  • Data: 2011-11-10 18:18:35
    Temat: Re: Proste jezyki kwerendowania
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-10 18:49, A.L. pisze:
    > http://www.ijcsi.org/papers/IJCSI-8-2-600-608.pdf
    > http://www.cosc.canterbury.ac.nz/research/reports/Ho
    nsReps/1999/hons_9904.pdf
    > http://turing.cs.washington.edu/papers/nli-iui03.pdf
    >

    > Plizzzz. Nie odkrywaj kola. Pogogluj na "natural language interface to
    > SQL" i cos podobnego

    Dzięki za linki, już rzuciłem i jeszcze dłużej przeczytam. Zwrócę jednak
    uwagę na "drobne" róznice bo art pochodzą z ok 2000.

    a) Nie jesteśmy w środowisku uniwersyteckim (gdzie mimo bezstresowości
    nauki, jeszcze nie zaniknęła umiejętność wyszukiwania np. książek)
    W l. 1980-tych student kierunku 'zaganianie, wyganianie i język
    rosyjski' miał zajęcia bilioteczne, uczyli go jak systematycznie ma
    sobie książkę znaleźć.
    b) wśród milionów użytkowników komputerów nastąpił straszliwy zjazd
    ŚREDNIEGO poziomu sensownego używania IT. Ani moja wina, ani twoja, ale
    jak już przeglądarki są bez adresu URL - tylko w wyszukiwarką, to o
    czymś świadczy. Umiejętność klasyfikowania informacji jest de facto
    żadna. Na naszych oczach zaczyna umierać oznaczanie przez 'tag'-i, co
    miało być zbawienne, obecnie coraz częściej są one nadawanie
    półautomatycznie, bez refleksji żywego użytkownika - a wtedy ich wartość
    dramatycznie spada.
    c) są w r 2011 pewne de facto standardy (nie dyskutuję dobre czy złe),
    ale w funkcjonalności tego rodzaju nie da się od tego zupełnie uciec.
    Można podchwycić podstawowy sposób kontaktu, i na nim zbudować.

    Z drugiej strony mój mechanizm nie będzie "śmietnikogrzebcą" jak
    popularna wyszukiwarka, będzie działał na informacji częściowo
    sklasyfikowanej.