  • Data: 2011-11-13 18:32:14
    Temat: Re: Proste jezyki kwerendowania
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-13 18:52, Edek pisze:

    > Lekko OT: to jest niesamowite.
    Dzięki za głos rozsądku lub "rozsądku" ...
    jestem dość krytyczny do nowych słówek i modnych skrótowców, ale
    niekiedy wyczytam tam coś rozsądnego.

    Coś, co stoi za "semantycznością" msz jest w tej niestety odchodzącej
    części IT, pracy z informacją skawntyfikowaną, sklasyfikowaną. Osobiście
    bym z tym sympatyzował, ale miliony (miliardy?) ludzi nie potrafią tak
    podejść do informacji, danych. WYSIWYG jest "szczytem techniki".
    Pytanie, czy jest ta "mniejszość" która chce ("by" chciała), jak by
    chciała (jaki syntax kwerend) i co by chciała. Jeśli wejdę w psychikę,
    wczuję się z takiego statystycznego nieco zaawansowanego użytkownika
    będzie lepiej, niż gdy go będę gwałcił do czegoś mu obcego.

    Konkretnie w tym projekcie, niektóre podsystemy będę miały dość dobrze
    sklasyfikowaną informację (np. relacyjne bd), ale inne mniej (lub wcale:
    zaledwie data i autor jednostki informacji), a wyszukiwarkę bym w
    maksymalnym stopniu dać wspólną, ma to chodzić w jednakowym look & feel,
    (oraz jak już było, pogodzić blondynkę i zaawansowanego użytkownika).