  • Data: 2009-05-11 07:51:21
    Temat: Re: Prośba o zdanie nt wyceny
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    plexer napisal:
    > Piszę z prośbą o pomoc w wycenie usługi, a mianowicie: fotografowania
    > obiektów u klienta. Własny sprzęt (aparat, oświetlenie, tło), dojazd
    > do klienta. Czas fotografowania jakieś 2 godziny. Podczas sesji
    > samodzielne ustawianie, przestawianie nieraz ciężkich sprzętów
    > (pokazane na załączonym obrazku www.plexer.pl/foto.jpg). Dodatkowa
    > usługa ma polegać na
    > szparowaniu zdjęć - 10 sztuk i przygotowanie na potrzeby wydania
    > folderu ofertowego - .psd bez tła.
    > Jak w takiej sytuacji wycenić usługę. Może macie doświadczenia w
> [...]

    No to zrob sobie oszacowanie wstepne:
    1. dojazd: 1 zl/km + 30 zl/godz.
    2. robota bezposrednia: 50 zl/godz. + wypozyczenie sprzetu
    (tak wiem, ze masz wlasny, ale kalkuluj to tak, jakbys
    musial pozyczyc; Swiety Mikolaj tego ci nie sprawil)
    3. robota przy obrobce: 50 zl/godz.
    4. koszt uzycia Photoshopa musisz juz sobie sam skalkulowac;
    z faktu, ze nie wiesz, ile wycenic, wnioskuje, ze masz
    albo 'legalny inaczej', albo studencki.

    Powyzsze ceny oczywiscie netto. Dorzuc do sumy zbiorczej 10..15%,
    abys mial z czego schodzic. Klienci lubia miec zludzenie, ze cos
    utargowali. Branze i stawki mam inne, ale schemat kalkulacji
    wstepnej taki sam.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek