  • 1. Data: 2010-12-15 21:46:08
    Temat: Prostownik z rozruchem
    Od: "Jarek Wójtowicz" <j...@g...pl>

    Witajcie panowie

    Chciałem się zaopatrzyć w prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych i
    po zajrzeniu na Allegro wpadły mi w oko prostowniki z opcją rozruchu 75A.
    Tak się zastanawiam, czy podłączenie czegoś takiego do nowoczesnego auta
    wyposażonego w komputer i różne systemy elektroniczne nie zrobi samochodowi i
    elektronice kuku?

    Bo może lepiej byłoby zainwestować w taką przenośną baterię jak ta:

    http://allegro.pl/niemiecki-starter-urzadzenie-rozru
    chowe-kompresor-
    i1361284473.html

    czy coś podobnego.
    Ma toto 17Ah więc w jakiś sposób mogłoby ew. wspomóc mój 75Ah akumulator w
    samochodzie... Minus tego ustrojstwa jest taki, że prostownika nie zastąpi.

    J.

  • 2. Data: 2010-12-16 00:20:08
    Temat: Re: Prostownik z rozruchem
    Od: scob <9...@t...pl>

    W dniu 2010-12-15 21:46, Jarek Wójtowicz pisze:
> [...]
    > samochodzie... Minus tego ustrojstwa jest taki, że prostownika nie zastąpi.

    Ale to 17Ah to jest napisane w środku na takiej bateryjce od MZ-ki..
    może i ma. Ja używam tego do zasilania przenośnego videoradaru ;)
    Plus taki, że podładujesz sobie toto w czasie jazdy - z gniazda zapalniczki.

    Z kolei 75A prądu to jest jakieś.. 1/2? prądu potrzebnego rozrusznikowi
    - o ile rzeczywiście ów prostownik tyle daje..

    A fakt pozostanie faktem - że nic nie zastąpi sprawnego alternatora,
    zdrowego akumulatora i czystych klem...

    --
    Scob

  • 3. Data: 2010-12-16 01:12:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 15 Gru, 21:46, "Jarek Wójtowicz"
    > Bo mo e lepiej by oby zainwestowa w tak przeno n bateri jak ta:
    >
    > http://allegro.pl/niemiecki-starter-urzadzenie-rozru
    chowe-kompresor-
    > i1361284473.html
    >
    > czy co podobnego.
    > Ma toto 17Ah wi c w jaki spos b mog oby ew. wspom c m j 75Ah akumulator w
    > samochodzie... Minus tego ustrojstwa jest taki, e prostownika nie zast pi.

    Pomijajac juz kwiatki typu "Moc wyjściowa: 500A"... to
    po pierwsze w jakim celu chcesz to kupic?
    Masz problemy z niedoladowanym aku? Jezdzisz na krotkich dystansach?
    Bo jesli masz sprawny akumulator i system ladowania i uzytkujesz
    samochod "normalnie" toto nigdy sie nie przyda, a jak juz bedzie
    potrzebne, to sie okaze, ze jest rozladowane ;) (aku nalezy ladowac
    przynajmniej raz na kwartal...)

    Prostownik ze wspomaganiem odpalania do uzytku prywatnego rowniez jest
    bez sensu... jak juz padnie Ci aku, to zazwyczaj wystarcza podladowac
    go 15-30minut i samochod odpali... a zdarza sie to raz na ~5lat
    (chyba, ze jestes taksowkarzem lub zapominasz wylaczyc jakies radio/
    swiatla dosc czesto :) )

    WS

  • 4. Data: 2010-12-16 01:51:03
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-12-16 00:20, scob pisze:

    > A fakt pozostanie faktem - że nic nie zastąpi sprawnego alternatora,
    > zdrowego akumulatora i czystych klem...

    I sprawnego rozrusznika z nowymi tulejkami, który aż świszczy, a nie
    wolno kręci.

