-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
nv.de!news-out1.kabelfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nntp.kabelfoon.nl!198.
186.194.249.MISMATCH!transit3.readnews.com!news-out.readnews.com!news-xxxfer.re
adnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt
-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-
mail
From: BartekK <s...@N...org>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Prostownik rozruchowy ze spawarki.
Date: Sun, 14 Mar 2010 22:01:30 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 30
Message-ID: <hnjjjk$5k3$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hn93cv$7di$1@news.interia.pl> <hna7t4$ee3$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hnbji0$8ep$1@news.onet.pl> <j...@4...com>
<hnf3dk$7qb$1@news.onet.pl> <9...@4...com>
<hnh1p0$mvt$1@news.onet.pl> <2...@4...com>
<hnhbvp$d2d$1@news.onet.pl> <2...@4...com>
<hnivo8$ern$1@news.onet.pl> <n...@4...com>
<hnj11d$hcp$1@news.onet.pl> <o...@4...com>
NNTP-Posting-Host: dlugi.drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1268601268 5763 83.18.31.34 (14 Mar 2010 21:14:28
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 14 Mar 2010 21:14:28 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.8) Gecko/20100227
Thunderbird/3.0.3
In-Reply-To: <o...@4...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:26262
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-03-14 18:14, J.F. pisze:
>> Na postoju na wolnych obrotach zimny silnik tez bierze dużo dużo więcej
>> paliwa niż gorący.
Współcześnie - nie "bierze" tylko "ma wciskane" przez sterowanie
wtryskami i momentem zapłonu by
1) utrzymać parametry pracy zimnego silnika (by jechał sensownie, z
mniejszą mocą ale bez czkawki, więc modyfikuje się kąt zapłonu i skład
mieszanki)
2) szybko go rozgrzać do temperatury nominalnej
3) utrzymać podwyższone obroty jałowe (lepsze ładowanie, by odzyskać
stracony prąd na rozruch, lepsze rozprowadzanie oleju itd).
W czasach "gaźnikowych" te funkcje pełniło "ssanie", dające dodatkowy
przepływ "bokiem" dookoła przepustnicy (by podnieść obroty), przeważnie
z własną dyszą paliwową oraz własną rurką emulsyjną (by zmodyfikować
mieszankę). A i tak czkawka i lekki brak mocy był upierdliwy, bo zapłonu
nic nie modyfikowało.
> Trzeba by sprawdzic jak to obecnie wyglada, moze ktos ma odpowiedni
> komputerek.
silnik benzynowy 3.0 v6, "na luzie" - przy -25'C odpalony pobiera
~7L/godzinę, i dość szybko (dosłownie w oczach, może przez 2 minuty)
spada do ~2L/godzinę (gdzie latem ten sam silnik pobiera luzem około
1.4-1.8L/h zależnie od obciążenia sprężarki klimatyzacji, wspomagania,
elektryki itd)
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
- dokładne poziomowanie
- Kije trekkingowe tuning
- Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- Stojak do wiertarki
- Działanie naczynia wyrównawczego
- Przenośny zbiornik ciśnieniowy
- Mały kogenerator gazowy
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
Najnowsze wątki
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-09-13 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-09-13 Zabrze => Projektant/Expert PHP Laravel (e-commerce) <=
- 2024-09-13 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-09-13 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-09-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-09-13 Warszawa => Senior IT Project Manager <=