  • Data: 2015-11-17 15:08:54
    Temat: Re: Prosty klon PicKit2 i procesory PIC32
    Od: Waldek Hebisch <h...@a...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Bia?y <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie. Mam tutaj na tapecie przyklad: potrzebuje 1 instrukcj? na 1 clock i
    > hiper szybkie GPIO bez du?ych oblicze?. AVR to daje. Taktowany 3x
    > szybciej ARM nie ... Taktowany 10x szybciej ARM kosztuje maj?tek i ma
    > footprint wielko?ci 10ciu AVR?w. I pewno wolniejsze GPIO ;)

    Mozesz to rozwinac? Czytajac datasheety widze ze instrucje obslugujace
    GPIO w ARM maja sie wykonac w 1 takcie procesora (chyba ze GPIO jest
    podwieszone do szyny z wolniejszym zegarem, ale to w modelach majaczych
    szybszy zeger). Dla STM32F10xx datasheet podaje ze GPIO przelacza do
    18 MHz, to duzo mniej niz maksymalny zegar, ale porownywalne z
    AVR przy 18 MHz zegarze. Do tego w praktyce dane do GPIO trzeba
    jakos wyprodukowac, a z odzcztanymi danymi cos zrobic. Wiec
    wyglada ze gdzis polowa czestoci zegara to maksimum na GPIO.
    Wiec taki STM32F10xx powinien wygrac z AVR gdzies do 36 MHz.

    Dla LM4F120H5QR (marketing zmienil numer na TM... ale o ile
    wiem parametry maja byc te same) Ti podaje o GPIO:

    : Fast toggle capable of a change every clock cycle for ports on AHB, every
    : two clock cycles for ports on APB

    przy 80 MHz to wyglada duzo lepiej niz AVR. Fakt ze to drozszy
    model, ale nie najwysza polka.

    Co przegapilem?

    > Dla pr?dko?ci. ARMy sa wolniejsze ni? si? wydaje po MHz. Ogolnie im
    > szybszy procesor w MHz tym wolniejsze GPIO ;) Taka obserwacja, nie
    > zawsze trze?wa.

    No, jak chcesz naprawde szybkie CPU to sie wstawia bufory na IO,
    a wtedy sa dodatkoww opoznienia w porownaniu z CPU ktore ma
    wolniejszy zeger i nie buforuje IO...

    --
    Waldek Hebisch