  • Data: 2015-11-17 20:32:41
    Temat: Re: Prosty klon PicKit2 i procesory PIC32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-11-17 15:08, Waldek Hebisch wrote:
    > Mozesz to rozwinac?

    Mam trywialne zagadnienie, musze wyprodukować jak najszybciej zmiany na
    magistrali adresowej Z80, ale za pomocą AVR. To znaczy że musze jak
    najszybciej wypychać rejestry na porty tak aby zaemulować odpowiedź
    jakiegoś urządzenia albo pobrać z niej dane. Nie pytaj po co, retro jako
    hobby :)

    Dane są gotowe w rejestrach, chodzi o ich wypychanie jak najszybciej i w
    precyzyjnych momentach.

    > Czytajac datasheety widze ze instrucje obslugujace
    > GPIO w ARM maja sie wykonac w 1 takcie procesora (chyba ze GPIO jest
    > podwieszone do szyny z wolniejszym zegarem, ale to w modelach majaczych
    > szybszy zeger).

    Problemem jest fakt że w ARM kod wykonywany z Flash jest wolniejszy niż
    wykonywany z RAM. Efektem czego SAM7 poganiany zegarem 60MHz przegrywał
    z AVRem poganianym 20MHz. Byłem tym bardzo zdziwiony do czasu aż nie
    doczytałem że Flash ma absurdalnie duże waitstates. W obu wypadkach było
    mov 0,port; mov 1,port; jump again; Oczywiście mogę przenieść kod do RAM
    i już, ale wtedy okrakiem staje prędkośc GPIO w SAM7. I tak się
    oduczyłem patrzeć na MHz.

    Dla STM32F10xx datasheet podaje ze GPIO przelacza do
    > 18 MHz

    Tak, GPIO jest również powolne w dużych procesorach z przyczyn niejasnych.

    > wyglada ze gdzis polowa czestoci zegara to maksimum na GPIO.
    > Wiec taki STM32F10xx powinien wygrac z AVR gdzies do 36 MHz.

    W moim projekcie jak zauważyleś wyżej potrzeba jest również 5V :) Miałem
    nadzieje na dsPIC33, ale okazało się ze tam zegar dzielony jest dalej
    przez 4 więc nic nie zyskam.

    > Dla LM4F120H5QR (marketing zmienil numer na TM... ale o ile
    > wiem parametry maja byc te same) Ti podaje o GPIO:
    >
    > : Fast toggle capable of a change every clock cycle for ports on AHB, every
    > : two clock cycles for ports on APB
    >
    > przy 80 MHz to wyglada duzo lepiej niz AVR. Fakt ze to drozszy
    > model, ale nie najwysza polka.
    > Co przegapilem?

    Nic. Do wyboru jest wiele szybkich cpu, ale niektórych nie ma sensu do
    zabawy z różnych względów brac: albo 3.3V, albo obudowa z miliardem
    nózek, albo 7 napięć zasilających, itd.

    > No, jak chcesz naprawde szybkie CPU

    Nie, nie chce. Chce odpowiednie narzedzie do problemu. Wydaje się że PIC
    się nie sprawdzi a AVR tak.