-
51. Data: 2012-04-12 09:29:47
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2012-04-11 18:58, Yogi(n) pisze:
>
> Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-).
> Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyną), ciągnie "od dołu"
> dzięki turbinie całkiem przyzwoicie (lepiej od nieuturbionej benzyny o
> cały rząd wielkości), trzyma się nieźle itp. I jeszcze produkuje olej ;-)
>
Co nie zmienia faktu, że to Mitsu posiada na 99% silnik 2,0TDI od VW
(nie wiem czy w każdym modelu wkładali, ale kolega ma Lancera
dwuletniego z silnikiem od VW). W nich to jest norma, że olej zostaje
rozrzedzony ropą. Zresztą w HDI z FAP też tak jest. Na bagnecie oleju sa
trzy znaki. Dwa pierwsze tak jak w każdym, oraz dodatkowy trzeci i jak
dochodzi poziom oleju do niego to znak, że olej trzeba szybko wymienić
bo za bardzo dostał ON i olej traci swoje właściwości.
-
52. Data: 2012-04-12 09:53:02
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-04-12 08:00, Mirek Ptak pisze:
> Dnia 2012-04-11 19:17, *Yogi(n)* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>> Dopytuję się, bo nigdy diesla i DPFa nie miałem, ani podobnych
>> problemów. Ja mam benzynową wersję tego auta, o identycznej pojemności,
>> poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami.
>
> To też masz coś zepsute...
Niekoniecznie :)
> Nie ma bata, żeby sprawny silnik nie spalił
> trochę oleju między przeglądami.
Przy spokojnej jeździe (eksploatacja bardziej miejska) spożyty olej
zostanie uzupełniony paliwem. No, ale wystarczy pojechać w dłuższą
trasę i trochę przycisnąć - spożycie będzie widoczne :)
--
Jutro to dziś, tyle że jutro.
-
53. Data: 2012-04-12 10:21:45
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 11 Apr 2012 21:46:03 +0200, Yogi(n)
> W N. Sączu, multidealer.
OK, po pierwsze nie ma autoryzowanego ASO o takiej nazwie, po drugie
instrukcja każe wymieniać olej w tym modelu co 15 tkm (czyli wg tego co
piszesz, powinien być na wymianie już 10 tkm temu), po trzecie jest akcja
przeprogramowania PCM (i kalibracji) nie tylko w ASX, ale także w
Lancerach, bo to ten sam silnik. Teraz trzeba tylko ustalić zeznania, bo
fakty nie pasują.
--
Pozdor Myjk
-
54. Data: 2012-04-12 13:35:29
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: bj <1...@g...com>
On 11 Kwi, 18:58, "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> wrote:
> Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w
wiadomościnews:4f85b41e$0$1213$65785112@news.neostra
da.pl...
>
> > Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości
> >news:4f859bc3$0$26707$65785112@news.neostrada.pl...
> >> Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli),
> >> który ma problem z rosnącym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF, a
> >> właściwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie oleju
> >> paliwem. Czy ktoś mógłby mi w kilku zdaniach wyjaśnić na czym to polega
>
> > DPF? to wieśwagen z silnikiem czasami 2.0TDI? Bo jak tak to tam coś było z
> > nimi nie tak (a ogólnie to jest) że gniazda wtryskiwaczy się wyrabiały czy
> > same wtryskiwacze (oringi) i lało ropę do oleju.
>
> Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-).
> Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyną), ciągnie "od dołu" dzięki
> turbinie całkiem przyzwoicie (lepiej od nieuturbionej benzyny o cały rząd
> wielkości), trzyma się nieźle itp. I jeszcze produkuje olej ;-)
Ale ale - mitsubishi właśnie brało ostatnio diesle od VW.
Jeżeli to np. Lancer 2.0 DI-D to jak nic tam jest 2.0 TDI wieśwagenowy
a więc zapewne wyrobione gniazdo wtryskiwacza w głowicy.
A zaraz a chwilę wytrze się to kółko w napędzie pompy oleju i sinik
się zatrze.
-
55. Data: 2012-04-12 19:21:57
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:2kvetnmr8x9g$.dlg@myjk.org...
> Wed, 11 Apr 2012 21:46:03 +0200, Yogi(n)
>
>> W N. Sączu, multidealer.
>
> OK, po pierwsze nie ma autoryzowanego ASO o takiej nazwie, po drugie
> instrukcja każe wymieniać olej w tym modelu co 15 tkm (czyli wg tego co
> piszesz, powinien być na wymianie już 10 tkm temu), po trzecie jest akcja
> przeprogramowania PCM (i kalibracji) nie tylko w ASX, ale także w
> Lancerach, bo to ten sam silnik. Teraz trzeba tylko ustalić zeznania, bo
> fakty nie pasują.
