eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingProśba o radę : programista bez dyplomu ? › Re: Prośba o radę : programista bez dyplomu ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Michal Kleczek <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Prośba o radę : programista bez dyplomu ?
    Followup-To: pl.comp.programming
    Date: Thu, 05 Aug 2010 21:17:56 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 35
    Message-ID: <i3f2p6$dp9$1@news.onet.pl>
    References: <i3cncs$vet$1@news.onet.pl> <i3cobo$1nm$1@news.onet.pl>
    <i3elq9$6rp$1@news.onet.pl> <i3etpn$c14$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213-238-77-155.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Trace: news.onet.pl 1281035878 14121 213.238.77.155 (5 Aug 2010 19:17:58 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 5 Aug 2010 19:17:58 +0000 (UTC)
    User-Agent: KNode/4.4.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:186287
    [ ukryj nagłówki ]

    Wojciech Jaczewski wrote:

    > Michal Kleczek wrote:
    >
    >> Ciekawe, ze tak nie mowia np. architekci (ale nie - tfu - "architekci IT"
    >> tylko tacy normalni), projektanci budynkow, instalacji elektrycznych,
    >> samolotow, samochodow, silnikow, lekarze, prawnicy i inni, ktorym do
    >> glowy by nie przyszlo, zeby zatrudniac ludzi bez dyplomu na stanowisku
    >> innym niz kierowca, sprzatacz, czy - coraz rzadziej bo to odpowiedzialna
    >> funkcja - sekretarz...
    >> Tylko "informatycy" uwazaja, ze dyplom o niczym nie swiadczy.
    >
    > W informatyce samodzielne uczenie się jest dużo łatwiejsze niż w
    > pozostałych zawodach. Przede wszystkim eksperymenty są praktycznie darmowe
    > (trochę zużytego prądu, oraz czas) i w razie niepowodzenia nie są dla
    > nikogo niebezpieczne. Komputery powszechnie dostępne.
    > Budynek uczelni nie ma żadnych magicznych właściwości, w wyniku których
    > książki czytane w tym budynku, lub programy tam tworzone, miałyby uczyć
    > lepiej, niż te same czynności wykonane w domu.

    To, co piszesz, to kwestionowanie calej wielowiekowej tradycji i nie dotyczy
    tylko informatyki, bo wiekszosc kierunkow nie wymaga kosztownych
    eksperymentow. A jednak uwaza sie (nie bez powodu), ze:
    1. Uczelnia po prostu wie czego i jak uczyc - co wynika z doswiadczenia
    nauczycieli
    2. Fizyczna obecnosc na zajeciach i bezposredni kontakt z nauczycielem sa
    czyms, czego nie da sie zastapic komputerem, guglem, wikipedia i biblioteka.
    To jest _szczegolnie_ istotne na uczelni wyzszej, gdzie studenci wiedza juz
    na tyle duzo, ze moga zadawac trudne pytania, wykazywac pomylki, czy wpadac
    na genialne pomysly. To sie nazywa "naukowy ferment".
    Fakt, ze student musi _chciec_ . A wiekszosci sie nie chce, wyzalaja sie
    tylko na usenecie, ze nie ucza ich najnowszego frejmworka.

    --
    Michal

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: