  • 31. Data: 2012-04-11 21:22:40
    Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    .

    > Ja nie zwracam uwagi na spalanie pokazywane przez komputer,

    Nie zwracasz też uwagi na zadane pytanie.

    > Mierzone pod dystrybutorem - wiele razy, więc
    > miarodajnie - u mnie miasto: 10,5 a w zimie nawet 12, w trasie 6,5 - 6,7 -
    > bez autrostrady, 8,2 - gdy autostrada to ok. 70% całej trasy.

    I możesz wiesz gdzie sobie cały ten powyższy pomiar wsadzić.
    Ja tez potrafię jechać po autostradzie 70km/h i wlec się za ciężarówką
    średnio 40km/h, tylko do tego nie jest potrzebny samochód z silnikiem o mocy
    rzędu 1KM na 10kg masy, wystarczy pewnie 1/3 tej mocy jak nie mniej

    Pytałem nie bez kozery o średnie spalanie i średnią prędkość z licznika do
    którego w miarę trudno sie dobrać.
    I póki co nie podam wskazań z mojego, żeby niczego dodatkowo nie
    sugerować...
    Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie
    przednie klocki w Twoim prezentują i po jakim przebiegu?

    --
    Tomasz Nycz

  • 32. Data: 2012-04-11 21:23:08
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    > Wed, 11 Apr 2012 20:56:41 +0200, Yogi(n)
    >
    > Rozumiem też, że trzeba poświęcić czas i tego się nie da usprawiedliwić,
    > ale z drugiej strony samochód to nie długopis, a wady w produktach się
    > zdarzały i zdarzać się będą, na nieszczęście klienta.

    On akurat jeździ po całej Polsce,więc zgłoszenie się do inne ASO nie powinno
    być problemem, "kowalstwo" bowiem miejscowego odczuliśmy boleśnie i ja i on
    (mi zjarali dwukrotnie ECU, pierwszy raz podczas montażu alarmu, drugi
    podczas wymiany z powodu pierwszego; jemu urwali elektronikę od turbo przy
    wymianie alternatora w ramach akcji przywoławczej). Niestety (wg forum
    mitsumaniaków) rozwiązania dla lancera jeszcze nie ma w MMC, więć wizyta w
    innym ASO raczej nie rozwiąże problemu.

    --
    Yogi(n)

  • 33. Data: 2012-04-11 21:27:00
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Yogi(n)"

    > Czy ktoś mógłby mi w kilku zdaniach wyjaśnić na czym to polega

    Przybywało mi kiedyś oleju w Nissanie Primera, tyle, że miała silnik
    benzynowy a przyczyną było zatankowanie etyliny pomieszanej z NAFTĄ ! To
    cholerstwo nie spalało się razem z benzyną a dzięki zdolności do penetracji
    ściekało po cylindrach do michy olejowej.
    Na szczęście wymieniłem w porę olej i tylko raz zatankowałem na tej
    gównianej stacji.

  • 34. Data: 2012-04-11 21:29:04
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    > Wed, 11 Apr 2012 19:53:17 +0200, Yogi(n)

    > Ponownie. Nie miej pretensji do technologii, skoro problemem jest
    > prawodpodobnie jeden z podzespołów systemu. Trzeba go zwyczajnie
    > zlokalizować i zreperować...

    O ile taka możliwość istnieje. W tej chwili - przynajmniej wg informacji z
    ASO - nie.

    > Tymczasem Twój wniosek jest taki, że należy wyciąć element systemu defacto
    > niemający bezpośrednio nic wspólnego z problemem. Ponadto sugerujesz
    > wycięcie elementu, który dba o to, żeby inni nie musieli nadużywać
    > przycisku obiegu zamkniętego i krzywić się na zapach i widok czarnej
    > chmury
    > dymu wydobywającej się z rury...