ASO jest jedno, Autocomplex, dealują też subaru, kia, opla, suzuki i cholera
wie, co jeszcze.
Możliwe, że z przebiegiem namieszałem (to znaczy, że to będzie druga
wymiana), ale to że ASO rozkłada łapki i poinformowało go że owszem do ASX
mają oprogramowanie ale do lancera nie - prosto z ASO przyjechał do mnie i
tak powiedział (kilka dni przed świętami).
--
Yogi(n)
-
56. Data: 2012-04-12 19:23:43
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Od: "Kamil 'Model'" <k...@g...pl>
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Data: 12 kwietnia 2012 09:29
W dniu 2012-04-11 18:58, Yogi(n) pisze:
>>
>> Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-).
>> Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyną), ciągnie "od dołu"
>> dzięki turbinie całkiem przyzwoicie (lepiej od nieuturbionej benzyny o
>> cały rząd wielkości), trzyma się nieźle itp. I jeszcze produkuje olej ;-)
>>
>
>Co nie zmienia faktu, że to Mitsu posiada na 99% silnik 2,0TDI od VW (nie
>wiem czy w każdym modelu wkładali, ale kolega ma Lancera dwuletniego z
>silnikiem od VW). W nich to jest norma, że olej zostaje rozrzedzony ropą.
>Zresztą w HDI z FAP też tak jest. Na bagnecie oleju sa trzy znaki. Dwa
>pierwsze tak jak w każdym, oraz dodatkowy trzeci i jak dochodzi poziom
>oleju do niego to znak, że olej trzeba szybko wymienić bo za bardzo dostał
>ON i olej traci swoje właściwości.
Posiadało, to jest od zeszłego roku modelowego zamienili go na własny, czyli
ten, o którym piszę.
--
Yogi(n)
-
57. Data: 2012-04-12 23:39:41
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
Yogi(n) w <news:4f85f3ac$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>:
> Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
> news:120411.215835.pms.2693@int.dyndns.org.invalid..
.
>> Yogi(n) w <news:4f85dd9f$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>:
>> LOL - całe moje pytanie jest ciągle w cytatach -- jakich to grzeczności
>> sie
>> spodziewałeś, co wg ciebie jest nie tak z pytaniem?
> To zależy od standardów do jakich przywykłeś - ale o to nie do mnie miej
> pretensje...
Po raz kolejny zapytam: co ci nie pasowało/co niegrzecznego jest w pytaniu:
"ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie są
wskazania komputerków na postoju po zaciągnięciu ręcznego, wciśnięciu
przycisku INFO i przełączeniu w tryb M średnich prędkości i spalania?"
> >> Teraz mi się nawet nie chce.
>> Taaaa...
> Mam iść specjalnie do auta, żeby zaspokoić ciekawość kogoś tak
> niewychowanego? No nie....
Taaa...
>>> Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeździłem wcześniej, autostradą w granicach
>>> 160 km/h, a zdarzało się kilkadziesiąt kilometrów przejechać 190 ;-)
I wtedy pali średnio 8.2, z czego 70% to autostrada z powyższymi
prędkościami LOL^2
> Bajki? To znaczy to spalanie jest małe? To ile pali twój (nie, nie ile
> pokazuje komputerek, ile wychodzi pod dystrybutorem)?
Pod dystrybutorem wychodzi zawsze do pełna, czyli w okolicach 50 litrów po
przejechaniu 50 km od momentu ostrzeżenia o konieczności tankowania.
Dzisiaj zobaczyłem drugie ostrzeżenie, bo przejechałem 70
Aaaaa, i o dziwo średnia prędkość wskazana przez komputerek jest identyczna
jak wskazana przez Automapę.
>> Naprawdę? To skąd ten podkreślony ^^^^ powyżej -- przejmujesz się
>> spalaniem
>> i to cudzym, jakbyś sie tego zapierał, twoje słowa świadczą o tym.
> Czytaj ze zrozumieniem.
Czytam, przejmujesz się pomimo tego, że zaprzeczasz.
>>>> Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie
>>>> przednie klocki w Twoim prezentują i po jakim przebiegu?
>>> Klocki mają mniej więcej 1/3 oryginalnej grubości, przebieg mam o 2,5
>>> tys.mniejszy, ale mój to 1,8 SB z 2008. Jeżdzę nim ok. 12-13 tys rocznie,
>>> z czego 5 tys. po mieście, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed
>>> zimą, albo na wiosnę.