  • 5. Data: 2010-12-16 11:57:04
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Jarek Wójtowicz wrote:

> [...]
    > Ma toto 17Ah więc w jakiś sposób mogłoby ew. wspomóc mój 75Ah
    > akumulator w samochodzie... Minus tego ustrojstwa jest taki, że

    Sam opis tego urządzenia budzi pewne wątpliwości.
    Oni tam zmieścili pompkę co daje 18 atmosfer? To albo pompowanie
    jednego koła zajmie 3 godziny, albo te 18 atmosfer można między bajki
    włożyć. I najprawdopodobniej resztę parametrów też...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2010-12-16 12:43:42
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Thu, 16 Dec 2010 11:57:04 +0100, Massai <t...@w...pl> wrote:

> [...]
    > jednego koła zajmie 3 godziny, albo te 18 atmosfer można między bajki
    > włożyć. I najprawdopodobniej resztę parametrów też...

    Mam takie coś. Manometr faktycznie kończy się na 18 barów, ale ile
    konkretnie kompresor daje, to nie sprawdzałem - do 3.2 pompuje bez
    problemu. Grzeje się przy tymi, producent zaleca korzystać max.
    10 minut i dać wystygnąć.

    "Wbudowana lampla LED" to jakaś nowa technologia musi być, bo żarnik
    widać w bańce ;-)

    Jeśli chodzi o wspomaganie rozruchu, to po prostu trzyma się go w cieple
    i na ładowaniu w domu. Wtedy może faktycznie mieć 17Ah i wspomóc przy
    problemach rozruchówkę - ale sam nie ma szans szarpnąć silnikiem. Kable
    ma całkiem przyzwoite.

    Prądu wystarcza na 2-3 zakręcenia trzylitrowym dieslem.

    Najbardziej przydatny (dla mnie) ficzer to wyjście zapalniczkowe. Zwykle
    bowiem zasila sobie oświetlenie do pleneru, odkurzacz samochodowy, czy
    inne duperele.

    Oczywiście "niemiecki" - ??? :-)

    A, w marketach taniej widziałem niż na tej aukcji, za 150-160 można kupić.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 7. Data: 2010-12-16 13:06:52
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Mariusz Chwalba wrote:

> [...]
    > konkretnie kompresor daje, to nie sprawdzałem - do 3.2 pompuje bez
    > problemu. Grzeje się przy tymi, producent zaleca korzystać max.

    Sporo pompek samochodowych noname ma problem żeby koło rowerowe
    napompować ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 8. Data: 2010-12-16 13:17:08
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Thu, 16 Dec 2010 13:06:52 +0100, Massai <t...@w...pl> wrote:

> [...]
    [...]
    > Sporo pompek samochodowych noname ma problem żeby koło rowerowe
    > napompować ;-)

    Rowerowego nie próbowałem, ale samochodowe daje radę :P

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 9. Data: 2010-12-16 14:52:26
    Od: kan <k...@o...pl>

    On 2010-12-15 21:46, Jarek Wójtowicz wrote:
> [...]
    > samochodzie... Minus tego ustrojstwa jest taki, że prostownika nie zastąpi.

    Nie zrobi żadnego kuku, przenośne baterie dodatkowo mają taką wadę że
    jak będzie potrzebna to się okaże że jest rozładowana....

    --
    Pozdrawiam,
    kan

  • 10. Data: 2010-12-16 23:53:15
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Jarek Wójtowicz" <j...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ieb9eg$pdt$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Ma toto 17Ah więc w jakiś sposób mogłoby ew. wspomóc mój 75Ah akumulator
    > w samochodzie... Minus tego ustrojstwa jest taki, że prostownika nie

    Te startery wysiadaja po pol roku nieuzywania...
    Mam prostownik z funkcja startu 120 A. To ustrojstwo najpierw podaje
    kilkadziesiat amper na aku przez kilka sekund a nastepnie, podczas rozruchu,
    wspomaga go.

    Generalnie radzi sobie w przypadku silnikow benzynowych. Z dieslami ma juz
    niemaly problem.

    --
    Picasso