  • Data: 2015-11-14 13:42:24
    Temat: Re: Prosty klon PicKit2 i procesory PIC32
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 14 Nov 2015 00:35:52 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > W sieci można znaleźć sporo projektów prostych i tanich
    programatorów
    > opartych na PicKit2. Większość z nich posiada kilka uproszczeń w
    > stosunku do oryginału. Powszechny jest np. brak możliwości
    ustawienia
    > napięcia na Vdd - zawsze będzie tam podawane 5V.
    > Pomimo tego w wieli opisach jest mowa, że taki programator ma
    obsługiwać
    > procesory PIC32, które nie pracują na napięciu 5V (zgodnie z
    > dokumentacją max. 3,6V).
    > Na taką informację można trafić chociażby tu:
    > http://allegro.pl/i5702702735.html
> [...]

    Pickit2 oryginalnie programuje układy 3.3V napięciem 3.3V, zresztą ma
    na pokładzie mikro przetwornicę więc może generować dowolne napięcie
    Vdd z zakresu 2-5V oraz Vpp aż do 12V. Z reguły napięcie określane
    jest automatycznie przez model układu jaki chcemy zaprogramować,
    soft programujący np. pk2cmd posiada bazę układów stąd zna ich
    parametry i odpowiednio steruje firmwarem w pickit2. Można też
    ustawiać inne napiecie ustawiając odpowiednią opcję w sofcie
    programującym.
    Jeśli chodzi o klony pickit2 to jeśli są wykonywane ze schematu
    pickit2 jaki udostępnia Microchip i mają wgrany firmware do pickit2
    (oryginalny) to praktycznie niczym się nie różnią od oryginału.
    Pickit2 może mieć problem z pewnymi układami wydanymi później,
    dotyczy to nowych układów mid range z rodziny 16f, nowych 18F oraz
    nowych pic32. O ile w przypadku 16F nie ma co żałować bo są to układy
    dla masochistów to układy 18F można zaprogramować po aktualizacji
    bazy układów softu programującego.

    W przypadku pic32 powstał otwarty akternatywny soft napisany przez
    tego gościa od retrobsd, soft nazywa się pic32prog i programuje
    wszystkie pic32 nawet te nowe, które nie są wspierane przez
    oryginalny soft od Microchipa.

    Oczywiście można kupić pickit3, ale oplnie o nim dosadnie wyraził
    bloger Dave (eevblog):

    http://www.youtube.com/watch?v=LjfIS65mwn8

    Po czym Microchip odpowiedział mu tym filmem :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=3YUvlrVlNao

    --
    Marek