  • Data: 2012-08-08 14:01:55
    Temat: Re: Prośba pilna o ocenę zestawu
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-08-08 01:27, Przemysław Ryk wrote:
    [.....]
    > Niech mnie ktoś poprawi, jeżeli się mylę, ale:
    > - zgodność z HDCP na cyfrowych połączeniach (czy to DVI-D, czy HDMI, czy
    > chyba DisplayPort) jest możliwością, a nie obowiązkiem
    DP ver. 1.0 *opcjonalnie* wspiera swój własny system zabezpieczania
    treści DPCP, a od ver. 1.1 jako *opcję* wspiera też HDCP. Prawdopodobnie
    jest to związane z tym, że implementacja DPCP i/lub HDCP w urządzeniu
    wymaga dodatkowej licencji a więc pewnie i kasy. Z drugiej strony DP
    "celuje" w branżę komputerową, a komputerów nie używa się raczej do
    odtwarzania nagrań AV. W przypadku HDMI HDCP było chyba kiedyś opcją ale
    teraz jest de facto wymagane, tzn. AFAIK aby producent mógł sobie bez
    naruszania licencji namalować logo HDMI na urządzeniu to owo urządzenie
    musi wspierać też HDCP. Nie wie jak wygląda sprawa HDCP w przypadku DVI,
    ale wszystko wskazuje na to, że jest to opcja. Zresztą na dobrą sprawę
    nie ma to większego znaczenia ponieważ DVI razem z analog VGA wkrótce
    umrze ponieważ kilku(nastu) dużych graczy na rynku komputerowym doszło
    do porozumienia i zdaje się już 2013 mają zaprzestać używania tych
    interfejsów. Zostanie tylko DP (i może Thunderbolt jak się przyjmie) do
    komputerów i HDMI do audio-video.

    > - nie wiem, czy wymóg nie idzie od ,,drugiej strony" - czyli wrzucasz do
    > odwarzacza materiał, który HDCP wymaga i nagle jest problem.
    Tak, zdaje się, że z tej strony też idzie wymóg. Przy czym jest on
    raczej zwrócony w kierunku urządzeń AV jako że ich przeznaczeniem jest
    właśnie odtwarzanie treści AV. Komputerów jednak używa się głównie do
    pracy typu rzeźbienie w Wordzie/Excelu, jakimś IDE czy też jakimś CADzie
    a nie do odtwarzania chronionych treści. NB. AFAIK dostawca treści może
    wybrać czy użytkownik zobaczy "blank screen" czy też obraz gorszej
    jakości jeśli ów uzytkownik będzie próbował odtworzyć tą treść na
    urządzeniu nie wspierającym HDCP/DPCP.