  • Data: 2012-08-08 16:28:17
    Temat: Re: Prośba pilna o ocenę zestawu
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 08 Aug 2012 14:01:55 +0200, JDX napisał(a):

> [...]
    > jest to związane z tym, że implementacja DPCP i/lub HDCP w urządzeniu
    > wymaga dodatkowej licencji a więc pewnie i kasy. Z drugiej strony DP
    > "celuje" w branżę komputerową, a komputerów nie używa się raczej do
    > odtwarzania nagrań AV. W przypadku HDMI HDCP było chyba kiedyś opcją ale
    > teraz jest de facto wymagane, tzn. AFAIK aby producent mógł sobie bez
    > naruszania licencji namalować logo HDMI na urządzeniu to owo urządzenie
    > musi wspierać też HDCP. Nie wie jak wygląda sprawa HDCP w przypadku DVI,
    > ale wszystko wskazuje na to, że jest to opcja.

    Od pewnego czasu - AFAIR dobrych 3 lat - w przypadku np. monitorów EIZO, z
    którymi miałem styczność codziennie, opcja zgodności z HDCP na złączu DVI po
    prostu się pojawiła i jest.

    > Zresztą na dobrą sprawę nie ma to większego znaczenia ponieważ DVI razem z
    > analog VGA wkrótce umrze ponieważ kilku(nastu) dużych graczy na rynku
    > komputerowym doszło do porozumienia i zdaje się już 2013 mają zaprzestać
    > używania tych interfejsów. Zostanie tylko DP (i może Thunderbolt jak się
    > przyjmie) do komputerów i HDMI do audio-video.

    Pożyjemy zobaczymy. Jak na razie w większości kart graficznych ze średniego
    segmentu masz jednak DVI × 2 lub DVI i HDMI (plus przejściówka), monitory
    też w dużej części DVI dalej udostępniają.

    Analogowy D-Sub to raczej domena monitorów z najtańszej półki, choć często
    jest też montowany obok DVI w średniej klasie urządzeń.

    > Tak, zdaje się, że z tej strony też idzie wymóg. Przy czym jest on
    > raczej zwrócony w kierunku urządzeń AV jako że ich przeznaczeniem jest
    > właśnie odtwarzanie treści AV. Komputerów jednak używa się głównie do
    > pracy typu rzeźbienie w Wordzie/Excelu, jakimś IDE czy też jakimś CADzie
    > a nie do odtwarzania chronionych treści. NB. AFAIK dostawca treści może
    > wybrać czy użytkownik zobaczy "blank screen" czy też obraz gorszej
    > jakości jeśli ów uzytkownik będzie próbował odtworzyć tą treść na
    > urządzeniu nie wspierającym HDCP/DPCP.

    Jednak wpływ tego rozwiązania na możliwości sterowania parametrami monitora
    pod kątem obróbki koloru jest IMVHO żaden. Tom01 - potwierdzisz? :D

    [ Z moim szczęściem do kobiet, prędzej znajdę chłopaka, niż dziewczynę... ]
    [ (demotywatory.pl) ]