  • 11. Data: 2010-12-16 09:04:39
    Temat: Re: Prosz? o rad? PEN + ZOOM
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > gadżeciarstwo (m43)

    Gadzeciartswo to jest zoom 30x na matrycy wielkosci paproszka,
    m43 to akurat calkiem sympatyczny pomysl na "cyfrowa Zorke".

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 12. Data: 2010-12-16 09:13:37
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Gadzeciartswo to jest zoom 30x na matrycy wielkosci paproszka,
    > m43 to akurat calkiem sympatyczny pomysl na "cyfrowa Zorke".

    Owszem, z jednym naleśnikiem "przyspawanym" na stałe. Teleobiektywy to w tym
    przypadku mrzonki.

  • 13. Data: 2010-12-16 09:40:12
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Teleobiektywy to w tym przypadku mrzonki.

    No jasne, ale to nie wina producenta, ze ktos chce
    do Zorki doczepic Rubinara i robic tym fotki z reki ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 14. Data: 2010-12-16 09:47:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-12-16 09:44, kurdybanek pisze:

    > I tak zrobi się "strzała Wilhelma Tella" z takiego zestawu na statywie, ze
    > względu na wibracje o dłuższych czasach można zapomnieć.

    No patrz, a mój nie zapomniał jakoś...

    > Tym bardziej w takim ciężkim zestawie i bez uchwytu statywowego.

    No i?

    > Niestety, gadżeciarstwo (m43) kosztuje... Nie tylko pieniądze.

    Ale zazdrość Ci, że nie stać Cię na aparacik dla kaprysu? :)

    Tu masz pstryki z tego czegoś, z których część podobno nie ma prawa
    istnieć (setka górnych):
    http://tapety.grejt.pl/

    --
    pozdrawia Adam
    /piękne chwile w życiu? - tak się zmęczyć, żeby nie mieć ochoty na seks/

  • 15. Data: 2010-12-16 09:59:43
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > Ale zazdrość Ci, że nie stać Cię na aparacik dla kaprysu? :)

    No comment

    > Tu masz pstryki z tego czegoś, z których część podobno nie ma prawa
    > istnieć (setka górnych):
    > http://tapety.grejt.pl/

    I co z tego ma wynikać? Nieczego nie wnoszą do dyskusji. Nikt się nie dowie
    z nich w jaki sposób były robione.

  • 16. Data: 2010-12-16 10:54:39
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-12-16 10:59, kurdybanek pisze:

    > I co z tego ma wynikać? Nieczego nie wnoszą do dyskusji. Nikt się nie dowie
    > z nich w jaki sposób były robione.

    Penem, z ręki, sporo przy 150mm.
    Jak by nie było na temat, to bym tu nie wrzucał.

    --
    pozdrawia Adam
    /nie każdy cieć to cieć, nie każdy prezydent to prezydent.../

  • 17. Data: 2010-12-16 13:05:13
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 16 Dec 2010 10:13:37 +0100, kurdybanek wrote:
    > Owszem, z jednym nale?nikiem "przyspawanym" na sta?e. Teleobiektywy to w tym
    > przypadku mrzonki.

    Pół wakacji przelatałem z FD100/2 przypiętym do Pena. Całe szczeście
    wtedy jeszcze nie wiedziałem, że błądzę ;)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 18. Data: 2010-12-16 13:07:06
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 16 Dec 2010 09:44:25 +0100, kurdybanek wrote:

    > I tak zrobi si? "strza?a Wilhelma Tella" z takiego zestawu na statywie, ze
    > wzgl?du na wibracje o d?u?szych czasach mo?na zapomnie?.

    Teoretyzujesz, prawda?

  • 19. Data: 2010-12-16 13:10:58
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 16 Dec 2010 09:17:35 +0100, Marek wrote:
    > Po prostu chcia?bym mie? mozliwo?? wi?kszego zooma. Obiektyw do PENa
    > kosztuje oko?o 2-3tys. My?la?em o adapterze i jakim? starszym u?ywanym
    > zoomie z manualnym fokusem powiedzmy do 500 z?.

    W tym wątku padła rada nabycia 50ki i jakiegos 135. Było tego sporo,
    powinno byc tanie. Myślę, ze to jest dobry pomysł.
    (Ze mylisz tele z zoomem, to juz wiesz? :))

    > Nie wiem tylko w jaki sysem wchodzi? czyli jaki adapter kupi? na mikro 4/3.

    Kup sobie via ebay gdzies w chinach, w 30-50zl zamkniesz wiekszosc
    adapterow na u4/3.

  • 20. Data: 2010-12-16 13:46:19
    Od: "Marek" <e...@i...pl>

    > Ewenualnie powiedz nam do czego tego "zuma" potrzebujesz.
    > Bedzie latwiej doradzic.
    >
    > pozdrawiam,
    > Vituniu.
    >
    > PS:
    > Dla mnie np. sensowniejsze byloby zapiecie tam 50/1.7
    > jako szkla portretowego i 135/2.8 jako teleobiektywu
    > "do ptaszkow, kotkow i innych gadow"

    Dzieki za radę z przybliżeniem !

    Myślałem o detalach architektury, które mnie zachwycą. Widoki górskie,
    zwierzaki (jak zdąże z ustawieniami :-), sąsiadka z przeciwka, samoloty.
    Zdaję sobie sprawę, że statyw będzie potrzebny. Normalnie bym sobie
    powiększał w Szopie ale szumy sa za duże.

    Ogólnie czy do PENa warto inwestować i uczyć się fotografii czy traktować go
    jak głuptaka i kupić zachwalany D90 ? Tyle, że nie bardzo widzę różnice D90,
    D5000, D3000 a i PEN ma podobna matrycę i możliwości ustawień. Uważam, że w
    aparatach cyfrowych lustro nie jest potrzebne dla kogoś kto i tak patrzy na
    monitor i nie wpływa to na jakość zdjęć. Może się myliłem i wydałem 2tyś na
    PENa w błoto :-(