    Napisz jeszcze, że powinienem apelować do świadomości ekologicznej kolegi,
    żeby nie jeździł w godzinach szczytu, a przepuszczając staruszki na
    przejściach powinien wyłączać silnik ;-)

    > Tymczasem powielę istotę rzeczy:
    >
    > DPF/FAP nie jest sam w sobie problematyczny. Tzn jest końcowym ogniwem,
    > które daje szybko znać o tym, że z silnikiem jest coś nie tak. Problemy z
    > DPF/FAP zazwyczaj mają swój początek w niewłaściwej pracy silnika. Czyli,
    > wszystko co generuje nadmierne ilości sadzy: nieszczelny układ dolotowy
    > (brak powietrza), zepsuty EGR, lejące wtryski, sonda lambda, czujniki
    > (zbyt
    > bogata mieszanka). To samo w przypadku podzespołów, które "rzygają" olejem
    > (IC/turbina) - mogą być przyczyną zatykania DPF.

    I podobnie z ilomaś tam silnikami w ASX i lancerach -tyle, że powinien to
    być problem producenta a nie klienta.

    --
    Yogi(n)

  • 35. Data: 2012-04-11 21:30:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Apr 2012 21:15:56 +0200, Yogi(n)

    > Ciasna? Toż to kompakt, w środku jest więcej miejsca
    > jak w avensisie czy passacie.

    Jednak bym polemizował, bo w takim wypadku musiałoby być także więcej
    miejsca niż w mojej M6. Tymczasem na przednim siedzeniu siedziałem
    praktycznie z kolanami wbitymi w deskę rozdzielczą, choć z tyłu siedziała
    moja, w sumie mała, żona. Auto jest ładnie zestylizowane. Ale więcej się
    tym w podobną podróż nie wybiorę.

    > Diesel jest wyciszony lepiej od benzyniaka, (ma dodatkowe maty w
    > komorze silnika) ale poważnie głośne stają się oba dopiero powyżej
    > 130 km/h, wtedy właściwie ciężko porozmawiać w środku.
    > Ale silnik chodzi bardzo ładnie,

    No tak, miałem na myśli hałas od szosy,
    bo sam silnik ładnie trzyma kulturę.

    > "rwie asfalt" [...] Tylko ten olej...

    A właśnie, może kolega za długo go trzyma na niskich obrotach?

    > Poprzednie diesle (w tych lancerach) montowali od VAGa, nie od PSA.

    Ups, widocznie przekimałem część wykładu, hhiihi :P

    > Ale zrezygnowali z nich z powodu (ponoć!) awaryjności.

    ...i hałasu.

    > Ponoć w ASXach z tymi samymi silnikami przeprogramowują elektronikę
    > sterująca i dzięki temu problem staje się marginalny. Skoro tak, to albo
    > rzadziej odbywa się dopalanie, albo mniej paliwa dawkuje. W lancerach
    > jeszcze nie, ale być może pracują nad problemem. Być może, bo ASO
    > tradycyjnie rozkłada łapy i smętnie coś tam bredzi.

    Które to ASO?

    --
    Pozdor Myjk

  • 36. Data: 2012-04-11 21:37:54
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    .

    .

    > Nie zwracasz też uwagi na zadane pytanie.

    Nie zwracam - może gdybyś grzeczniej pooprosił, to sprawdziłbym. Teraz mi
    się nawet nie chce.

> [...]
    > mocy
    > rzędu 1KM na 10kg masy, wystarczy pewnie 1/3 tej mocy jak nie mniej

    Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeździłem wcześniej, autostradą w granicach
    160 km/h, a zdarzało się kilkadziesiąt kilometrów przejechać 190 ;-)
    Wiesz zatem gdzie możesz sobie te przypuszczenia wsadzić.

    > Pytałem nie bez kozery o średnie spalanie i średnią prędkość z licznika do
    > którego w miarę trudno sie dobrać.
    > I póki co nie podam wskazań z mojego, żeby niczego dodatkowo nie
    > sugerować...

