.

    Nie żebym był przekonany że to cokolwiek determinuje, ale na jego profilu
    ma świeże zdjęcia... z własnej studniówki.

    > A tak niekoniecznie - bo mozna zaprezentowac Orlenowi ze auta na
    > autostradzsie moga spalac dwa razy mniej, i zaprezentowac premierowi ze za
    > autostrady nikt nie zaplaci :-)

    > Tydzien tramwajami i pociagami ?

    Ja bym proponował raz w tygodniu, ale stale :)
    Zryw niewiele ta - tygodniowy bojkot stacji większość kierowców przeżyje
    tankując do pełna przed protestem.

    Za to jakieś, nawet niewielkie ograniczenie zużycia paliwa, to już będzie
    jakiś spadek wpływów z podatków i sygnał dla rządzących którego chyba
    jeszcze nigdy nie dostali.

    Bo póki co reakcjami społeczeństwa na kolejne podwyżki cen paliw było
    kupowanie coraz większych samochodów z większymi silnikami i robienie nimi
    coraz więcej kilometrów...

    > Podpalic stacje Orlenu ? :-)

    Rafinerię ;)

    > Bo blokowanie stacji bylo tydzien temu .. do tego duzo nie trzeba - pare
    > osob zastawi dystrybutory, zatankuje po pare litrow, przy kasie zacznie z
    > hot-dogami grymasic, kartami placic, przy pin sie mylic ... a reszta
    > klientow pojedzie. Tylko chetnych do protestu zabraklo.

    No jeżeli celem protestu jest ograniczenie ceny paliw np. o 5gr na litrze,
    to można próować na stacjach paliw ;)

    > No, trzeba przyznac ze na to ACTA odzew byl zadziwiajaco spory .. i cos
    > chyba nasz premier zauwazyl ze to tez wyborcy ...

    17000 osób "lubi" protest przeciwko cenie paliw.
    217000 osób "lubi" protest "nie dla ACTA w Polsce"

    Zresztą jako że miekszkam prawie na trasie przejazdu protestu, to poszedłem
    popatrzeć.
    Trudno powiedzieć ilu było protestujących, ilu już zakorkowanych, ale korek
    taki na parę minut stania zrobili - rozmiarami coś jak w dzień powszedni.
    Trochę policji kieruje ruchem, na górze lata śmigłowiec.
    Na parkingu posłuchałem CB i lecą na nich same joby...

    Taka to akcja cudowna... Dzięki niej jutro zatankujemy zapewne za 3zł ;)