  • Data: 2010-01-10 10:26:19
    Temat: Re: Proszę o pomoc
    Od: Adam Franik <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 09 Jan 2010 22:14:25 +0100, Tata napisał(a):

    > Dzięki za zainteresowanie się moimi problemami. W DR pisze, że pojemność
    > silnika to 1896 cm3, moc silnika wynosi 66 kW, czyli 90 KM. Zgodnie z
    > książką (żółta) "Volkswagen Passat", wyd. WKŁ z 2005 r., str. 207, typ
    > silnika to - 1Z.

    > VW Passat B4 1.9 TDI, kupiony 1 miesiąc temu, 400.000 km. Proszę o
    > wyjaśnienie, najbardziej prawdopodobnych przyczyn niesprawności i jak je
    > usunąć (co wymienić lub wyregulować i jak)?
    >
    > 1. Od około 3 dni, przy pracującym silniku pali się, nie zawsze,
    > kontrolka poduszek powietrznych, poprzednio było OK.

    Tutaj nie wiem. Może podpięcie kompa coś by wyjaśniło.

    > 2. Podczas wyprzedzania na trasie, przy mocno wciśniętym pedale gazu,
    > silnik nagle traci moc.

    Przechodzi w tryb serwisowy. Obstawiam nieszczelność w układzie.

    > 3. Po zatankowaniu 3/5 baku, wskaźnik poziomu paliwa pokazuje prawie
    > pełen zbiornik, po dojściu do początku wskazania rezerwy, zbiornik
    > paliwa jest już pusty.

    Czujnik poziomu paliwa w baku. W dieslu jest zintegrowany z pompą. Nie wiem
    jak go naprawić/skalibrować.

    > 4. Przy nagrzanym silniku, wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej,
    > wychyla się minimalnie.

    Trzeba podpiąć kompa i sprawdzić czy popstuty jest czujnik, czy termostat.
    Wskaźnik podnosi sie do końca skali i opada czy nigdy nie podnosi się
    bardziej niz minimalnie?

    > 5. Jak sprawdzić, czy turbosprężarka działa. Odnoszę wrażenie, że silnik
    > jest "mułowaty", brakuje mi tego szarpnięcia i przyspieszenia, przy
    > szybkim dodaniu gazu podczas jazdy.

    Podpiać kompa i zrobić logi dynamiczne. Jeżeli jesteś z mojej okolicy
    (Gliwice), to z czescią problemów mogłbym spróbować pomóc.

    --
    pozdrawiam,
    Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]