    Nie podawaj, ja przestałem sie przejmować spalaniem jakieś 3 lata temu.
    Zwłaszcza cudzym.

    > Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie
    > przednie klocki w Twoim prezentują i po jakim przebiegu?

    Klocki mają mniej więcej 1/3 oryginalnej grubości, przebieg mam o 2,5
    tys.mniejszy, ale mój to 1,8 SB z 2008. Jeżdzę nim ok. 12-13 tys rocznie, z
    czego 5 tys. po mieście, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed zimą,
    albo na wiosnę.

    --
    Yogi(n)

  • 37. Data: 2012-04-11 21:42:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Apr 2012 21:29:04 +0200, Yogi(n)

    > O ile taka możliwość istnieje. W tej chwili
    > - przynajmniej wg informacji z ASO - nie.

    Ale defacto nie zaistaniał też, jeszcze, żaden nieprzewidziany przez
    producenta problem. Ta technologia ma to do siebie, że "mieszanki olejowej"
    z zasady przybywa.

    Co śmieszniejsze, tematu w większości nie było, dopóki nie zrobili nowego
    bagnetu i nie opisali "problemu" w instrukcjach. Dlatego w Mazdach problem
    jest znany od 2007 roku, gdy zaczęły do nas trafiać auta z Niemiec (2-3
    lata po wprowadzeniu wersji z DPFem). Tymczasem problem istniał w tym
    czasie i w Oplach (Vectry, teraz Insignie, BTW, widziałeś bagnet w Insigni
    -- śmiech na sali) i w VW i PSA, tylko użytkownik zwyczajnie o nim nie
    wiedział, bo czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal.

    Wiedza dobra rzecz, ale i parszywa. ;P

    --
    Pozdor Myjk

  • 38. Data: 2012-04-11 21:44:15
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Myjk w <news:gfg4uetpu77w$.dlg@myjk.org>:

    > Wed, 11 Apr 2012 21:15:56 +0200, Yogi(n)
    > A właśnie, może kolega za długo go trzyma na niskich obrotach?

    I tak sie kończą opowieści o "niskim" spalaniu tego czy tamtego -- wystarczy
    zapytać o średnią prędkość i się w odpowiedzi usłyszy, ze nie sprawdzano,
    ale w trasie to taki pali mniej, a na autostradzie to spalił X litrów nie
    przekraczając Y km/h -- 10km/h powyżej to są głośne, a 30 km poniżej to
    rockford na wyposażeniu słyszalny jak w pokoju odsłuchów...

    --
    Tomasz Nycz

  • 39. Data: 2012-04-11 21:46:03
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

> [...]
    > moja, w sumie mała, żona. Auto jest ładnie zestylizowane. Ale więcej się

    Bo trzeba sięgnąć ręką pod siedzenie i pociągnąć taką wajchę, wtedy fotel
    się przesuwa ;-)

    > A właśnie, może kolega za długo go trzyma na niskich obrotach?

    Bo ja wiem? Raczej nie, ja jako pasażer jeździłem z nim tylko po mieście,
    ale niczego niezwyczajnego w jego stylu jazdy nie było.

    > Ups, widocznie przekimałem część wykładu, hhiihi :P

    > ...i hałasu.

    Nie wiem, ale tego pewnie nie musieli w ramach gwarancji naprawiać.

    W N. Sączu, multidealer.

    --
    Yogi(n)

  • 40. Data: 2012-04-11 21:48:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Apr 2012 21:37:54 +0200, Yogi(n)

> [...]
    > czego 5 tys. po mieście, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed zimą,

    W M6 wymieniałem przednie pierwszy raz po 82tkm jazdy głównie po Wawie. ;)
    W Fabce, w zasadzie w identycznych warunkach, wytrzymały tylko 60 tkm.

    --
    Pozdor Myjk