>> Moje mają zużycie w okolicach 1/3, a jeżdżę około 22kkm rocznie w tym 1/3
>> w obszarach zabudowanych...
> No i moje sa bardziej zużyte dlatego, że jeżdżą bardziej kapeluszniczo (40
> km/h za ciężarówkami i 70 km/h po austostradzie). Litości....
W kwestiach szczegółowych na temat kapeluszy pytaj się konia -- moje
obserwacje są takie, że tam gdzie poprzedzający naciska hamulec, ja zdejmuję
nogę z gazu/redukuję bieg
>> Bajaj dalej o spalaniu, powodzenia.
> Z pewością mam zepsutu kalkulator albo dystrybutory kłamią na korzyść
> klienta.... Ech...
No masz -- tankowanie wczoraj pod korek w Puławach:
do Warszawy przez Dęblin, Wilgę spalanie 7.6l przy średniej prędkości 69km/h
Automapa pokazała max 100km/h
z Warszawy za Łódź (gierkówką do Rawy i przez Łódź) spalanie 7.6l / 60km/h
Automapa pokazała max 109...
Emerycka jazda dzisiaj rano 50km ze średnia prędkością 50km i średnim
spalaniem uwaga!!!!: 5.6l
Automapa pokazała max 70km/h
Połowa trasy... Spalanie 7.4 średnia 60
Druga połowa trasy przez Piotrków (kawałek autostrady) i bardzo mało po
mieście a dużo pustymi wojewódzkimi: spalanie 9.5l średnia prędkość 80km/h
(na autostradzie średnia prędkość wynosiła 130km (jechałem max 149 wg
Automapy), a spalanie wg komputerka wyszło 12l/100km.
Razem: spalanie 7.9, średnia 70, przejechane 660km, wyssało z kieszeni 310
PLN
Nie pisz więc bajek o prędkościach 160 (w porywach 190km/h) przez 70% trasy
i spalaniu 8l/100km, również w kontekście "rwania asfaltu"
--
Tomasz Nycz
-
58. Data: 2012-04-13 00:20:42
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>
Użytkownik "'Tom N'"
> I wtedy pali średnio 8.2, z czego 70% to autostrada z powyższymi
> prędkościami LOL^2
> Nie pisz więc bajek o prędkościach 160 (w porywach 190km/h) przez 70%
> trasy
> i spalaniu 8l/100km, również w kontekście "rwania asfaltu"
Czego tak lolujesz? :)
Moja Vectra na autobanie(100% autobany) trasa Wrocław - Frankfurt spaliła
średnio 5,9l/100km - średnia prędkość 124km/h
zapodam jutro zdjęcie z komputera pokładowego, jak znajdę...a no i Vectra to
diesel.
-
59. Data: 2012-04-13 07:52:25
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 12 Apr 2012 19:21:57 +0200, Yogi(n)
> ASO jest jedno, Autocomplex
Teraz się zgadza.
> Możliwe, że z przebiegiem namieszałem (to znaczy,
> że to będzie druga wymiana),
Albo jednak pierwsza. Należy to brać pod uwagę.
Sam raz przegapiłem jeden serwis olejowy. :P
> ale to że ASO rozkłada łapki i poinformowało go że owszem do ASX
> mają oprogramowanie ale do lancera nie - prosto z ASO przyjechał
> do mnie i tak powiedział (kilka dni przed świętami).
Z informacji "u źródła", tj. w MMP wynika, że cała obecna ekipa tego ASO
była na szkoleniu i wie o przeprogramowaniu. Zresztą, z logiki wynika, że
jeśli wiedzą o ASX, to i muszą wiedzieć o Lancerze -- jako że to są
identyczne silniki i identyczny osprzęt (wraz z PCM).
--
Pozdor Myjk
http://rejestratory-trasy.pl
-
60. Data: 2012-04-13 12:45:03
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-04-12 09:53, Artur Maśląg pisze:
>>> poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami.
>>
>> To też masz coś zepsute...
>
> Niekoniecznie :)
>
>> Nie ma bata, żeby sprawny silnik nie spalił
>> trochę oleju między przeglądami.
>
> Przy spokojnej jeździe (eksploatacja bardziej miejska) spożyty olej
> zostanie uzupełniony paliwem.
U mnie też ani nie drgnie (tzn. mniej niż bagnet pozwala stwierdzić).
Czy to znaczy uzupełniam ten olej za pomocą... LPG? ;)
(dodatkowy hint - przez większość roku nie włączam benzyny nawet na rozruch).
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.