    From: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prosty układ: Analogówka vs Cyfrówka
    Date: Mon, 15 Jun 2009 14:06:49 -0700 (PDT)

    On Jun 15, 7:14 pm, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > A może poprzedni wniosek został źle sformułowany? Może ogniwom szkodzi
    > nie tyle *rozładowanie* poniżej pewnego napięcia, co *rozładowywanie*
    > w dalszym ciągu takiego częściowo rozładowanego ogniwa?

    A jaka roznica? To nie jest proces, ktory zaczyna sie od jakiejs
    bardzo ostrej granicy identycznej dla wszystkich.

    > I to tylko
    > w warunkach, jakie są w latającym modelu, czyli dojenie prądu na maksa.

    ni dudu, tak samo zdychaja nie zylowane pakiety, jak sie je rozladuje
    za gleboko. Tyle, ze przy malo zylowanych pakietach nie widac tak
    bardzo wzrostu Rin, wiec nie rzuca sie az tak w oczy, poza tym malo
    zylowane pakiety laduje sie sila rzeczy rzadziej i liczba cykli leci
    wolniej...

    Rzuc okiem tutaj:
    http://img13.imageshack.us/img13/8965/lipodischarge.
    jpg
    To jest krzywa rozladowania pakietu 3s 2300mAh (oficjalnie) pradem
    0.5A. Sam ja zdjalem, wiec nie ma tam kantu. Pakiet ma za soba jakies
    20 cykli po 1.5Ah + jeden glebszy, zostalo mu cos 2200mAh pojemnosci
    przy rozladowaniu do 3V. Jedna cela jest mocniejsza i ma jakies 2300.
    Krzyzykiem kursora zaznaczylem punkt, gdzie z akku wyciagnieto
    2000mAh, czyli okolo 80%. Jak widac zaczyna sie tam kolano, po ktorym
    napiecie leci w dol i zeby utrzymac moc trzeba zrec wiecej i wiecej
    pradu. Co dokladnie sie w baterii dzieje, to musisz sam zgadnac, ale
    doswiadczenie wskazuje, ze wjezdzanie na to kolano skraca zycie
    akumulatorom znacznie.

    Przy tym te cele akurat maja pod obciazeniem 0.5A tyle samo, co bez -
    je wolno rozladowywac 50A ciaglego, 80A szczytowo, znaczy, podane
    napiecia sa tak jakby bez obciazenia.

    Marek