-
41. Data: 2012-04-11 21:51:24
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 11 Apr 2012 21:46:03 +0200, Yogi(n)
> Bo trzeba sięgnąć ręką pod siedzenie i pociągnąć
> taką wajchę, wtedy fotel się przesuwa ;-)
Ale ja w sumie lubię nogi mojej żony. Czasem tylko, raz w miesiacu,
ostatnio nawet rzadziej (bo już stary człowiek jestem) się plączą
niepotrzebne. :D
> W N. Sączu, multidealer.
Zbadam na jutro temat.
--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3*
-
42. Data: 2012-04-11 21:55:30
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:14het83pn5coz$.dlg@myjk.org...
> Wed, 11 Apr 2012 21:37:54 +0200, Yogi(n)
>
>> Klocki mają mniej więcej 1/3 oryginalnej grubości, przebieg mam o 2,5
>> tys.mniejszy, ale mój to 1,8 SB z 2008. Jeżdzę nim ok. 12-13 tys rocznie,
>> z
>> czego 5 tys. po mieście, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed
>> zimą,
>> albo na wiosnę.
>
> W M6 wymieniałem przednie pierwszy raz po 82tkm jazdy głównie po Wawie. ;)
> W Fabce, w zasadzie w identycznych warunkach, wytrzymały tylko 60 tkm.
W corolli po 86 od nowości, jak dotąd to mój rekord. Wcześniej w renówce
wymieniałem co 15-20 tys.
--
Yogi(n)
-
43. Data: 2012-04-11 21:58:35
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
Yogi(n) w <news:4f85dd9f$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>:
> Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
> news:120411.212240.pms.2691@int.dyndns.org.invalid..
.
>> Yogi(n) w <news:4f85d33e$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>:
>>> Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
>>> news:120411.204515.pms.2689@int.dyndns.org.invalid..
.
>>>> Yogi(n) w <news:4f85b853$0$1317$65785112@news.neostrada.pl>:
>>>>> Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-).
>>>>> Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyną)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^
>>>> To znaczy ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie są
>>>> wskazania komputerków na postoju po zaciągnięciu ręcznego, wciśnięciu
>>>> przycisku INFO i przełączeniu w tryb M średnich prędkości i spalania?
>>> Ja nie zwracam uwagi na spalanie pokazywane przez komputer,
>> Nie zwracasz też uwagi na zadane pytanie.
> Nie zwracam - może gdybyś grzeczniej pooprosił, to sprawdziłbym.
LOL - całe moje pytanie jest ciągle w cytatach -- jakich to grzeczności sie
spodziewałeś, co wg ciebie jest nie tak z pytaniem?
> Teraz mi się nawet nie chce.
Taaaa...
> >> Mierzone pod dystrybutorem - wiele razy, więc
>>> miarodajnie - u mnie miasto: 10,5 a w zimie nawet 12, w trasie 6,5 -
>>> 6,7 -
>>> bez autrostrady, 8,2 - gdy autostrada to ok. 70% całej trasy.
>> I możesz wiesz gdzie sobie cały ten powyższy pomiar wsadzić.
>> Ja tez potrafię jechać po autostradzie 70km/h i wlec się za ciężarówką
>> średnio 40km/h, tylko do tego nie jest potrzebny samochód z silnikiem o
>> mocy
>> rzędu 1KM na 10kg masy, wystarczy pewnie 1/3 tej mocy jak nie mniej
> Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeździłem wcześniej, autostradą w granicach
> 160 km/h, a zdarzało się kilkadziesiąt kilometrów przejechać 190 ;-)
> Wiesz zatem gdzie możesz sobie te przypuszczenia wsadzić.
Wiem, gdzie można Twoje bajki wsadzić, bo nie pokażesz wskazań komputerka :O
>> Pytałem nie bez kozery o średnie spalanie i średnią prędkość z licznika do
>> którego w miarę trudno sie dobrać.
>> I póki co nie podam wskazań z mojego, żeby niczego dodatkowo nie
>> sugerować...
> Nie podawaj, ja przestałem sie przejmować spalaniem jakieś 3 lata temu.
> Zwłaszcza cudzym.
Naprawdę? To skąd ten podkreślony ^^^^ powyżej -- przejmujesz się spalaniem
i to cudzym, jakbyś sie tego zapierał, twoje słowa świadczą o tym.
>> Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie
>> przednie klocki w Twoim prezentują i po jakim przebiegu?
> Klocki mają mniej więcej 1/3 oryginalnej grubości, przebieg mam o 2,5
> tys.mniejszy, ale mój to 1,8 SB z 2008. Jeżdzę nim ok. 12-13 tys rocznie, z
> czego 5 tys. po mieście, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed zimą,
> albo na wiosnę.
Moje mają zużycie w okolicach 1/3, a jeżdżę około 22kkm rocznie w tym 1/3 w
obszarach zabudowanych...
Bajaj dalej o spalaniu, powodzenia.
--
Tomasz Nycz
-
44. Data: 2012-04-11 22:06:43
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-04-11 21:55, Yogi(n) pisze:
(...)
> W corolli po 86 od nowości, jak dotąd to mój rekord. Wcześniej w renówce
> wymieniałem co 15-20 tys.
Co 15-20 to może w polonezie kiedyś wymieniałem. W Corolli pamiętam
- po prawie 200kkm szczęki z tyłu. Klocki z przodu były z raz pewnie
wymienione :)
-
45. Data: 2012-04-11 22:15:34
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 11 Apr 2012 21:44:15 +0200, 'Tom N'
>>> "rwie asfalt" [...] Tylko ten olej...
>> A właśnie, może kolega za długo go trzyma na niskich obrotach?
> I tak sie kończą opowieści o "niskim" spalaniu tego czy tamtego
Się przyczepiłeś do tego spalania -- ja pytałem w odniesieniu do DPF.
Niskie obroty + but = więcej sadzy = częste przepalanie DPF = dużo oleju w
oleju.
--
Pozdor Myjk
-
46. Data: 2012-04-11 22:46:13
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
Myjk w <news:m9xjqkgvi0mf.dlg@myjk.org>:
> Wed, 11 Apr 2012 21:44:15 +0200, 'Tom N'
>>>> "rwie asfalt" [...] Tylko ten olej...
>>> A właśnie, może kolega za długo go trzyma na niskich obrotach?
>> I tak sie kończą opowieści o "niskim" spalaniu tego czy tamtego
> Się przyczepiłeś do tego spalania -- ja pytałem w odniesieniu do DPF.
W odniesieniu do "rwania asfaltu" ;-)
"jako pasażer jeździłem z nim tylko po mieście,
ale niczego niezwyczajnego w jego stylu jazdy nie było."
--
Tomasz Nycz
-
47. Data: 2012-04-11 23:11:59
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
news:120411.215835.pms.2693@int.dyndns.org.invalid..
.
> Yogi(n) w <news:4f85dd9f$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>:
>
> LOL - całe moje pytanie jest ciągle w cytatach -- jakich to grzeczności
> sie
> spodziewałeś, co wg ciebie jest nie tak z pytaniem?
To zależy od standardów do jakich przywykłeś - ale o to nie do mnie miej
pretensje...
>> Teraz mi się nawet nie chce.
>
> Taaaa...
Mam iść specjalnie do auta, żeby zaspokoić ciekawość kogoś tak
niewychowanego? No nie....
>> Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeździłem wcześniej, autostradą w granicach
>> 160 km/h, a zdarzało się kilkadziesiąt kilometrów przejechać 190 ;-)
>> Wiesz zatem gdzie możesz sobie te przypuszczenia wsadzić.
>
> Wiem, gdzie można Twoje bajki wsadzić, bo nie pokażesz wskazań komputerka
> :O
Bajki? To znaczy to spalanie jest małe? To ile pali twój (nie, nie ile
pokazuje komputerek, ile wychodzi pod dystrybutorem)?
> Naprawdę? To skąd ten podkreślony ^^^^ powyżej -- przejmujesz się
> spalaniem
> i to cudzym, jakbyś sie tego zapierał, twoje słowa świadczą o tym.
Czytaj ze zrozumieniem. Nie napisałem że jest małe (spodziewałem sie
mniejszego), ale ponieważ po mieście jeżdżę rzadko (do pracy mam 18 minut
pieszo), a przebiegi mam niewielkie, na i z imprez wozi mnie zona swoim
autkiem, na przejażdżki dla przyjemności mam motor i rower - jednym słowem
zwisa mi czy lancer pali litr czy dwa więcej, niż chciałbym. Gdyby palił 5 w
mieście, to może używałbym go częściej. Jasne, czy nadal za trudne do
ogarnięcia?
>>> Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie
>>> przednie klocki w Twoim prezentują i po jakim przebiegu?
>
>> Klocki mają mniej więcej 1/3 oryginalnej grubości, przebieg mam o 2,5
>> tys.mniejszy, ale mój to 1,8 SB z 2008. Jeżdzę nim ok. 12-13 tys rocznie,
>> z
>> czego 5 tys. po mieście, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed
>> zimą,
>> albo na wiosnę.
>
> Moje mają zużycie w okolicach 1/3, a jeżdżę około 22kkm rocznie w tym 1/3
> w
> obszarach zabudowanych...
No i moje sa bardziej zużyte dlatego, że jeżdżą bardziej kapeluszniczo (40
km/h za ciężarówkami i 70 km/h po austostradzie). Litości....
> Bajaj dalej o spalaniu, powodzenia.
Z pewością mam zepsutu kalkulator albo dystrybutory kłamią na korzyść
klienta.... Ech...
--
Yogi(n)
-
48. Data: 2012-04-12 07:58:12
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2012-04-11 19:10, *Yogi(n)* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>> A że kolega robi krótkie dystanse to filtr nie może się oczyścić.
>>
>> Ja tak to widzę ;)
>
> Ale kolega praktycznie jeździ tylko w trasie.
Trasa trasie nierówna, a jak piszesz, że mu mało pali to pachnie mi to
emerycką jazda na kropelce, a taka jazda non stop tez nie pomaga w
wypalaniu filtra. Niech się przejedzie kilkadziesiąt kilometrów z
obrotami w okolicach 2,5 tyś. rpm i ponownie sprawdzi poziom oleju. I
niech pamięta, że w trasie trzeba przedmuchać układ wydechowy co jakiś czas.
Jeśli jednak się mylę co do jego stylu jazdy, to tak jak Ci już pisano
coś nie tak jest z układem napędowym.
Jeżdżę już drugim samochodem z DPF i nigdy podobnego problemu nie
miałem, a 50-60% mojego przebiegu to trasy po 7,5 km dom-praca po mieście.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
49. Data: 2012-04-12 08:00:36
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2012-04-11 19:17, *Yogi(n)* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
> Dopytuję się, bo nigdy diesla i DPFa nie miałem, ani podobnych
> problemów. Ja mam benzynową wersję tego auta, o identycznej pojemności,
> poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami.
To też masz coś zepsute... Nie ma bata, żeby sprawny silnik nie spalił
trochę oleju między przeglądami.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
50. Data: 2012-04-12 09:16:33
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>
Witam serdecznie.
Yogi\(n\) <y...@k...pl> napisał(a):
..
> I jaki związek z tym przyrostem może mieć rodzaj oleju? Mazda zaleca olej,
> który ogranicza/eliminuje zjawisko - ściema marketingowa, czy rzeczywiście
> pomaga?
Związek jest taki, że olej musi nie wytrącać podczas spalania cząstek, które
zostaną w DPF-ie niespalone. W skrajnych przypadkach mogą go zniszczyć.
Jeśli jest DPF to olej do silników z DPF.
Pozdrawiam.
Sebastian
http://tunery.tv
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/