eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaProstownik rozruchowy ze spawarki.Re: Prostownik rozruchowy ze spawarki.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!news-out1.kabelfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nntp.kabelfoon.nl!198.
    186.194.249.MISMATCH!transit3.readnews.com!news-out.readnews.com!news-xxxfer.re
    adnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt
    -exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-
    mail
    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Prostownik rozruchowy ze spawarki.
    Date: Sun, 14 Mar 2010 22:01:30 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 30
    Message-ID: <hnjjjk$5k3$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hn93cv$7di$1@news.interia.pl> <hna7t4$ee3$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hnbji0$8ep$1@news.onet.pl> <j...@4...com>
    <hnf3dk$7qb$1@news.onet.pl> <9...@4...com>
    <hnh1p0$mvt$1@news.onet.pl> <2...@4...com>
    <hnhbvp$d2d$1@news.onet.pl> <2...@4...com>
    <hnivo8$ern$1@news.onet.pl> <n...@4...com>
    <hnj11d$hcp$1@news.onet.pl> <o...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: dlugi.drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1268601268 5763 83.18.31.34 (14 Mar 2010 21:14:28
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 14 Mar 2010 21:14:28 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.8) Gecko/20100227
    Thunderbird/3.0.3
    In-Reply-To: <o...@4...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:26262
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-03-14 18:14, J.F. pisze:
    >> Na postoju na wolnych obrotach zimny silnik tez bierze dużo dużo więcej
    >> paliwa niż gorący.
    Współcześnie - nie "bierze" tylko "ma wciskane" przez sterowanie
    wtryskami i momentem zapłonu by
    1) utrzymać parametry pracy zimnego silnika (by jechał sensownie, z
    mniejszą mocą ale bez czkawki, więc modyfikuje się kąt zapłonu i skład
    mieszanki)
    2) szybko go rozgrzać do temperatury nominalnej
    3) utrzymać podwyższone obroty jałowe (lepsze ładowanie, by odzyskać
    stracony prąd na rozruch, lepsze rozprowadzanie oleju itd).

    W czasach "gaźnikowych" te funkcje pełniło "ssanie", dające dodatkowy
    przepływ "bokiem" dookoła przepustnicy (by podnieść obroty), przeważnie
    z własną dyszą paliwową oraz własną rurką emulsyjną (by zmodyfikować
    mieszankę). A i tak czkawka i lekki brak mocy był upierdliwy, bo zapłonu
    nic nie modyfikowało.

    > Trzeba by sprawdzic jak to obecnie wyglada, moze ktos ma odpowiedni
    > komputerek.
    silnik benzynowy 3.0 v6, "na luzie" - przy -25'C odpalony pobiera
    ~7L/godzinę, i dość szybko (dosłownie w oczach, może przez 2 minuty)
    spada do ~2L/godzinę (gdzie latem ten sam silnik pobiera luzem około
    1.4-1.8L/h zależnie od obciążenia sprężarki klimatyzacji, wspomagania,
    elektryki itd)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: